شناسهٔ خبر: 58924248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت‌الله رئیسی در ارومیه:

کارنامه سپاه در دفاع از انقلاب و ایران درخشان و افتخارآمیز است

ارومیه - رئیس جمهوری کشورمان گفت: کارنامه سپاه در دفاع از انقلاب و سرزمین ایران درخشان و افتخارآمیز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر جمعه در جریان سفر به استان آذربایجان غربی، در دیدار با سبزپوشان ولایت علوی به مناسبت روز پاسدار، با تبریک سالروز ولادت امام حسین (ع) به همه مسلمانان و آزادگان جهان گفت: خداوند را شاکرم که در روز پاسدار در سرزمین ایستادگی در مقابل دشمنان و در حضور پاسداران عزیز مدافع امنیت و استقلال کشور هستم.

رئیس جمهور اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل به عنوان نیرویی پرتلاش و کارآمد در دفاع از دین، قرآن و ارزش‌های انقلاب اسلامی و صیانت از سرزمین ایران رشادت و شجاعت به خرج داده و کارنامه درخشان و افتخارآمیزی در دفاع از انقلاب اسلامی، کمک مومنانه به مردم در رخدادهای مختلف و احداث زیربناها و زیرساخت‌های کشور داشته است.

وی اضافه کرد: آنها تصور کرده‌اند که با ترور نیروهای ما و سرداران عزیز ما، در دل نیروها و مردم ما تردید ایجاد می‌کنند که این خیال باطلی است.

رئیس جمهور ادامه داد: سپاه پاسداران پرتلاش، کارآمد، مؤثر و مجاهد در دفاع از دین، قرآن، ارزش‌های اسلامی، سرزمین ایران عزیز، مردم بزرگوار بوده و کارنامه درخشانی در دفاع مقدس دارد، این نیرو در کمک مومنانه به مردم در آسیب‌ها و حوادثی نظیر زلزله، سیل و در عرصه‌های مختلف دارد.

وی اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کارنامه درخشانی در کارهای بزرگ و ماندگار و سازندگی دارد و در تربیت نیروی انسانی کارآمد برای همه بخش‌های نظام اقدام گسترده‌ای داشته است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز ما امنیت این استان و کشور را مرهون تلاش سپاه می‌دانیم، گفت: دشمنان بارها مقابله با ایران اسلامی را تجربه کرده و شکست خورده‌اند و خودشان هم این را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه شکست، وضعیت همیشگی دشمنان در مقابله با نظام اسلامی است، افزود: دفاع مقدس، جنگ اقتصادی و جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای عرصه‌هایی بود که آنان همواره شکست خورده‌اند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اشتباه محاسباتی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به علت نشناختن مردم ایران اسلامی، اضافه کرد: مگر می‌شود که با این نظام بازی کرد، هرکسی در هرکجا بخواهد نسبت به این نظام بازی کند، شیطنت کند و یا با فساد تهدید کند، بداند که به قدری این نظام پاک است که آنها را شکست خواهد داد.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: امروز چهره‌هایی که در مکتب سپاه پاسداران تربیت شده‌اند، در جای جای کشور ایفای نقش می‌کنند و امنیت منطقه را مرهون رشادت‌های سپاه هستیم البته حضور نیروهای ما امنیت ساز بوده و موجب ایجاد امنیت شده است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه نیروهای مسلح در جای جای دنیا دنبال کشورگشایی هستند، تاکید کرد: داعش و گروه‌های تروریستی دست ساخته استکبار بودند ولی سپاه با حضور خود، امنیت ساز شد و کارنامه درخشان مبارزه با تروریسم را به نام خود رقم زد و همچنین قهرمان مبارزه با تروریسم، سردار شهید قاسم سلیمانی شد.

آیت الله رئیسی با اشاره به رشادت‌ها و افتخارآفرینی سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشور تاکید کرد: تلاش و مجاهدت رزمندگان باعث شده دشمنان امروز از نام سپاه نیز هراسان هستند.

رئیس قوه مجریه با اشاره به شکست دشمن در محاسبات تصریح کرد: دشمنان مفتضحانه در جنگ روانی و رسانه‌ای بر علیه ملت ایران شکست خوردند و عدم همراهی مردم با نقشه‌های دشمن نشان دهنده این شکست است و نمود بارز همراهی مردم با انقلاب در ۲۲ بهمن ماه امسال بود.

آیت الله رییسی ضمن تمجید از فعالیت نیروهای سپاه در منطقه شمالغرب افزود: قرارگاه پر افتخار حمزه سیدالشهدا علیه السلام در طول سالهای اخیر افتخار آفرید و امسال نیز با اقدامات مناسب و کوبنده در جهت تامین امنیت منطقه درخشان عمل کرد.

رئیس جمهور ضمن یادآوری شکست‌های متعدد دشمنان در منطقه تصریح کرد: باوجود اشتباهات متعدد هنوز هم دارند در منطقه تلاش می‌کنند آشوب برپا کنند و با تحریک برخی کشورها برای خود پایگاه برپا کنند، این درحالی که سخت در اشتباه اند و بارها اقتدار نیروهای مسلح ما و مردم را دیده‌اند.

رئیس جمهور گفت: با رهبری حکیمانه حضرت اقا و بصیرت و همراهی مردم عزیز راه خود را با قدرت ادامه می‌دهیم و به دشمنان می‌گوییم؛ ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست / عرض خود میبری و زحمت ما می‌داری.

وی ادامه داد: چندی پیش برخی پیام‌ها از سوی تعدادی از کشورهای اروپایی به ما ارسال شده بود که نشان می‌داد دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند، در حالی که به فرموده رهبری معظم انقلاب این نظام به مثابه درخت تناور و استواری است که با این تکانه‌ها به لرزه نخواهد آمد.

نظر شما