شناسهٔ خبر: 59058685 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

هشدار یک کارشناس حوزه آب: نگران آب تابستان تهران باشیم

رضا حاجی‌کریم، کارشناس حوزه آب تاکید کرد که باید نگران آب تابستان تهران باشیم.

صاحب‌خبر -
هشدار یک کارشناس حوزه آب: نگران آب تابستان تهران باشیم
کد خبر: 600443
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۰:۲۷:۱۵

رضا حاجی‌کریم درباره اوضاع آب تهران اظهار داشت: امسال نزولات جوی و بارش‌ها خوب بوده، سدها هم طبیعتا پر می‌شوند اما یک بحث می‌ماند و آن اینکه نزولات جوی به شکل برف بوده و ذخیره می‌شوند در فصول گرم‌تر یعنی انتهای بهار و تابستان شروع به آب شدن می‌کنند و سدها پر می‌شود که طبیعتا فعلا در وضعیت فعلی سدها تاثیرگذار نیست.

به گزارش ایلنا، وی افزود: موضوع این است که اگر فقط نگاه‌مان به آسمان باشد و بخواهیم با باران مشکل آب کلان شهری مثل تهران را حل کنیم بسیار اشتباه است ما در توسعه تهران نگاه پایدار نداشته‌ایم، شهر را توسعه دادیم و مناطق شهری جدید اضافه کردیم اما هیچوقت نگاه‌مان این نبوده که آب را از کجا تامین کنیم، ما از طالقان، سد نمرود، لار، کرج، لتیان و هر جایی که توانستیم آب را به تهران منتقل کرده‌ایم، در دشت‌های اطراف تهران که همه ممنوعه هستند چاه حفر کرده‌ایم و آب را به تهران منتققل کرده‌ایم، مناطق زیادی را را بین برده‌ایم و آب را به تهران منتقل کرده‌ایم.

این کارشناس حوزه آب با تاکید بر اینکه ما باید حتما نگران آب تابستان تهران باشیم، گفت: متاسفانه و یا خوشبختانه چون مسئله آب تهران سیاسی است و دولت نمی‌خواهد در این شرایط تزاحمات اجتماعی اضافه شود با دست‌اندازی به حوضه‌های آبریز مختلف مسئله آب شرب تهران را حل می‌کند و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد. اما بنده معتقدم باید شجاعت قطع و سهمیه‌بندی آب تهران را داشته باشیم. اگر این شجاعت را داشتیم آن زمان می‌توانیم بگوییم در مسیر حل مشکل آب قدم درست برمی‌داریم.

برچسب‌ها:

نظر شما