شناسهٔ خبر: 58698117 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در ایران + سخنان سران قوا، قطعنامه پایانی و تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- راهپیمایی 22 بهمن از ساعت 9:30 صبح به طور همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

گزارش شفقنا را در زیر بخوانید:

برای مشاهده تصاویر راهپیمایی اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده تصاویر راهپیمایی مردم قم اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهور: امروز، روز جلوه انسجام ملی و وحدت و یکپارچگی و حضور حماسه فریاد است

به گزارش شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جمع راهپیمایان چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان‌ آزادی تهران اظهار داشت: این حضور و حماسه آفرینی پیام امیدآفرینی برای ملت ایران و پیام ناامیدی برای دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به حوادث امسال خطاب به مردم گفت: کسانی که در این حوادث فریب دشمن را خوردند، بدانند آغوش ملت برای پذیرش آنها باز است؛ با نگاه پدرانه و حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی با بخششی که ایشان فرمودند امروز آغوش ملت باز است و ما در دولت همین نگاه را نگاه پدرانه که رهبری فرمودند را امتدادش را در دولت و دستگاه‌های اداری دنبال خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: این آغوش باز باید برای همه آنها که دچار فریب شده و پشیمان شدند، باز باشد زیرا آنها فهمیده‌اند که دشمن دنبال شیطنت بوده است.

آقای رئیسی با تاکید بر اینکه مردم فهمیده اند که مساله دشمن زن، آزادی، زندگی و حقوق بشر نبوده است؛ افزود: دشمن به دنبال گرفتن استقلال ملت ایران، سلب آزادی و زندگی ملت ایران است و ملت ما این را فهمیده اند؛ ملت ما خوب می‌دانند که آنها به کسی زندگی نداده‌اند که بخواهند به ما زندگی بدهند.

وی ادامه داد: عزیزان ما باید با همان نگاهی که رهبری داشته‌اند و فرموده اند با نگاه کریمانه، آغوش را برای پذیرش فریب خوردگان باید باز کنند؛ راه برای توبه و بازگشت باقی است و دولت را خود را مکلف می داند در همین مسیر حرکت کند.

رئیس جمهور در ابتدای سخنانش اظهار داشت:  ۲۲ بهمن، انفجار نور، تحقق معجزه قرن و تحقق خواسته مجاهدان خاص خدا علما و صلحا و شهدا و کسانی که در طول تاریخ امید بر پایه نظامی به نام دین همواره در دل آنها بود و در این راه تلاش بسیاری کردند.

وی این روز را روز پایان استبداد و وابستگی روز آغاز استقلال آزادی و جمهوری اسلامی و روز تحقق خواست و اراده ملت بزرگ ایران دانست و افزود: این روز، روز به ثمر نشستن روشنگری ها و هدایت های امام راحل و از ایمان زمان روزه پایان سلطه سلطه گران بر ایران عزیز روز بسیار مبارکی است.

وی با بیان اینکه امروز، روز جلوه انسجام ملی و وحدت و یکپارچگی و حضور حماسه فریاد است، تاکید کرد: امروز روز حضور مردمی است که در هر کوی و برزن و یا صدها شهر هزاران روستا در میدان حاضر شدند،  که نه فقط رای که بالاتر از رای، با امام و رهبر انقلاب اسلامی و شهدا و آرمانهای بلند انقلاب شکوهمند اسلامی عهد ببندند.

وی ادامه داد: این عهد و میثاق بسیار بالاتر از رای است؛ در نگاه دینی ما کسانی که عهد می بندند فقط رای نمی‌دهند بلکه پایین رای و پایین عهد و پیمان شان همواره هستند.

وی اظهار داشت: ما امروز فقط جمع نشدیم که ۲۲ بهمن ۵۷ را گرامی بداریم و از مقام شهدا، صلحا مجاهدان و کسانی که حماسه ۲۲ بهمن ۵۷ را آفریدند، تجلیل کنیم؛ آن حرکت عظیم قابل تجلیل است اما علاوه بر تجلیل و تکریم نسبت به فجر آفرینان ۵۷ آمده ایم تا بگوییم ۲۲بهمن ۱۴۰۱ با حضور مردم با شکسته دشمنان و با پیروزی جبهه انقلاب یک بار دیگر رقم خورده است.

