شناسهٔ خبر: 58825333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

گنجینه ‌‌بعثت، علاج حل مشکلات

رهبر معظم انقلاب صبح دیروز شنبه در عید سعید مبعث، در دیدار مسئولان نظام، نمایندگان و سفیران کشورهای اسلامی و مهمانان و شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن، استفاده از گنجینه‌های عظیم و تمام‌نشدنی بعثت رسول خاتم ص را علاج همه مشکلات و راه رسیدن امت اسلامی به سعادت دنیوی و اخروی خواندند. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود رو

صاحب‌خبر -

رهبر معظم انقلاب صبح دیروز (شنبه) در عید سعید مبعث، در دیدار مسئولان نظام، نمایندگان و سفیران کشورهای اسلامی و مهمانان و شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن، استفاده از گنجینه‌های عظیم و تمام‌نشدنی بعثت رسول خاتم(ص) را علاج همه مشکلات و راه رسیدن امت اسلامی به سعادت دنیوی و اخروی خواندند.به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام‌معظم‌رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگر کشورهای اسلامی به تعالیم بعثت عمل می‌کردند، رژیم خبیث و شرور صهیونیستی نمی‌توانست در مقابل چشمان امت اسلامی اینگونه به مظلومان فلسطینی ظلم و جنایت کند که البته ملت ایران و نظام اسلامی همچنان به وظایف خود در این زمینه عمل خواهند کرد.ایشان با تبریک این عید خجسته به ملت ایران و مسلمانان جهان و همه حق‌طلبان عالم، بعثت را بزرگ‌ترین و گران‌قدرترین هدیه و نعمت الهی به بشریت برشمردند و در تبیین گنجینه‌های بعثت رسول‌اکرم(ص)، گفتند: توحید و رهایی از بندگی غیرخدا، عظیم‌ترین گنجینه بعثت است، چراکه هر جنگ و جنایت و خباثتی در طول تاریخ از بندگی غیرخدا نشأت گرفته‌ است.

تبریک عید مبعث
عید سعید مبعث را به همه‌ ملت ایران، مسلمانان جهان و حق‌طلبان عالم تبریک عرض می‌کنم که اگر ندای بعثت به گوش دل حق‌طلبان عالم برسد، قطعا مجذوب آن خواهند بود.

بزرگ‌ترین هدیه‌ خداوند برای بشریت
بعثت نبی‌اعظم(ص) بزرگ‌ترین هدیه‌ای است که خداوند متعال به مجموع بشریت عنایت کرده‌است. هیچ هدیه‌ای به عظمت و وزانت بعثت نبی‌اکرم(ص) نیست. علت هم این است که بعثت حامل گنجینه‌هایی برای بشر است؛ گنجینه‌هایی که تمام‌نشدنی است. این گنجینه‌ها می‌تواند سعادت بشر را در زندگی خودش، در همین زندگی دنیا تا قبل از آخرت تأمین کند.

اجتناب از طغیانگران عالم
مهر و محبت و صفا و صمیمیت در میان افراد جامعه هدیه ارزشمند دیگری از بعثت رسول خاتم(ص) است. اجتناب و کناره‌گیری از طغیانگران عالم و رها شدن از ظلمات و زنجیرهای جهل و تعصب و جمود و توقف، ازجمله هزاران گنجینه ممتاز اسلام و بعثت است.

یک غفلت تاریخی
اگر از همان روز اول، دولت‌های اسلامی به سخنان خیرخواهان، ازجمله علمای بزرگ نجف، گوش می‌دادند و در مقابل رژیم غاصب محکم می‌ایستادند، امروز قطعا وضع منطقه غرب‌آسیا متفاوت بود و امت اسلامی متحدتر و از جهات مختلف قدرتمندتر بود.

راه‌حل همه‌ مشکلات
بازگشت به تعالیم بعثت، اتحاد و همدلی ملت‌های مسلمان و همکاری واقعی نه صوری دولت‌های اسلامی، راه‌حل همه مشکلات امت اسلامی است.

3 گنجینه مهم بعثت
«تزکیه» به‌عنوان داروی رهایی انسان و جوامع بشری از هر نوع فساد، «تعلیم» به‌معنای قرار دادن زندگی فردی و اجتماعی تحت هدایت‌ها و فرامین الهی و «حکمت» یعنی اداره زندگی بشر با عقل و خردمندی و فرزانگی، از دیگر گنجینه‌های بعثت پیامبر خاتم بود.

نتایج عمل نکردن به گنجینه‌ قرآن
بعضی از ما به آن گنجینه‌ها افتخار می‌کنیم، اما عمل نمی‌کنیم. نتیجه این است که دنیای اسلام دچار تفرقه، عقب‌ماندگی، ضعف علمی و عملی می‌شود؛ نتیجه‌اش این است.

فلسطین در قبضه‌ اشرار
امروز یکی از مسائل مهم ما، مسئله‌ فلسطین است. یک ملت، یک کشور به‌طورکامل در قبضه‌ نه انسان‌های عادی، بلکه انسان‌های وحشی، خبیث و شرور قرار گرفته‌ است؛ دنیای اسلام هم نگاه می‌کند.

یک هدیه بی‌نظیر الهی
«اقامه قسط» از دیگر هدایای بی‌نظیر الهی است که در نعمت بعثت پیامبر، به بشر ارزانی شده‌است.

