شناسهٔ خبر: 58854348 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

اهمیت انتخاب نوع ساندویچ‌ پانل سوله - ساخت سوله با ساندویچ پانل

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:
  • آغاز حراج پایان سال محصولات سایپا از فردا | این محصولات سایپا را از دم قسط بخرید
  • قیمت پراید رکورد زد | افزایش باورنکردنی قیمت پراید در بازار امروز
  • قیمت مرغ پر کشید | قیمت مرغ گرم امروز کیلویی چند؟
  • چهره وحشتناک نیکی کریمی در خارج از ایران همه را مات کرد | افسردگی نیکی کریمی علنی شد
برترین‌ها
  • تیپ عجیب کتایون ریاحی در کنسرت خواننده معروف | خانم با این لباس خودشو از چشم همه انداخت تیپ عجیب کتایون ریاحی در کنسرت خواننده معروف | خانم با این لباس خودشو از چشم همه انداخت
  • رنگ موی جدید بهاره رهنما همه را میخکوب کرد | خانم داره ادای دخترشو در میاره رنگ موی جدید بهاره رهنما همه را میخکوب کرد | خانم داره ادای دخترشو در میاره
  • رعنا آزادی ور از بازیگری خداحافظی کرد | اولین کلیپ رعنا آزادی ور اینستاگرام را ترکاند رعنا آزادی ور از بازیگری خداحافظی کرد | اولین کلیپ رعنا آزادی ور اینستاگرام را ترکاند
  • عکس بهاره رهنما با کت و شلوار مردانه در خیابان | بهاره رهنما با این لباس عجیب همه رو مات کرد عکس بهاره رهنما با کت و شلوار مردانه در خیابان | بهاره رهنما با این لباس عجیب همه رو مات کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

ساندویچ پانل‌ ها صفحات پیش‌ساخته و چند لایه‌ای هستند که از آن‌ها برای ساخت انواع سازه‌ها به ویژه انبار و سوله استفاده می‌شود و با توجه به اینکه از نظر مشخصات ظاهری و ساختار فیزیکی تنوع بالایی دارند؛ باید مناسب‌ترین نوع ساندویچ پانل سوله را جهت این نوع ساعت و ساز انتخاب کنید تا در بلند مدت از کیفیت و طول عمر سازه بهره‌مند شوید و متحمل خسارات ناشی از عدم کیفیت پانل‌ها نگردید.

برای تولید پانل‌های ساندویچی به منظور ساخت سوله این صفحات را از متریال‌های آلومینیومی، آلوزینک یا گالوانیزه به همراه لایه‌ای عایق از جنس پشم شیشه تهیه می‌کنند. از آنجایی که سوله‌ها سازه‌ای متفاوت، با کاربرد صنعتی هستند؛ لذا ساخت این اماکن نیز، با دیگر ساخت و سازها متفاوت بوده و باید صفحات پانلی که در ساخت سوله به کار می‌رود به گونه‌ای باشد که عایق‌سازی محیط و محصولات داخل سوله را در برابر عوامل تهدید کننده بیرونی به خوبی انجام دهد.

 

بهترین نوع ساندویچ پانل سوله + پانل بارون

لازم است بدانید که با توجه به ساختار متفاوت سوله‌ها که سازه‌هایی فلزی با طراحی منحصربه‌فرد هستند؛ بهترین نوع ساندویچ‌‌ پانل ، نمونه‌ پانل از جنس پلی یورتان است که در ابعاد مختلف، با ضخامت‌های ۴، ۶، ۸ و ۱۰ تولید می‌شوند و بنا بر مشخصات ساختاری و فیزیکی برای سقف و دیوارهای سوله به کار می‌روند؛ البته ابعاد متغیر ناشی از طول‌های متفاوت پانل است و عمداً در عرض ۱/۱۶ متر تولید می‌شوند.

با توجه به اینکه سوله‌های اماکنی صنعتی جهت نگهداری طیف گسترده‌ای از محصولات صنایع مختلف هستند؛ لذا بنا بر کاربرد سوله و مواد موجود در آن پانل‌های به کار رفته در سقف و دیوارها نیز باید از لحاظ ساختاری، کیفیت بالا و مشخصات عایق‌سازی لازم در برابر عوامل مختلف محیطی را داشته باشند.

به همین منظور در حال حاضر ساندویچ پانل پلی یورتان (اورتان) مناسب‌ترین گزینه جهت ساخت سوله محسوب می‌شود و این صفحات با عرضی معین و طول‌های متغیر تولید شده و برای سقف، دیوار و حتی پارتیشن کشی فضای داخلی سوله مناسب هستند و استحکام، تحمل فشار، طول عمر مفید، مقاومت در برابر ساییدگی و خوردگی بالایی نسبت به سایر نمونه‌ها را دارند.

مشخصات ساندویچ پانل سوله

برخی از ویژگی‌های مثبتی که صفحات پلی یورتان را به مناسب‌ترین ساندویچ پانل سوله تبدیل کرده؛ قابلیت عایق‌سازی فضای سوله از جهات مختلف و در برابر عوامل متفاوت بوده که این عایق‌سازی شامل موارد زیر است.

  1. ساختار پانل‌های پلی اورتان در برابر حفظ دمای محیط سوله بسیار مناسب بوده و می‌تواند دمایی معادل ۲۰۰_ تا ۱۲۰+ را حفظ کند و تبادل دمایی با محیط خارج از سوله را به حداقل برساند.