وی با بیان اینکه امسال یک ۲۲ بهمن دیگری در تاریخ انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی رقم خورده است، اظهار داشت: ببینید در این یکسال دشمنان چه کرده‌اند و توطئه هایی که انجام داده‌اند اما ملت سرفراز ایران زنان و مردان تاریخ ساز ما چگونه دشمن را شناختند دسته پلید دشمن را شناختند و در صحنه خوب ظاهر شدند و خشک درخشیدند به نحوی که یک بار دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی مردم عزیز و سرافراز و انقلابی ما دشمن را ناکام گذاشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه هم ایجاد حکومت پهلوی برخلاف‌ خواست ملت و با کودتا بود، هم ادامه آن، افزود: آنها در دوران حاکمیت خود جنایت و خیانت کردند و به ظرفیت‌های عظیم بی توجه بودند و فقط به خشنودی نظام سلطه و آمریکا می‌اندیشیدند.

وی خاطرنشان کرد: حکومت ستمشاهی پهلوی فقط عقب ماندگی را برای این ملت و کشور به بار آورد؛ آنها برخلاف اصول مشروطه و کودتا روی کار آمدند.

آقای رئیسی اظهار داشت: برخی دنبال تطهیر چهره رژیم دست‌نشانده پهلوی هستند اما باید در اجرای فرمان رهبری برای جهاد تبیین باید برای مردم عزیز به‌ویژه جوانان ما روشن شود که این رژیم چه زشتی‌ها و پلیدی‌ها و ذلت و عقب‌ماندگی را برای ملت ایران آورد و انقلاب اسلامی پایان این ذلت و آغاز عزتمندی ملت ما بود.

وی در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران اشاره کرد و گفت: اولین نکته اعتماد به نفس، اعتماد به داشته ها و تکیه بر فرهنگ «ما می توانیم» بود؛ معلوم شد در این ۴۴ سال ملت ایران بسیار توانمند است و ظرفیت زیادی دارد و آثار و برکت «ما می توانیم» و استقلال و شعار نه شرقی و غربی برکات بسیاری داشته است و دلیل عصبانیت دشمن هم کارهای بسیاری است که در این کشور به دست جوانان عزیز ما انجام شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای کشورمان در حوزه های مختلف علمی و فناوری، اقتصادی و دفاعی در سلامت و پزشکی، اظهار داشت: امروز در منطقه در حوزه های بسیار حرف اول را می زنیم و در جهان مقام چهارم و پنجم و ششم را داریم در بسیاری از عرصه هااین برای آن خود یابی و اعتماد به نفس و اتکا به خدا است عرصه های بسیاری را ملت عزیز ما فتح کردند و قله های بسیاری را کردن اما دشمن بر نمی تابد؛ از اول پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان دشمنی های خود را در راه انداختن هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران پیروز و سرافراز در دفاع مقدس بیرون آمد.

وی با اشاره به دنباله روی آمریکا از منافقان که ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رسانده اند، خروج نام آنها از فهرست تروریست ها از سوی کنگره آمریکا را باعث شگفتی دانست و گفت: کنگره آمریکا روز گذشته جریان تروریستی منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد. این باعث ننگ آمریکاست‌.

وی تاکید کرد: امروز ایران اسلامی به‌رغم تهدیدها و تحریم ها از رشد سرمایه ثابت، رشد سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی و رشد در دیگر شاخصه‌ها برخوردار است.

وی ادامه داد: دشمن وقتی دید کشور در همه عرصه‌ها رو به پیشرفت است‌ و متوقف نشده، دست به توطئه دیگری زدند و تصور کردند می‌توانند کشور را با آشوب و اغتشاش متوقف کنند.

وی با بیان اینکه امروز تولید و صادرات نفت و محصولات غیرنفتی متوقف نشده، تراز تجاری مثبت کشورمان را نشانه دیگر از شکست تحریم ها دانست و گفت:‌ کشور با وجود تحریم ها از رشد اقتصادی  و رشد سرمایه ثابت بهره مند است و حتی در تولید تجهیزات نیز روندی رو به رشد دارد.