تمرکز بر ایران‌هراسی
دشمنان بر محور ایران‌هراسی متمرکز شده‌اند و متأسفانه دولت‌هایی که موظفند خودشان هم به ملت فلسطین کمک کنند، با ایران‌هراسی دشمنان اسلام هم‌صدا می‌شوند.

تذکری خطاب به امت اسلامی
اهمیت مسائل سیاسی مثل فلسطین و دخالت‌های آمریکا، باید در هر شرایطی مورد توجه و پیش‌چشم امت اسلامی قرار داشته باشد.

یک مثال تاریخی
ایجاد بزرگ‌ترین تمدن جامعه بشری در قرن‌های سوم و چهارم هجری نتیجه عمل نسبی به تعالیم قرآن بود. امروز هم اگر ظرفیت بی‌نظیر بعثت و قرآن به‌کار گرفته شود، ضعف‌های دنیای اسلام برطرف و زمینه سعادت و پیشرفت مهیا خواهد شد.

عواقب سکوت درمقابل متجاوز
همین که دولت‌ها و کشورهای اسلامی در مقابل یک چنین تجاوزی که این تجاوز به‌خودشان است، تجاوز به امت اسلامی است، سکوت کردند و در مواردی به‌خصوص در این اواخر متأسفانه با آن همراهی کردند؛ خود این، این کشورها را نیز تضعیف کرده و این وضعیت را برایشان پیش آورده‌است.

حمایت صریح از ملت فلسطین
امروز جمهوری‌اسلامی حرف دل مسلمانان مظلوم فلسطین را صریح و علنی بیان می‌کند. ما ملاحظه‌ هیچ‌کس را نمی‌کنیم و حقیقت را با صدای بلند بیان و از ملت فلسطین حمایت و دفاع می‌کنیم. همین موجب شده، دشمنان متمرکز بشوند و ایران‌‌هراسی راه‌بیندازند.

ضرورت همدلی همه اجزای امت اسلامی
مسلمانان به‌معنای واقعی کلمه همکاری و همدلی کنند. همه‌ اجزای امت اسلامی احتیاج دارند به اینکه با هم همکاری کنند. این زلزله‌ ویرانگری که در سوریه و ترکیه رخ داد، حادثه‌ سختی بوده و مربوط به همه‌ مسلمین است. یعنی واقعا همه باید از چنین چیزهایی احساس درد و رنج کنند.

ادعای پوچ غربی‌ها
وضع به جایی رسیده که آمریکا، فرانسه و چند کشور دیگر، با ادعای حل مشکلات مسلمانان، برای خود حق دخالت در دنیای اسلام قائل شده‌اند، درحالی‌که خود در حل مشکلات و اداره کشورهایشان درمانده و ناتوان هستند.

هزاران گنجینه‌ ممتاز
هزاران گنجینه‌ ممتاز موجود در قرآن و تعالیم اسلام را بعثت برای ما آورده‌است. بعضی از ما مسلمان‌ها این گنجینه‌ها را اصلا نمی‌شناسیم، بعضی از ما این هدیه‌های عظیم الهی را انکار و کفران می‌کنیم.

نفوذ
در آیه شریفه «اشداءُ علی الکفّارِ رحماءُ بینَهم»، «اشداء» به‌معنای محکم و غیرقابل نفوذ بودن در مقابل دشمنان است که متأسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرد. البته ارتباطات خوب، با اختیار منظم و عاقلانه با جوامع دیگر، خوب است اما در موضوع نفوذ، انسان و جامعه عملا تحت کنترل و مدیریت بیگانه قرار می‌گیرند.

تورم فعلی را کنترل می‌کنیم
رئیس‌جمهور در ابتدای دیدار رهبر معظم ‌انقلاب با مسئولان نظام، نمایندگان و سفیران کشورهای اسلامی و شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن در سخنانی با بیان اینکه فلسفه بعثت، انسان‌سازی و جامعه‌سازی قرآنی است، گفت: پس‌ از انقلاب اسلامی دشمنان همچون صدر اسلام با جنگ نظامی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی مقابل ملت ما صف‌آرایی کرده‌اند، اما مردم ایران با استقامت مثال‌زدنی خود، انواع توطئه‌های سلطه‌گران را ناکام گذاشته‌اند.سیدابراهیم رئیسی با قدردانی از حماسه‌سازی اخیر مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن، آن را مسئولیتی مضاعف برای تمامی دست‌اندرکاران مسائل کشور برشمرد و تأکید کرد: با مشارکت مردم هیچ مشکلی غیرقابل حل نیست و به رهبری و مردم عزیز کشورمان عرض می‌‌کنیم که وضع تورمی فعلی را بی‌تردید کنترل خواهیم کرد.رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به محاسبات غلط دشمنان درباره ملت ایران ازجمله در حوادث پاییز گذشته، گفت: غربی‌ها تا دیروز مدعی دنبال کردن توافق بودند، اما وقتی ناچار به پذیرش خواسته‌های بحق مردم ایران شدند، با آغاز اغتشاشات میز مذاکره را ترک کردند و با روآوردن به آشوب، گفتند ادامه کار را در خیابان دنبال می‌کنیم، اما جمهوری‌اسلامی ایران با حضور عزت‌مندانه و سازنده در مجامع بین‌المللی، منافع ملت را استیفا خواهد کرد.



 

نظر شما