شناسهٔ خبر: 5883340 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

انتقاد نماینده اراک از در دستور کار قرار نگرفتن طرح دفاع از حقوق هسته ای ملت ایران

خبرگزاری شبستان: نماینده اراک از در دستور کار قرار نگرفتن طرح دفاع و صیانت از حقوق هسته ای ملت ایران در دستور کار امروز مجلس انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمدحسن آصفری، نماینده اراک در مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه 31 خرداد با اشاره به طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران که با اولویت در دستور کار مجلس قرار گرفته بود گفت: در جانامه‌ای نمایندگان دومین دستور جلسه علنی امروز مجلس رسیدگی به کلیات طرح الزام دولت به دفاع از حقوق هسته ای ملت ایران است اما متاسفانه در دستور جلسه امروز این موضوع حذف شده است.

وی اظهار کرد: طبق اصول 24 و 159 قانون اساسی بایستی طرح ها و لوایح طبق فوریت و نوبت مطرح شود.

آصفری با بیان اینکه در تشییع پیکر شهدای غواص ائمه جمعه و مسئولین کشور و همه ملت درباره لزوم حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت تاکید کردند و بر روی این موضوع حساس هستند و با توجه به این موضوع بهتر است این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی تاکید کرد: رییس مجلس نباید اجازه دهد این بی نظمی و برخورد در مورد طرح ها و لوایح انجام شد زیرا این بی احترامی به نمایندگان است.

آصفری تصریح کرد: اگر موضوعی پشت پرده است بگویید و اگر هم نیست اجازه دهید این طرح مطرح شود.

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس اول که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز مجلس را به عهده داشت در پاسخ به این تذکر آصفری گفت: با توجه به اینکه آنچه که در دستور کار امروز مجلس قرار دارد با تقاضای همکاران در دستور قرار گرفته است لذا از نظر آیین نامه باید این دستور مجلس تمام شود و بعد دستور دیگری را نمایندگان آغاز کنند.

وی تاکید کرد: طرح دفاع از حقوق هسته ای در دستور کار این هفته نیز چاپ شده است لذا باید این دستور را تمام کنیم و بعد آن دستور را آغاز کنیم.

براساس گزارش خبرنگار پارلمانی شبستان طرح صیانت از حقوق هسته ای ملت ایران چهارشنبه و با اولویت به تصویب مجلس رسید و امروز باید نمایندگان کلیات این طرح را طبق آیین نامه بررسی کنند.

پایان پیام/

 

نظر شما