شناسهٔ خبر: 58796444 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

درپی بارش سنگین برف صورت گرفت.

دستور رئيس‌جمهور براي حل مشکلات چهارمحال و بختياري

صاحب‌خبر -
دستور رئيس‌جمهور براي حل مشکلات چهارمحال و بختياري
خبرگزاری آریا-آقای رئیسی که به چین سفر کرده است، در تماس‌های تلفنی با معاون اول رئیس‌جمهور و استاندار چهارمحال و بختیاری، دستورات لازم را برای حل مشکلات چهارمحال و بختیاری صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس‌جمهور در چین، با معاون اول رئیس‌جمهور و استاندار چهارمحال و بختیاری تماس‌های تلفنی جداگانه گرفت و در جریان آخرین وضعیت مناطق محاصره شده در برف در این استان قرار گرفت.
دکتر رئیسی در این تماس‌ها دستورات لازم را برای بسیج همه امکانات استان چهارمحال و بختیاری و استان‌های همجوار برای حل مشکلات صادر کرد.
به گزارش سازمان هواشناسی کشور، بارش برف همچنان در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد و 6 شهرستان این استان در وضع قرمز به سر می‌برند.
بیش از 100 روستا در منطقه کوهرنگ در محاصره برف قرار گرفته اند و راه ارتباطی 80 روستا با مرکز این شهرستان قطع شده است.
ارتفاع برف در برخی نقاط چهارمحال و بختیاری از 2 متر و نیم فراتر رفته، به حدی که ماشین‌آلات برف‌روبی، کفاف این حجم برف را نمی‌دهد.
گروه‌های مردمی و جهادی، سپاه و هلال احمر در کوهرنگ در برف‌روبی بام خانه‌ها به مردم کمک می‌کنند.
در عین حال برف، گردنه‌های «شاه منصوری»، «چری» و «تاراز» را مسدود کرده و خطر ریزش بهمن در ارتفاعات، امدادرسانی زمینی را کند کرده است.
سیل در «فلارد»، «خان‌میرزا» و «لردگان» هم خسارت‌هایی را به روستا‌های این سه شهرستان وارد کرد.
احتمال ریزش سقف خانه‌ها و رانش زمین باعث شد اهالی برخی روستا‌ها بطور موقت خانه‌های خود را تخلیه و تا عادی شدن اوضاع، در خانه اقوام خود در شهر اقامت کنند.
در استان اصفهان هم راه ارتباطی 155 روستا در شهرستان‌های فریدونشهر، فریدن، بویین‌میاندشت، شادگان و سمیرم و بخش‌هایی از پادنا به علت بارش شدید برف و کولاک مسدود شده است.
هفت روستای این منطقه در ارتفاعات، در محاصره برف قرار گرفته‌اند و در زمان حاضر امداد هوایی و زمینی به آنان وجود ندارد.
در لرستان هم راه 475 روستای شهرستان‌های خرم‌آباد، الیگودرز و ازنا به علت بارش برف بسته شده است.
در لوداب بویراحمد، بارش شدید باران، طغیان رودخانه و رانش زمین راه 6 روستا را قطع کرد.
امروز در مناطقی از جنوب غرب، مرکز، شمال شرق، شمال فارس، مرکزی، قم، شمال یزد، برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل سمنان، تهران و البرز باران یا برف بارید.
هواشناسی برای فردا، تدوام بارش‌ها را در فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مرکز و شمال شرق کشور پیش‌بینی کرد.

نظر شما