وی با بیان اینکه وقتی دشنان دیدند کشور در حال رشد و توسعه مشارکت اجتماعی است، گفت: آنها پروژه آشوب و اغتشاش را کلید زدند و تصور کردند با پروژه آشوب می توانند کشور را دچار توقف کنند و به همین دلیل در این عرصه یک جنگ ترکیبی به راه انداختند.

وی ادامه داد: آنها در یک جنگ سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای، روانی و ادراکی یک کار ترکیبی را شکل دادند غافل از اینکه ملت ایران آنها و ترفندهای آنها را می‌شناسد. وقتی آنها از زندگی سخن می گویند، مردم نگاه می کنند ببینند آیا حضور آمریکایی‌ها در افغانستان زندگی بخش بود؟ در عراق، لبنان و سوریه زندگی بخش بود؟ کجای عالم شما زندگی را به مردم آنجا هدیه کردی که امروز دلسوز مردم ایران شده اید؟

آقای رئیسی خطاب به دشمنان گفت: شما می خواهید انسجام مردم و انسجام ملی ما را هدف قرار دهید؛ به دشمنان می گویم اگر می خواهید از ملت سخن بگویید و به دنبال حرف این ملت هستید، ملت بزرگ ایران اینها هستند.

وی ادامه داد: شما از حقوق زن سخن می گوید؛ به برکت انقلاب اسلامی شاهد حضور زنان در دانشگاهها، هیات های علمی به عنوان استاد و دانشجو و فعالیت آنان در عرصه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی  هستیم و امروز زنان در همه عرصه ها به برکت انقلاب اسلامی حضور بسیار پر رنگی دارند.

رئیس قوه قضاییه: عفو عمومی رهبری وحدت و همبستگی مردم را مضاعف می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در راهپیمایی امروز مردم تهران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم ایران در طول این بیش از چهل سال ثابت کرده‌اند که نسبت به تعظیم و زنده نگه داشتن شعائر الهی اهتمام و حساسیت دارند ، لذا هر ساله پرشکوه‌تر و منسجم‌تر از قبل، در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌ کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های مذبوحانه دشمنان و معاندان برای ایجاد انفصال و جدایی میان مردم و انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان و معاندان در سال جاری نهایت تلاش خود را مصروف کردند که بگویند مردم در صحنه حمایت و دفاع از انقلاب اسلامی حضور ندارند، اما ملاحظه می‌کنید که امروز در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آحاد مردم از زن و مرد و کوچک و بزرگ با شور و ایمانی خاص به مسیرهای راهپیمایی آمده‌اند تا بار دیگر با انقلاب و امام و رهبر تجدید میثاق و اعلام کنند که نسبت به انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی خود حساس هستند.

وی افزود: بدون تردید حضور پرشکوه امروز مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاوی پیام خاصی هم در داخل و هم به خارج است؛ این شکوه حضور ، پیام وحدت و انسجام در داخل را دارد و به دشمنان نیز این پیام را مخابره می‌ کند که با اقدامات مذبوحانه خود برای جداسازی مردم از انقلاب اسلامی، ره به جایی نمی‌ برند.

وی با اشاره به عنایت ویژه رهبر انقلاب اسلامی به طیف وسیعی از محکومان و زندانیان واجد شرایط برای مورد عفو قرار گرفتن، گفت: امسال با عنایت رهبری و عفوهای صورت گرفته، علاوه بر اینکه موجبات مسرت و شادی خانواده زندانیان فراهم شد، وحدت و همبستگی مردم نیز مضاعف می‌ شود.

وی در همین راستا گفت: افرادی که احیاناً القائات دشمن آنها را به اشتباه انداخته بود، متوجه شدند و می‌ خواهند به دشمن بفهمانند که اگر هم معترض باشند به اسلام و انقلاب و ارزش‌های دینی و ملی پشت نخواهند کرد.

رئیس قوه مقننه: مردم با حضور خود از عزت و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند

آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در جمع مردم غیور و همیشه در صحنه تبریز، به ایراد سخنرانی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و ضمن درود به روح امام(ره) و شهدا گفت: امام(ره) این مرد الهی جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت. درود به امامی می فرستیم که توانست با پیروزی انقلاب اسلامی به «الله اکبر» معنابخشی کند. درود به امامی که مبتنی بر سنت های الهی «مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ» را با پیروزی انقلاب اسلامی تفسیر کرد.

