شناسهٔ خبر: 5901315 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

دومين برد مقتدرانه واليبال ايران مقابل آمريکا

تيم ملي واليبال ايران موفق شد در دومين ميزباني خود از ليگ جهاني 2015 براي دومين بار آمريکا مدافع عنوان قهرماني را در سه ست پياپي شکست دهد.

صاحب‌خبر -

ملي پوشان واليبال ايران در دومين ديدار خود از هفته هشتم ليگ جهاني براي چهارمين بار به مصاف آمريکا رفتند. پيش از اين و در قالب ليگ جهاني 2015 تيم ملي ايران دو شکست 3 بر يک را در خانه حريف پذيرفته بود و در تهران نيز يک برد 3 بر صفر را در کارنامه داشت.

دو تيم در حالي براي چهارمين بار در برابر هم صف آرايي کردند که تيم ملي واليبال ايران پيراهن سورمه‌اي و آمريکا با پيراهن قرمز به ميدان رفت.

از حدود دو ساعت قبل از شروع مسابقه گوش تا گوش سالن پر شد. با توجه به ظرفيت مشخص و بليط فروشي محدود مشخص نبود چطور جمعيتي بيش از ظرفيت به استاديوم راه يافت. سيل جمعيت به حدي بود که جا براي سوزن انداختن وجود نداشت. اما لحظاتي قبل از شروع مسابقه تعدادي از تماشاگراني که بيرون ورزشگاه مانده بودند، با فشار وارد سالن شدند و به جايگاه خبرنگاران رفتند و از اين جهت کار اطلاع‌رساني براي اهالي رسانه با مشکل روبه‌رو شد.

دو تيم از حدود 40 دقيقه قبل از آغاز مسابقه به ميدان آمدند. تماشاگران ايران با تشويق هاي بي امان خود تک تک بازيکنان تيم ايران را به نام تشويق کردند. بعد از گرم کردن و ارسال سرويس و اسپک بازي آغاز شد.

تيم ايران با ترکيب سعيد معروف، محمد موسوي، شهرام محمودي، مجتبي ميرزاجانپور، عادل غلامي، ميلاد عبادي پور و مهدي مرندي بازي را آغاز کرد.

ست نخست: 25-20 ايران

دو تيم در آغاز ست اول بازي نمايش پر اشتباهي در سرويس داشتند. اما در حمله تيم ايران به مراتب بهتر بود. اسپک هاي قدرتي ميرزاجانپور از منطقه 2 و حملات کوبنده محمودي از پشت خط از همان ابتدا تيم ايران را جلو انداخت. امريکا برخلاف بازي قبل نمايش موثري در توپ گيري نداشت. در مقابل محمد موسوي و عادل غلامي با سرعت خود بارها دريافت کننده هاي حريف را به زانو در آوردند. در برابر دفاع روي تور محمد موسوي، بازيکنان آمريکا حرفي براي گفتن نداشتند. وقت استراحت فني دوم با اختلاف 6 امتياز به سود ايران تمام شد. با هياهوي تماشاگران در سالن به نظر نمي رسيد آمريکايي ها بتوانند به بازي برگردند. حتي اندرسون هم نمي توانست جلوي برتري مطلق تيم ايران را بگيرد. اختلاف امتياز به عدد 8 رسيد. بازيکنان اما انقدر حرفه اي بودند تسليم نشوند. چند اشتباه فردي از بازيکنان ايران در دريافت و يک امتياز مشکوک داور اختلاف امتيازها را کاهش داد. کواچ وقت استراحت گرفت. او قائمي را به جاي ميرزاجانپور به ميدان فرستاد تا تيم ايران در دريافت تقويت شود. امريکا تيمي نبود که ست نخست بازي را پيروز شود. آن ها با امتياز 25 بر20 دست اول بازي را به تيم ايران واگذار کردند.

ست دوم: 25-21 ايران

در آغاز ست دوم آمريکايي ها با ارائه يک بازي منطقي پا به پاي ايران پيش رفتند. نمايش تماشايي آرون راسل و اسپک‌هاي قدرتي او و عدم تمرکز در ارسال سرويس از بازيکنان ايران چند امتياز ابتدايي بازي را به سود امريکا تمام کرد. اما همين کافي بود تا بازيکنان ايران به خود بيايند. شهرام محمودي از پشت خط با پروازهاي خيره کننده اش از ارتفاع کم آبشار مي زد و حکم سرعتي سوم تيم ايران را داشت. کواچ باز هم از قائمي استفاده کرد تا ايران در دريافت و توپ هاي برگشتي موثرباشد. تدابير کادر فني تيم ايران جواب داد. ملي پوشان ايران با حمايت و تشويق بي‌امان تماشاگران حاضر در سالن سرانجام از حريف جلو افتادند و اختلاف امتيازهاي خود را زياد کردند. وقتي بازيکنان آمريکا پشت خط سرويس مي رفتند فريادهاي کر کننده تماشاگران ايران مانع از انجام نمايش مطلوب آنان مي‌شد. ديويد لي کاپيتان تيم آمريکا تلاش زيادي مي کرد تا روحيه تيمش را حفظ کند. ايران با اختلاف 4 امتياز پيشتاز بود. کريستن‌سون هر چه تلاش مي کرد نمي‌توانست دفاع روي تور ايران را فريب دهد. سرمربي آمريکا سعي داشت با تعويض‌هاي پياپي برنامه تيم ايران را بريزد اما موفق نبود. موسوي بدون ترديد يکي از بهترين ستاره‌هاي ايران بود که غيرتي بازي کرد. ايران ست دوم مسابقه را هم با امتياز 25 بر 21 برد.

ست سوم 25-20

دو تيم در ست سوم انتحاري بازي مي کردند. آمريکا ديگر چيزي براي از دست دادن نداشت و تنها براي اعتبار و نام واليبال کشورش مي جنگيد تا حداقل يک ست از ايران بگيرد. ملي پوشان ايران هم که بعد از پيروزي در دو ست قبل حسابي شارژ شده بودند، با روحيه اي دو چندان به ميدان رفتند. بازي خوب مجتبي ميرزاجانپور هواداران حاضر در سالن را به وجد مي آورد. سعيد معروف مثل هميشه هوشمندترين بازيکن ميدان بود که بارها با پاس هاي سرعتي خود دفاع روي تور حريف را جا مي گذاشت. مهدي مرندي در اين مسابقه هم نمره قبولي در توپ گيري داشت. شهرام محمودي با استفاده از دست دفاع روي تور حريف امتياز مي گرفت. ايران در ميانه ست سوم 3 امتياز جلو افتاد. بازيکنان آمريکا کاملا روحيه خود را باخته بودند و در آرايش تيمي هماهنگي لازم را نداشتند. صدها پرچم سه رنگ ايران در سالن و روي دست تماشاگران برافراشته شده بود. ايران در آستانه خلق يک پيروزي غرور آفرين و بزرگ بود. جان اسپرو سرمربي تيم آمريکا ديگر فقط نظاره گر مسابقه بود. سد دفاع موسوي به هيچ ترفندي نمي شکست. تيم ملي واليبال ايران موفق شد با يک بازي مقتدرانه ست سوم بازي را هم با امتياز 25 بر 19 به سود خود تمام کند.

در نهايت تيم ملي واليبال ايران با نتيجه 3 بر صفر و امتيازهاي 25-21، 25-20 و 25 -20 امريکا را شکست دادند. تيم ملي واليبال ايران بايد در گام بعدي روز پنجم تيرماه به مصاف لهستان برود.

نظر شما