شناسهٔ خبر: 58882048 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

صعود نساجی و استقلال ملاثانی به یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال

سپاهان- پرسپولیس دیداری جذاب‌تر و حساس‌تر از فینال!

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاههای ایران عصر دیروز با برگزاری دو دیدار پیگیری شد که طی آن تیم‌های نساجی و استقلال ملاثانی به مرحله بعد صعود کردند.

صاحب‌خبر -

در ادامه رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی دیروز تیم‌های مس کرمان و استقلال ملاثانی به مصاف هم رفتند و در نهایت استقلال با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی رسید.این بازی از ساعت ۱۴ در ورزشگاه غدیر اهواز آغاز شد و ابتدا تیم مس توسط عارف رستمی (۷) به گل رسید و نیمه نخست برنده به رختکن رفت.در نیمه دوم این تیم استقلال بود که توسط حمزه خذیراوی (۶۵) گل تساوی را به ثمر رساند و دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی ۱- ۱ رضایت دادند.در ادامه دو وقت ۱۵ دقیقه اضافه برای تعیین برنده برگزار شد و تیم دسته اولی استقلال در نیمه دوم وقت اضافه نتیجه را به سود خود تغییر داد.حمزه خذیراوی (۱۰۸) موفق شد گل دوم را به ثمر برساند و فرشید پاداش (۱۱۲) تیر خلاص را به تیم مس کرمان زد تا استقلال به عنوان شگفتی ساز جام حذفی با حذف حریف لیگ برتری به مرحله یک چهارم نهایی برسد.در دقیقه ۱۱۱ هم «ران تونگیک» مدافع خارجی مس با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد.
در دیگر دیدار دیروز تیم آلومینیوم اراک در ورزشگاه خانگی میزبان نساجی مازندران بود که این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی بدون گل انجامید اما در ضربات پنالتی نساجی ۶ بر ۵ برنده شد و به مرحله بعد صعود کرد. در این دیدار که با برتری نسبی تیم میزبان برگزار شد هر دو تیم موقعیت‌هایی برای رسیدن به گل داشتند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین این موقعیت‌ها در دقیقه پایانی بازی برای آلومینیوم به دست آمد که ضربه بازیکن اراکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
در وقت‌های اضافه تیم آلومینیوم که حمایت هواداران را هم به همراه خود داشت تلاش بیشتری کرد تا به گل برتری دست پیدا کند اما راه به جایی نبرد. در مقابل تیم نساجی هم با ایجاد تاخیر در بازی قصد به پنالتی کشیدن را داشت که همین اتفاق هم رخ داد و در نهایت شاگردان مطهری در ضربات پنالتی به برتری ۶ بر ۵ رسیدند و راهی مرحله بعد شدند.
اما در یکی از حساس‌ترین مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی عصر امروز و از ساعت 15 دو تیم مدعی سپاهان اصفهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم می‌روند، قطعا هیچ کدام از مربیان و مدیران دو باشگاه دوست نداشتند در این مرحله با یکدیگر روبه روشوند. این دو تیم در لیگ برتر هم در کورس قهرمانی هستند، سپاهان 42 امتیازی در صدر است و پرسپولیس با 39 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد آن هم در حالی‌که تا چند هفته پیش پرسپولیس 5 امتیاز از سپاهان بیشتر داشت!
حاشیه‌های این مسابقه از روزهای پیش آغاز شد، زمانی که کادرفنی پرسپولیس به تعویق زمان این بازی معترض بود و اعتقاد داشت چرا به‌خاطر بازی دوستانه سپاهان با زنیت روسیه زمان بازی پرسپولیس با سپاهان دو ـ سه روزی به تعویق افتاده است. در گذشته نه چندان دور این بازی الکلاسیکوی فوتبال ایران نامیده می‌شد ولی متاسفانه حاشیه‌هایش بیشتر از متن شد و کار از درگیری تماشاگران روی سکوها به آتش زدن خودرو عکاسان و خبرنگاران در ورزشگاه نقش جهان اصفهان کشیده شد و بعد از آن به‌خاطر حواشی و درگیری‌های اخیر این بازی در شهر سوم برگزار شد! حالا دو تیم در مسابقه‌ای مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که ارزش یک جام دارد.
در این دیدار چهره‌های ویژه‌ای هم حضور دارند، شهریار مغانلو و رامین رضائیان که هر دو در پرسپولیس بودند و اکنون برای سپاهان بازی می‌کنند. مغانلو به اوج آمادگی رسیده و خیلی خوب برای سپاهان گلزنی می‌کند اما رضائیان در مسابقه با زنیت به دلیل بیماری غایب بود ولی گفته می‌شود مقابل پرسپولیس به میدان می‌آید. پرسپولیس هم در روزی‌که به احتمال زیاد شیخ دیاباته را به علت مصدومیت در اختیار نخواهد داشت به پریرای برزیلی و عیسی آل کثیر برای گلزنی در این دیدار امیدوار است.
به هر حال عصر امروز یک ماراتن زیبا از دو تیم برتر فوتبال کشور را شاهد خواهیم بود مسابقه‌ای پرهیجان که امیدواریم متن بر حاشیه اش غلبه کند. این بازی می‌تواند یکی از جذابترین بازی‌های قاره آسیا شود جایی که جمعی از بهترین‌های فوتبال ایران در میدان حضور دارند.
گفتنی است پیش از این تیم‌های پارس جنوبی جم، پیکان تهران، استقلال تهران، هوادار، استقلال ملاثانی و نساجی مازندران به مرحله یک چهارم نهایی رسیده‌اند و دیدار گل گهر و فولاد به دلیل حضور فولادی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شده است.

نظر شما