وی ادامه داد: درود بر امامی که اعتماد به نفس را در این ملت جاری و ساری کرد و درود بر امامی که «ما می توانیم» را با مجاهدت، شجاعت و تلاش شهیدان و امت حزب الله و مردم عزیز تحقق داد و به آن جامه عمل پوشاند. درود بر شهدایی که برای ایران اسلامی، عزت آفریدند. درود بر شهدا و امام شهدایی که در دوره مظلومیت مسلمین به آنها عزت بخشیده و باعث احیای مجدد اسلام در این مقطع از زمان شدند.

وی خطاب به مردم حاضر در مراسم بیان کرد: درود بر شما ملت قهرمان، بر شما مردم تبریز، بر شما مردمی که وقتی تاریخ را می بینیم همواره تاریخ ساز و جلودار بوده اید. مهم ترین برجستگی شما محب اهل بیت(ع) و عاشورایی بودن در بیعت است. شما همواره بیعت خود با امام حسین(ع) و سقای کربلا را در هر مقطعی برای کشور به نمایش گذاشتید. در روزهای آینده، مناسبت 29 بهمن سال 56 را در پیش داریم که مردم تبریز و آذربایجان، در این روز آن چنان قیام کردند و سلسله مبارزه را در چهلمین روز شهادت مردم در قیام قم صورت دادند که اگر این حرکت نبود، در تداوم و سرعت انقلاب شک بود. شما قدرت امت حزب الله و مسیر امام(ره) را به رخ دژخیمان رژیم ستمشاهی کشیدید.

نگذاریم اقلیتی قدرت‌طلب اکثریت را کنار بزنند که آن روز پایان انقلاب خواهد بود

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، انقلاب اسلامی را خواست مردم ایران و متعلق به همه آن‌ها دانست و اظهار داشت: دشمنان مردم ایران روزی سودای این را داشتند که انقلاب چهل‌سالگی خود را نمی‌بیند، اما این توهم با مقاومت و ایستادگی، وحدت و انسجام ملت تبدیل به خیالی باطل شد.

وی افزود: مردم خود صاحب و حافظ انقلابی هستند که استقلال و آزادی را در جمهوری اسلامی می‌بیند. بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی، پایگاه مردمی آن و بزرگترین ثمره جمهوری اسلامی، حضور و مشارکت آحاد ملت در صحنه تصمیم‌گیری و تعیین سرنوشت خود است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی، انقلاب اسلامی را با انتخابات تکمیل کرد، افزود: استواری امروز نظام اسلامی نتیجه راهبری مقام معظم رهبری با تقویت جمهوریت و اسلامیت است که پشتیبان رای و نظر مردم است.

رئیس دولت دوازدهم تاکید کرد: انقلاب به هیچ گروه و جناحی تعلق ندارد، متعلق به آحاد مردم است و با اتحاد و انسجام و احترام به افکار گوناگون و شنیدن صدای مردم بقای انقلاب تضمین می‌شود. نگذاریم اقلیتی قدرت‌طلب اکثریت را کنار بزنند که آن روز پایان انقلاب خواهد بود.

استاد سید حسن خمینی: باید در مقابل عظمت و نجابت آنان سر تعظیم فرود آورد

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن در تهران، در گفت وگو با جماران گفت: حضور کم نظیر بلکه بی نظیر مردم در مراسم راهپیمایی امسال خیلی معنا دار است. باید در مقابل عظمت و نجابت مردم ایران سر تعظیم فرود آورد.

وی با بیان اینکه از امروز واقعا وظیفه همه در برابر مردم و انقلاب بیشتر می شود، تصریح کرد: مردم جمهوری اسلامی را مثل یک گوهر ناب در میان نسل های خود حفظ کرده اند و نشان داده اند که گله های خود را به این میراث امام و شهیدان سرایت نمی دهند.

وی در پایان گفت: جا دارد که این حضور با شکوه را به مردم عزیز و رهبر انقلاب تبریک بگویم.

وزیر کشور: انقلاب اسلامی هیچگاه از مسیر خود منحرف نشده است

آقای احمد وحیدی ظهر شنبه در جمع مردم و در نقطه اوج راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن ماه قم در میدان آستانه افزود: برای شناخت ماهیت اصلی انقلاب و تفاوت آن با دوران پهلوی نگاهی به آمارها باید داشت.

