شناسهٔ خبر: 59047962 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

گزارشی از روز دوم سفر رئیس جمهور به بوشهر

کام مردم بوشهر شیرین شد

آیت الله رئیسی با حضور در پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان خورموج، به صورت همزمان از ۲ هزار و ۲۲۱ واحد مسکن شهری و روستایی بهره‌برداری و دستور آغاز عملیات اجرایی ساخت ۴۷۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را در استان صادر کرد.

صاحب‌خبر -
آیت الله رئیسی با حضور در پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان خورموج، به صورت همزمان از ۲ هزار و ۲۲۱ واحد مسکن شهری و روستایی بهره‌برداری و دستور آغاز عملیات اجرایی ساخت ۴۷۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را در استان صادر کرد.  آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای دولت مردمی به استان بوشهر سفر کرده است، در آغاز برنامه‌های خود در روز دوم این سفر طی مراسمی از ۱۵طرح بزرگ آب شیرین‌کن‌های مپنا و وحدتیه، خط آبرسانی سیراف جم، آبگیری سدهای اخند و باغان و همچنین پروژه‌های انتقال برق و پروژه نهضت ملی مسکن خورموج به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.
به گزارش ایرنا، پروژه آب شیرین‌کن گروه مپنا در شهرستان بوشهر با ظرفیت ۳۵۰۰ متر مکعب، آب شیرین‌کن وحدتیه و دالکی شهرستان دشتستان با ظرفیت ۶۵۰۰ متر مکعب و فاز اول طرح آب‌رسانی به شهرستان جم با خط انتقالی به طول ۴۲ کیلومتر با حضور دکتر رئیسی رسماً بهره‌برداری شد.پروژه آب شیرین‌کن ۳۵۰۰ متر مکعبی بوشهر، پروژه‌ای ۱۰۰ درصد ایرانی است که با سرمایه‌گذاری، طراحی نصب و اجرای گروه صنعتی مپنا احداث شده است. همچنین فاز اول طرح آبرسانی شهرستان جم نیز پس از ۱۵سال توقف، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و دو پروژه سد مخزنی باغان با ظرفیت ۳۲ میلیون متر مکعب و پروژه سد مخزنی اخند با ظرفیت ۲میلیون متر مکعب با دستور رئیس جمهور افتتاح و آبگیری شد.۱۰ طرح انتقال برق در بخش‌های مختلف استان بوشهر از جمله احداث پست برق ۲۰/۶۳ کیلو ولتی شهید ماهینی در شهرستان بوشهر نیز با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
چهار طرح برق‌رسانی دیگر نیز در سطح استان بوشهر شامل خط ۲۳۰ کیلو ولتی، پست منطقه ویژه اقتصادی دیلم و شرکت برنامه‌ریزی نیرورسانی، توسعه و بهسازی تاسیسات برق به صورت همزمان و با دستور رئیس جمهور کلنگ زنی شد.
همچنین آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در اجتماع مردم شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی استان بوشهر در سخنانی اظهار داشت: دشمن با ایجاد ناامنی در حوزه‌های مختلف به دنبال ایجاد آشوب در کشور است که تاکنون با حضور و مقابله مردم نقش بر آب شده است. وی گفت: ایجاد آشوب‌های خیابانی، مالی، ارزی و مسئله سازی امنیتی در حوزه تحصیل و مدارس از ترفندهای دشمن برا ی ناامیدی مردم است، ما وزیر کشور و وزیر اطلاعات را مأمور کردیم که موضوعات اخیر در مدارس را سریع پیگیری کنند و با گزارش سریع و دقیق به مردم این توطئه را خنثی کنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه پارس جنوبی برای کشور تولید اقتدار کرده است گفت: زنان و مردان ما تصمیم گرفتند که استقلال و خودکفایی را در عرصه‌های مختلف زندگی عملیاتی و اجرایی کنند. تحریم و تهدید نسبت به کشور ما از سوی دشمنان بسیار شده ولی به اذعان خودشان این فشارهای حداکثری با حضور و انسجام ملت ایران اسلامی شکست خورده است. حضور در صحنه ملت ایران باعث شکست و عصبانی شدن دشمن شده به همین دلیل در تلاش هستند با جنگ ترکیبی قطار پیشرفت را در کشور متوقف کنند.
همچنین آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه خود به استان بوشهر در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، با حضور در پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان خورموج، به صورت همزمان از ۲ هزارو ۲۲۱ واحد مسکن شهری و روستایی بهره‌برداری و دستور آغاز عملیات اجرایی ساخت ۴۷۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را در استان صادر کرد. همچنین با حضور رئیس جمهور عملیات اجرایی فاز یک توسعه بندر گناوه آغاز و طرح‌های دیگری از جمله تاسیسات دریایی پایانه بین‌المللی مسافری والفجر، ۱۱ کیلومتر از باند دوم جاده اهرم -برازجان و قطعه سوم کنار گذر چهار خط گنگانگ-دوراهک به طول ۱۳/۵کیلومتر افتتاح و به بهره برداری رسید.

نظر شما