شناسهٔ خبر: 58979506 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رزمایش تخصصی پدافند هوایی ایران امشب آغاز می شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از نمایش سامانه‌ها و تونل‌های زیرزمینی پدافند هوایی در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شفقنا از تسنیم، امیر قادر رحیم‌زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) درخصوص رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1401 گفت: برابر طراحی‌های دقیق انجام گرفته مرحله اصلی رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1401 در دو سوم از آسمان کشور و در گستره بیش از 1 میلیون کیلومتر مربع از نیمه شب امشب آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: رزمایش امسال در مناطق واقعی و مراکزی که سامانه‌های پدافندی طی سال در آن مستقر هستند انجام می شود.

وی ادامه داد: بیش از 100 فروند هواپیمای با سرنشین و بدون سرنشین تحت کنترل نیروی هوایی ارتش در قالب نیروی نارنجی مراکز حساس هسته‌ای مانند فرودو و مراکز حساس نظامی را مورد حمله قرار می دهند و عملکرد سامانه‌های پدافندی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. اکثر سامانه‌ها بومی هستند که توسط وزارت دفاع و مراکز جهاد خودکفایی و شرکت های دنش بنیان ساخته شده‌اند.

وی تصریح کرد: در رزمایش امسال گوشه‌ای از لایه پنهان پدافند هوایی که برای عدم کشف در تونل‌های زیر زمینی قرار گرفته‌اند و در زمان نیاز از زیر زمین خارج می شوند و بعد از عملیات به زیر زمین می روند؛ به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی گفت: این رزماش برای نمایش توانمندی فرزندان غیور کشور انجام خواهد گرفت و نیروهای مسلح نشان خواهند داد که آمادگی کامل برای دفاع از مراکز حساس و حیاتی کشور را خواهند داشت.

نظر شما