شناسهٔ خبر: 58975418 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

یک توصیه مهم به کشورهای عربی/ ایران به باشگاه کشورهای هسته‌ای پیوست

روزنامه رای الیوم ضمن توصیه به کشورهای عربی برای الگوبرداری از ایران، نوشت: تهران از مرحله درآستانه هسته‌ای شدن عبور کرد و به باشگاه کشورهای هسته‌ای پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، روزنامه رای الیوم چاپ لندن در یادداشتی به قلم عبدالباری عطوان، نویسنده سرشناس و سردبیر این روزنامه با اشاره به سخنان اخیر ویلیام برنز درباره غنی سازی ۹۰ درصدی در ایران و تولید موشک های بالستیک در کشور، نوشت: ایران از مرحله در آستانه هسته‌ای شدن عبور کرده و موفق شده وارد باشگاه کشورهای هسته‌ای شود.

عطوان با اشاره به موفقیت‌های ایران در تولید و توسعه موشک‌های بالستیک فراصوت و پهپادهای پیشرفته، نوشت: این اطلاعات را که تمام آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از آن مطلع هستند، به ژنرال های عربی می‌گوییم؛ کسانی که سینه‌هایشان پر از مدال و نشان افتخار است درحالی که حتی وارد یک جنگ نشدند و اگر هم شدند از آن شکست خورده بیرون آمدند.

وی خطاب به کشورهای عربی نوشت: کشورهای عربی تمام بودجه خود را صرف ارتش‌ها و موسسات نظامی خود می‌کنند درحالی که تاکنون حتی یک گلوله هم تولید نکردند، موشک و پهپاد پیشرفته که جای خود دارد.

عطوان در پایان تاکید کرد:‌ ما کشورهای عربی نیازمند رهبرانی ملی‌گرا، جوان و جدید هستیم که همگی یا اغلب سیاست‌های داخلی و خارجی تاریخ مصرف گذشته را فورا لغو کنند. ما اکنون در مرحله هوش مصنوعی و مرحله تغییر ریشه‌ای در مراکز قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی به سر می‌بریم و راه دیگری جز کمک گرفتن از افراد با تجربه و ریشه‌کن کردن فساد وجود ندارد و این همان نقشه راهی است که ایران دنبال کرد و آن را به قدرتی منطقه‌ای تبدیل کرد که از پهپادها و موشک‌های خود به عنوان ابرقدرت استفاده می‌کند و فاصله زیادی بین ماست.

نظر شما