شناسهٔ خبر: 58844481 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آیت الله خاتمی خبر داد

یازدهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان دوم و سوم اسفندماه برگزار می‌شود

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان از برگزاری یازدهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان در دوم و سوم اسفندماه خبر داد و گفت: در نظارت بر مسائل جاری جامعه بر عهدی که خبرگان در سال ۶۸ با مقام معظم رهبری بستند، پایبند بوده و تنها گزینه رهبری را، شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌دانند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سید احمد خاتمی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دبیرخانه مجلس خبرگان برگزار شد، اظهار داشت: یازدهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان روز سه‌شنبه و چهارشنبه ۲ و ۳ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
به گزارش رسا، وی در ادامه افزود: روز پنجشنبه 4 اسفند ماه اعضای مجلس خبرگان در مرقد مطهر امام راحل حضور پیدا کرده و با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق و با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان بیان داشت: شروع جلسه اجلاسیه در ساعت ۸ صبح سه شنبه در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی خواهد بود و دستورکار اجلاسیه نیز بعد از نطق رئیس مجلس خبرگان‌، نطق‌های پیش از دستور می‌باشد که حدود 16 نفر به مدت ۱۵ دقیقه صحبت خواهند کرد. آیت‌الله خاتمی گفت: انتخاب کمیته ۵ نفره برای تنظیم و پیشنهاد محورهای بیانیه پایانی و انتخابات هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌ها نیز طبق آیین نامه، هر دو سال یک‌بار انجام می‌شود که در این دوره نیز در دستورکار می‌باشد. نماینده مجلس خبرگان ابراز کرد: از دیگر برنامه‌های اجلاس -با توجه به دغدغه‌های نمایندگان مجلس خبرگان نسبت به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم- دعوت از وزیر امور اقتصادی و دارایی برای بیان مسائل و برنامه‌های اقتصادی دولت است و در ادامه نیز چند نفر از نمایندگان خبرگان هر کدام به مدت ۱۰ دقیقه نظرات خود را مطرح و بیان خواهند کرد. وی اظهار داشت: قانون جدید انتخابات مجلس خبرگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و مجلس خبرگان نخستین نهادی است که پس از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بلافاصله اقدام کرده و طی چند اجلاسیه ناظر به سیاست‌های ابلاغی و جایگاه ویژه مجلس خبرگان، قانون جامع و کاملی را با هدف رفع برخی از نواقص و متناسب با شرایط روز در ۷ فصل و ۳۵ ماده و ۲۳ تبصره تدوین و تصویب کرده است که از طریق شورای نگهبان به وزارت کشور ابلاغ شده و در انتخابات آینده نیز ملاک ثبت‌نام، انجام آزمون علمی و برگزاری انتخابات خبرگان، قانون جدید محور خواهد بود. آیت‌الله خاتمی گفت: اعضای مجلس خبرگان تعداد ۵۴ موضوع را در کمیسیون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با حضور مسئولان بررسی کرده است و کمیسیون اقتصادی که از اواسط این دوره شکل گرفت ۱۳ جلسه تشکیل داد و کمیسیون حراست و پاسداری از ولایت فقیه ۳۳ جلسه با ۱۶ موضوع داشت و کمیسیون آیین‌نامه داخلی نیز ۱۹ جلسه با ۱۱ موضوع، هیئت اندیشه‌ورز و کارگروه‌های پنج‌گانه ۱۱۸ جلسه و جلساتی نیز کمیسیون تحقیق که اصل ۱۱۱ قانون اساسی است تشکیل داده است.
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به مسائل جاری کشور ابراز کرد: نگاه مجلس خبرگان این است که حفظ نظام از اوجب واجبات است و همه اعضای آن برای این مطلب تاکید دارند که باید پاسدار نظام اسلامی بود و به سهم خود به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد کسانی با حرکات شیطانی آرزوی آمریکا را برآورده کنند.
وی گفت: آرزوی آمریکا که رأس استکبار است، براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و به صراحت می‌گویم که آمریکا این آرزو را به گور خواهد برد. آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: هیچ کشوری را در جهان سراغ نداریم که اغتشاش را اجازه داده و با اغتشاشات برخورد نکند؛ به همین خاطر ما نیز در برابر اغتشاشات موضع داشته و آن را ممنوع می‌دانیم؛ اما در کنار آن حق اعتراض را حق قانونی و شرعی می‌شماریم. سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان اظهار داشت: دشمنان در پی آن هستند که رابطه مسئولان نظام با مردم را خدشه‌دار کرده و بگویند بین آنان بی‌اعتمادی حاکم است؛ درحالی که مسئولان کشور مستقیم یا غیرمستقیم منتخب مردم می‌باشند و اگر دشمنان مردم را قبول دارند باید بدانند که مردم به رئیس‌جمهور رای داده و نمایندگان مردم نیز به وزرای آن رای اعتماد می‌دهند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های دولت و مسئولان در عرصه‌های مختلف تاکید کرد: مردم در عرصه معیشت در رنج و فشار هستند و از مسئولان می‌خواهند که با تلاش و کار جهادی بیشتر هرچه زودتر از رنج معیشتی مردم بکاهند.
آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به کلامی از امام راحل که فرمود «مجلس خبرگان، تقویت رهبری است» بیان داشت: در نظارت بر مسائل جاری جامعه بر عهدی که خبرگان در سال ۶۸ با مقام معظم رهبری بستند، پایبند بوده و تنها گزینه رهبری را، شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌دانند. سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به سیاست‌های نظام اسلامی در عرصه خارجی بیان داشت: در عرصه خارجی سیاست نه شرقی نه غربی سیاست ما است و معنای آن تعامل نداشتن با کشورها نیست؛ چراکه از اول انقلاب با تمامی دنیا براساس شعار قرآنی «لاتَظلمون و لاتُظلمون» عمل کردیم و نه ظلم کرده و نه مظلوم واقع می‌شویم و بر این اساس است که با همه کشورها به جز آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل ارتباط نداریم.
آیت‌الله خاتمی گفت: به تعبیر امام راحل آمریکا تا آدم نشده ما نیز با آن ارتباط نخواهیم داشت که البته این شرط همچنان باقی است و تحرکات اخیر آمریکا و نقش آنان در اغتشاشات اخیر کشور نشان داد که آمریکا هنوز آدم نشده و قابلیت ارتباط با نظام اسلامی را ندارد.

نظر شما