شناسهٔ خبر: 58992218 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

استقلال تهران – نساجی مازندران | اخبار دو تیم و ترکیب احتمالی

صاحب‌خبر -

شفقنا  – تیم‌های نساجی مازندران و استقلال تهران در هفته بیست و یکم مسابقات لیگ برتر فوتبال از  ساعت ۱۵ همین روز در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با تیم داوری ” امیرعرب براقی”  و محمدرضا ابوالفضلی و مهدی سیفی کمک‌های او هستند و “حسین زیاری” داور چهارم و” ابوطالب طاهریان” ناظر، به مصاف هم می روند.

به گزارش شفقنا ورزشی ، دیدار تیم‌های نساجی مازندران و استقلال تهران که پیش از این توسط سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ساعت ۱۶ روز سه شنبه نهم اسفند اعلام شده بود با یک ساعت زودتر در ساعت ۱۵ همین روز در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار خواهد شد.

با اعلام دست اندرکاران، بازی این دو تیم با حضور هواداران دو تیم برگزار خواهد شد و تمام ظرفیت ورزشگاه شهید وطنی برای حضور هواداران دیدار نساجی و استقلال بلامانع اعلام شده است.

تا پایان هفته بیستم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور تیم استقلال تهران با ۳۹ امتیاز در رده سوم و تیم نساجی با ۲۲ امتیاز در رده دهم جدول رده بندی این مسابقات قرار دارند.

تیم فوتبال استقلال تهران پس از اینکه نیم‌فصل دوم بازی‌های لیگ برتر را بدون سیدحسین حسینی آغاز کرد و ریکاردو ساپینتو در بازی برابر تیم‌های سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی، مس کرمان و نفت مسجدسلیمان ناچار به استفاده از علیرضا رضایی شد، به‌خاطر ناآمادگی گلر دوم خود ضربه‌های بدی خورد؛ در دو بازی اخیر مقابل پیکان تهران و ملوان بندرانزلی (لیگ برتر) با رهایی سیدحسین حسینی از کمند مصدومیت، دوباره سرمربی از او استفاده کرده که حاصل آن دو کلین‌شیت متوالی بوده است. حسینی در بازی حساس امروز نیز نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا در بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش هت‌تریک کند.

ریکاردو ساپینتو، سرمربی آبی‌های پایتخت در هفته‌های آغازین حضور خود در این تیم به سیستم سه‌دفاعه روی آورد اما نتایجی که کسب کرد، موفقیت‌آمیز نبود؛ از همین‌رو سرمربی پرتغالی هفته‌ها است با چهار دفاع تیمش را روانه بازی‌ها می‌کند و می‌توان گفت در این زمینه دیگر دستش برای حریفان رو شده است. عارف غلامی و رافائل سیلوا گزینه‌های اول و آخر ساپینتو در مرکز خط دفاعی هستند و کوین یامگا به‌همراه جعفر سلمانی پیستون‌های راست و چپ را تحت پوشش خود درخواهند آورد. این در شرایطی است که استقلال در قلب خط دفاعی به‌جز محمدحسین مرادمند، بازیکن ذخیره دیگری هم ندارد و سرمربی آبی‌ها خواه ناخواه از شماره ۵ و ۵۵ خود بازی می‌گیرد. البته برخلاف مرکز دفاع، استقلال در کناره‌های زمین مشکلی ندارد و صالح حردانی، رضا میرزایی و ابوالفضل جلالی می‌توانند به این تیم کمک کنند.

از شروع دیدارهای نیم‌فصل دوم لیگ برتر، استقلال یک مهره کلیدی خود را در اختیار ندارد و مهدی مهدی‌پور به‌دلیل مصدومیت غایب بزرگ آبی‌های پایتخت در هفته‌های اخیر به‌شمار می‌رود و همچنان این روند ادامه دارد. استقلال که پس از شکست به سپاهان در تمام چهار بازی لیگ و یک بازی جام‌حذفی به پیروزی دست پیدا کرده به‌خوبی توانسته است جای خالی مهدی مهدی‌پور را پر کند اما همچنان منتظر حضور وی در بازی‌ها است. آبی‌ها در میانه زمین رهبری به‌نام روزبه چشمی دارند و آرش رضاوند به‌همراه سعید مهری یا زبیر نیک‌نفس و گاهی امید حامدی‌فر شرایط را کنترل می‌کنند. استقلال به‌جز مهدی مهدی‌پور که مصدومیتش در خانه دوباره تشدید شد، تمام هافبک‌های خود را در اختیار دارد و روز سختی برای بازیکنان نساجی به‌وجود خواهد آورد.

در هفته‌های اخیر استقلال به‌هیچ عنوان از ناکامی در گلزنی رنج نبرده و به بهترین شکل ممکن در محوطه جریمه حریفان بازی را به‌سود خود مدیریت و اهداف خود را اجرایی کرده است. در بازی قبلی استقلال که مقابل ملوان بندرانزلی و در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی انجام شد، این تیم با گلزنی دو مهاجم خود به پیروزی رسید و از ۱۴ گلی که در برابر ملوان، پیکان، نفت مسجدسلیمان و ملوان (جام حذفی) به‌ثمر رساند، هفت گل سهم مهاجمان بوده است. مهدی قایدی و محمد محبی به‌عنوان وینگرها و رونده‌های خط هجومی به‌علاوه امیرارسلان مطهری و آرمان رمضانی در پیروزی‌ها و گل‌های اخیر استقلال نقش مستقیم داشته‌اند. به این ترتیب انتظار می‌رود همان‌طور که نساجی بازی رفت را با سه گل به استقلال واگذار کرد در بازی امروز هم توسط مهاجمان آماده این تیم به‌شدت تحت فشار قرار بگیرد.

تعداد تقابل:۱۶ دیدار(۵ دیدار لیگ آزادگان،۲ دیدار جام حذفی و ۹ دیدار لیگ برتر)،۸ پیروزی برای استقلال و ۸ تساوی

اولین دیدار: خرداد ۶۳ در ورزشگاه متقی ساری با نتیجه یک بر یک مساوی

اولین گلزن: جعفر مختاری‌فر برای استقلال

اولین سرمربیان: رحیم دست نشان برای نساجی،منصور پورحیدری برای استقلال

بهترین برد: پنج بر صفر برای استقلال در سال ۱۳۷۸

تعداد گل: ۲۱ برای استقلال و ۸ گل برای نساجی

بهترین گلزن: موسوی و ملکیان با ۲ گل برای استقلال

ترکیب احتمالی استقلال برابر نساجی:

سیدحسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، کوین یامگا، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی و ارسلان مطهری

نظر شما