شناسهٔ خبر: 58867509 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دعوت رسمی میقاتی از السودانی برای سفر به بیروت

وزیر کار دولت پیشبرد امور لبنان در سفر به عراق پیام مکتوب نجیب میقاتی را که در آن از محمد شیاع السودانی برای سفر به بیروت دعوت کرده بود، تحویل نخست‌وزیر این کشور داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روز گذشته «مصطفی بیرم» وزیر کار دولت موقت لبنان در سفری رسمی به دستور «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر این دولت به بغداد سفر کرده و طی آن با مقامات ارشد عراق دیدار و گفتگو کرد.

مصطفی بیرم بعد از ورود به فرودگاه بغداد با هیئت همراه خود مستقیما به مقر دولت عراق رفته و مورد استقبال «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر و «احمد الاسدی» وزیر کار این کشور قرار گرفت.

در این دیدار وزیر کار دولت موقت لبنان پیام مکتوب نجیب میقاتی را تحویل نخست‌وزیر عراق داد. میقاتی در این پیام رسما از السودانی دعوت کرده بود که برای بررسی پرونده‌های مختلف و گسترش همکاری‌های مشترک به لبنان سفر کند.

در دیدار وزیر لبنانی و نخست‌وزیر عراق روابط دوجانبه و راه‌های ارتقای آن و توسعه همکاری‌های مشترک بین دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله تبادل محصولات کشاوری و تبادل تجربیات در حوزه بنادر و همچنین همکاری در زمینه آموزش و اقتصاد و ... را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

محمد شیاع السودانی نیز از دعوت میقاتی برای سفر به لبنان قدردانی و استقبال و تمایل عراق را برای گسترش همکاری‌ها با لبنان در زمینه‌ها و سطوح مختلف اعلام کرد.

چند ماه قبل نجیب میقاتی و محمد شیاع السودانی در ریاض با یکدیگر دیدار و ضمن تاکید بر تقویت روابط دوجانبه درباره برگزاری نشست عالی کمیته مشترک لبنان و عراق در سفر نخست‌وزیر عراق به بیروت در آینده نزدیک توافق کردند.

انتهای پیام/

نظر شما