وی یادآور شد: درصد بالایی از مردم ما بی سواد بودند به حدی که در کشور ما نهضت سوادآموزی به راه افتاد.

وزیر کشور افزود: وضع اقتصادی مردم ما به گونه ای بود که ۴۹ درصد مردم زیر خط فقر بودند. در حالی که مردم ما ۳۵ میلیون نفر بودند و بشکه های فراوان نفت فروخته می شد.

وی ادامه داد: آب، برق و گاز در روستاهای ما معنی نداشت اما انقلاب اسلامی به لحاظ اقتصادی، سیاسی و علمی، کشور را از فرش به عرش رساند.

وی بیان کرد: در شاخص توسعه انسانی که ترکیبی از بهداشت، آموزش و درآمد است، ایران امروز در رتبه بالای توسعه انسانی قرار دارد درحالی که درگذشته در این حوزه، کشوری عقب مانده بودیم.

وزیر کشور اظهار کرد: در دوره پهلوی متوسط عمر مردم ایران ۵۵ سال بود که این امید به زندگی در ایران به ۷۷ سال رسیده است.

وی با بیان اینکه امروزه به برکت انقلاب اسلامی انواع کشتی های بزرگ، هواپیمای مسافربری و جنگی ساخته می شود، اضافه کرد: امروزه در رتبه چهارم جهانی نانوفناوری هستیم. در رتبه ۱۶ تولید علم جهانی قرار داریم و جزو بزرگترین سازندگان فولاد وبسیاری از صنایع دیگر در جهان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما با موتور محرکه انقلاب اسلامی به پیش می رود. امروز در همه حوزه ها به خصوص حوزه فرهنگی در دنیا تجلی و تبلور داریم. امروزه در دنیا ایران حرف برای گفتن دارد.

وی تاکید کرد: امروزه انقلاب اسلامی ما تنها انقلاب و مکتبی است که برای آینده بشر با فرهنگ مهدویت خود حرف های دست یافتنی و الهی دارد.

آقای وحیدی با ذکر این مطلب که آنچه جمهوری اسلامی برای آینده جهان پیش بینی می کند، مشحون از صفا، صلح و عدالت است، تصریح کرد: امروزه تمام تصمیمات مربوط به منافع ملی،  در کشور گرفته می‌شود. هیچ کشوری حتی آمریکا هم چنین ماهیتی ندارد زیرا بسیاری از تصمیم گیری های او از بابت تاثیرات سیاست های صهیونیستی و غیر صهیونیستی است.

وی گفت: امروزه بیشترین نرخ رشد علمی و بیشترین همبستگی اجتماعی در سراسر جهان متعلق به مردم ایران است. پس از ۴۴ سال، این ملت بزرگ در میدان حاضر هستند. کدام کشور و انقلابی توان چنین بسیجی دارد؟

وی یادآور شد: این مردم امیدوار به آینده که با تمام وجود به آرمان های انقلابی اعتقاد دارند، در میدان انقلاب اسلامی هستند.

آقای وحیدی افزود: دشمنان ما نیز گروه منفوری هستند. یک گروه از این دشمنان تحت لوای آمریکا هستند. همان هایی که روزی تحت لوای صدام بودند. این گروه منحوس که امروز مدعی آزادی است، ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساند.

وی اظهار کرد: گروهی دیگر پشتیبان رژیم پهلوی هستند که بزرگترین ثروت های ملت ما را به غارت برد و جوان های ما را به شهادت رساند. این گروه امروز به ادعای آزادی دارند؛ همان‌هایی که کودتا به پا و بزرگترین خفقان ها را ایجاد کردند.

وی بیان کرد: گروهک های تروریستی و تجزیه طلب از نقاط مختلف جهان که در میان خود آن ها نیز اقوام یعنی کردها و بلوچ ها جایگاهی ندارند امروز به دشمنان انقلاب مبدل شده اند.

وی ادامه داد: وای بر کسانی که امروز دم از زندگی و آزادی می زنند در حالی که کارنامه آنها مشخص است که دشمن زندگی و آزادی بوده‌اند.