  2. این صفحات نوسانات الکتریکی و الکتریسیته ساکن را دفع می‌کنند و به این صورت از خطرات ناشی در خصوص جریان‌ها و اتصالات برقی در سوله جلوگیری خواهند کرد.

  3. قدر جذب بالای رطوبت و عدم عبور آب به فضای داخلی سوله و پیشگیری از خسارات به بار آمده در صورت ورود آب و نم به سوله

  4. ساختار فوم تشکیل‌دهنده پانل پلی یورتان متشکل از مواد نسوز یا دیرسوزی مانند: هیدروکسیل‌ و پلی یول است که این صفحات را به عایقی قوی در برابر اشتعال و عوامل محرک آتش‌سوزی تبدیل کرده است و این ویژگی از بهترین ملاک‌ها جهت پیشگیری از امر شایع آتش‌سوزی در سوله‌ها است.

مزایای ساندویچ پانل سوله | چرا از پانل های ساندویچی در دیوار و سقف سوله استفاده کنیم؟

مشخصات فیزیکی و ساختاری ساندویچ پانل سوله نمایانگر مزایای آن است و صفحاتی که برای ساخت این سازه‌های صنعتی به کار می‌روند با کیفیت و قدرت عایق‌کاری بالا در برابر عوامل تهدید کننده بهترین مزایا از خود را نشان می‌دهند که برخی از این مزایا به شرح زیر هستند.

  1. تسریع و تسهیل روند ساخت و ساز و صرف هزینه کم در زمینه زمان، انرژی و جنبه اقتصادی

  2. افزایش استحکام، مقاومت و ماندگاری سازه در بلند مدت

  3. کاهش خسارات و احتمال آسیب سازه در برابر عوامل محیطی

  4. عایق کاری ویژه در برابر رطوبت، صوت، دما، هوا، جوندگان موذی، قارچ و کپک، جریان الکتریکی و…

  5. بافت آنتی باکتریال و مقاوم در برابر مواد شیمیایی اسیدی و بازی

  6. استفاده از ساندویچ پانل‌ها در سوله و دیگر سازه‌های صنعتی و غیر صنعتی محیطی ضد زلزله و مقاوم در برابر رانش زمین را فراهم می‌آورد.

برآورد هزینه ساندویچ پانل سوله - قیمت ساخت سوله صنعتی

پیش از این‌‌ بهترین نوع ساندویچ پانل سوله را بیان کردیم اما استفاده از نمونه پلی اورتان اجباری نیست و بنا بر تجربه فردی، تشخیص مهندس ناظر و بودجه اقتصادی می‌توانید انواع مختلفی از ساندویچ پانل‌های موجود را در ساخت و ساز خود به کار ببرید. برآورد هزینه‌ها در زمینه استفاده از این صفحات پیش‌ساخته اگرچه نسبت به مصالح ساختمانی و روش‌های قدیمی به صرفه‌تر است اما در این مورد از متریال‌های مدرن نیز نوسانات قیمت وجود داشته و هزینه نهایی شما تحت تاثیر فاکتورهای زیر خواهد بود.

  • نوع پانل، کیفیت، برند تولیدکننده و متراژ مورد نیاز با توجه به مساحت سوله

  • هزینه‌های جانبی ناشی از حمل و نقل و نیروی نصب پانل و ساخت سوله

  • مرکز تولید کننده و روش خرید شما به صورت حضوری یا آنلاین.

  • خرید مستقیم از تولیدکننده یا تهیه پانل از مراکز فروش واسطه

تأثیر کیفیت ساندویچ پانل در ساخت سوله

به طور کلی مطلع هستید که سوله‌ ها ممکن است محل انبار و نگهداری هر نوع محصول صنعتی و غیر صنعتی باشند لذا کیفیت، استحکام و مقاومت ساندویچ پانل سوله عاملی مهم در عایق کاری محیط سوله در برابر عوامل مخرب و زیان بار است و اگر نتوانید با بهره‌گیری از پانل‌های استاندارد و درجه یک ایمنی سازه خود را تضمین کنید ممکن است سوله، فضای داخلی و محصولات موجود در آن مورد تهدید مشکلاتی از قبیل: رطوبت، اشتعال، برق گرفتگی، مشکلات باکتریایی و… قرار بگیرند‌. لذا بهتر است پیش از هر اقدامی در خصوص خرید پانل و استارت ساخت سوله، با کسب اطلاعات کافی در مورد بهترین نمونه‌های پانل‌های پیش ساخته گزینه مناسب با ساختار سوله، کاربرد سوله در آینده، بودجه مدنظر، توقع از استحکام و ماندگاری سازه و… را انتخاب و خریداری کنید.

خرید انواع ساندویچ پانل مناسب برای ساخت سوله

اگر علاقمند به خرید پنل های ساندویچی مناسب ساخت انواع سوله هستید، ما در شرکت صنعتی آریا بارون به عنوان بزرگترین کارخانه تولید کننده ساندویچ پنل های ساختمانی و سوله، می توانیم شمارا در امر خرید، ثبت سفارش و مشاوره در خصوص انواع پانل ها راهنمایی کنیم. کافیست با شماره های 36228814-051 و 36228800-051 در تماس باشید تا مشاوران و کارشناسان خبره ما شما را در این حوزه راهنمایی کنند.

 

 

نظر شما