شناسهٔ خبر: 58820218 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کاخ سفید: توافق هسته ای با ایران در دستور کار نیست

صاحب‌خبر -

شفقنا- سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید گفت: توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر در دستور کار نیست.

به گزارش شفقنا از ایرنا، جان کربی در گفت وگو با فرانس ۲۴ اظهار داشت: ایران با ارائه صدها هواپیمای بدون سرنشین به روس‌ها، مستقیماً و به‌طور آشکار به روسیه در این جنگ کمک می‌ کند. ما از ایران پاسخ می خواهیم و توافق هسته ای با ایران در حال حاضر در دستور کار نیست.

وی در مورد جنگ در اوکراین گفت: نبردهای سختی در حال حاضر در منطقه دونباس و به ویژه در اطراف شهر باخموت در جریان است، ایالات متحده از روس ها انتظار دارد در کوتاه مدت یک حمله تهاجمی دیگر در جنوب انجام دهد.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم که وقتی آب و هوا بهبود یابد، روس ها تلاش کنند تا حرکات تهاجمی بیشتری را در هر نقطه از آن جبهه انجام دهند. ما دائماً با اوکراین در مورد نیازهای آنها برای مبارزه در ارتباط هستیم.

وی درمورد روابط واشنگتن و پکن گفت: موضوع بالون جاسوسی چینی، حداقل در حال حاضر، عملاً به هر پیشرفتی در مذاکرات پایان داده است.

وی یادآور شد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رییس جمهور چین چند ماه پیش قول داده بودند که از روابط ایالات متحده و چین با مسئولیت محافظت کنند. با توجه به اینکه چینی ها با بالون در نظر گرفته شده برای نظارت و جمع آوری اطلاعات در آمریکا، در ارتفاع بالا پرواز کردند، اکنون انجام این کار دشوارتر است.

نظر شما