وی با ذکر این مطلب که کرامت زن در جمهوری اسلامی به اوج خود رسیده است، عنوان کرد: امروزه دشمنان بیگانه که وابسته و مزدور دشمنان هستند، در خارج برای ملت ایران صدای خود را بلند می کنند. کشورهای غربی گول این افراد ضعیف و ذلیل را خوردند. گروه فریب خورده و فراری می خواستند جنگ ترکیبی علیه ملت ایران را رقم بزنند که با رهبری فرزانه انقلاب و همراهی مردم این طراحی پیچیده شکست خورد.

وی یادآور شد: امروزه شاهد جنگ رسانه ای، امنیتی، حقوقی، اجتماعی و فرهنگی علیه ملت ایران هستیم ولی ملت ایران قوی تر از همیشه به دنبال رسیدن به جایگاه اصلی خود و رسیدن به آرمان های الهی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروزه جریان مقاومت، اسراییل را از هم گسسته است. امت اسلامی بر اسلام خود پای می فشارند. به برکت انقلاب اسلامی و عزیز، امت اسلامی با قدرت حرکت توفنده، خود را به جلو می برند و بی تردید قرن حاضر، قرن اسلام است.

آقای وحیدی ادامه داد: عصر جدیدی با انقلاب اسلامی شروع شد و به سوی قله های افتخار گام بر می دارد.

وی با اشاره به برخی ریزش‌ها اظهار کرد: این گروه فکر می کنند به دلیل اینکه خودشان نتوانستند در همراهی انقلاب به کمال برسانند ،مردم نیز خسته شده اند. آنها می گویند که انقلاب از مسیر خود منحرف شده است اما انقلاب اسلامی بر همان شعارهای اصلی خود پایدار است.

وی گفت: امام راحل از روز اول نیز شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل را سر داد و امروز نیز این انقلاب با قدرت همین نکته را با ضرب الاجل تاریخی بیان می کند. انقلاب ما از روز اول مدافع مظلومان عالم بود. امروز نیز هر مظلومی درسراسر جهان به انقلاب ما امید دارد و این انقلاب ازشعار خود بر نگشته است.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما از روز اول محور وحدت همه مسلمانان جهان بود و امروزه نیز مهمترین منادی وحدت اسلامی در سراسر جهان است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی از روز اول به دنبال استقلال بود و با وجود سم پاشی‌ها و فرضیه تراشی ها برای همراهی با آمریکا شاهد هستیم که رشد کشور ما به چهار درصد رسیده است.

وی افزود: در اوج تحریم ها ماهواره خیام را در مدار ۵۰۰ کیلومتری جانمایی کردیم و در همین دوره تلسکوپ بزرگ ساختیم.

وی با بر شمردن برخی از پیشرفت های اقتصادی دولت سیزدهم، اظهارکرد: رتبه بندی معلمان با ۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه انجام شد. نرخ رشد صنعتی ما به حد بالایی رسیده و افزایش خرید گندم در اوج تحریم نشان دهنده قدرت اقتصادی کشور است.

آقای وحیدی گفت: امروزه ملت بزرگ ما در راه استوار و مقدس خود به پیش می رود و دولت سیزدهم خود را خدمت گذار مردم می داند. خوشبختانه تاکنون کارهای بزرگی انجام شده و در حال اجرا است. همگان در حال تماشا هستند که فرضیه ای که بدون آمریکا کاری نمی توانیم بکنیم در حال از بین رفتن است.

وی خاطرنشان کرد: همه ارکان کشور از جمله نیروهای اجرایی، نظامی و انتظامی ایران را در اوج قدرت و عزت قرارداده اند.

وی گفت: دشمنان می خواهند ملت ایران را مایوس و منفعل کنند ولی زهی خیال باطل؛ ملت ما ملتی با نشاط و امیدوار و آرمان خواه است و ملت ما هرگز در مقابل دشمنان دچار انفعال نخواهد شد.

وی افزود: ملت ما همه دشمنان خود و مزدوران را زیر پا له می کند و پرچم پرافتخار انقلاب و اسلام را در جهان برافراشته‌تر می کند.

وی وقوع قرآن سوزی در برخی کشورهای غربی ها را نشان دهنده ضعف آنها دانست و  اظهارکرد: خداوند را به دلیل داشتن چنین ملت و رهبر بزرگی شاکریم.

وی ادامه داد: دومین مساله ما در این دوران خدمت شبانه روزی به مردم است.دشمنان ما نیز بدانند که این ملت هیچ گاه از مسیر خود خارج نخواهد شد. در محضر حضرت فاطمه معصومه(س) عهد می بندیم که چنانچه این انقلاب از قم آغاز شده است در همین شهر نیز به آرمان اصلی خود برسد و عهد می بندیم که هیچگاه از مسیر خود منحرف نشویم.

وزیر آموزش و پرورش: هیچکدام از تحرکات دشمنان، حرکت انقلاب را متوقف نکرد 

آقای یوسف نوری ظهر امروز در مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در میدان امام خمینی‌(ره) شهرستان تنکابن، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به جهانیان ثابت کرد که حکومت دینی می‌تواند در دنیایی که همگان نفی حکومت دینی می‌کردند، تشکیل شده و بقای خود را رقم بزند.

وی با اشاره به حضور پرشور مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تنکابن افزود: اعلام کردند که جمعیت روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در تنکابن حدود ۳ برابر سال گذشته است، حتما شما مردم چیزی را احساس و نکته‌ای را فهم کردید و شایسته دانستید پر رنگتر حضور پیدا کنید.

وی با اشاره به چالش‌های نظام آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: در دوره قبل، فقط یکی از مجموعه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان که تحویل دولت سیزدهم شد، ۴۳ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشت که با اعمال مدیریت‌های مالی و پیشنهاد تیم دولت توانستیم ۲۰ هزار میلیارد تومان از زیان انباشته را کاهش دهیم و این روند تداوم خواهد داشت.

وی در ادامه با تشریح چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران گفت: قاعده بر پیروزی انقلاب نبود و سازمان جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۷ اعلام کرد تا ۱۰ سال دیگر هیچ اتفاقی برای رژیم پهلوی نخواهد افتاد و ایران پایگاه ثابت منطقه برای آمریکا در منطقه خواهد بود. همچنین یکسال قبل از انقلاب کارتر به ایران سفر و اعلام کرد رژیم پهلوی پایگاه امن و یکی از مهم‌ترین و مقتدرترین کشورهای منطقه بوده و هیچ آسیبی نخواهد دید.

آقای نوری اضافه کرد: در نظریه رویارویی تمدن‌ها و پایان تاریخ، جامعه شناسان سیاسی اعلام کرده بودند هیچ حکومت دینی از این به بعد شکل نخواهد گرفت و اطمینان داشتند که حرکت مردم ایران به نتیجه نخواهد رسید. اما محاسبات آن‌ها بهم خورد و مردی الهی آمد و جمهوری اسلامی را بنا نهاد.

وی رمز پیروزی انقلاب را وحدت کلمه، اتکای به توحید و منبع فیض لایزال الهی و مردم به عنوان انسان‌های موثر و نه توده عنوان کرد و افزود: با اتکا و اطمینان و اعتماد به مردم، جمهوری اسلامی به رای گذاشته شد و مردم با آرای خود در انتخاب رؤسای جمهور، نمایندگان مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا محور قرار گرفتند و انقلاب با اتکا به رای مردم متدین حرکت کرده است.

وی از توطئه‌های متعدد معاندین و نفوذی‌ها برای ضربه زدن به انقلاب و نظام در طول تاریخ انقلاب اسلامی سخن گفت و تصریح کرد: تحمیل جنگ ۸ ساله بر ایران به قصد نابودی انقلاب با پشتوانه ابرقدرت‌ها با دلاورانی چون شهیدان شیرودی از این خطه و تمامی استان‌ها مقاومتی بی‌نظیر رقم زد و برای اولین بار نه یک وجب که حتی یک بند انگشت از خاک میهن به دست بیگانگان نیفتاد.

وی افزود: هیچکدام از تحرکات دشمنان، حرکت انقلاب را متوقف نکرد و امامین انقلاب با هدایت و راهبری حکیمانه و مدبرانه همراه با اعتماد مردم علی‌رغم همه کاستی‎ها توانستند بزنگاه‌های مختلفی را پشت سر بگذارند.

وی با بیان اینکه اکنون دشمنان وارد فاز جنگ نرم با انقلاب شده‌اند، تاکید کرد: دشمنان در این دوره از طریق پراکماتیسم که در خدمت لیبرالیسم اقتصادی و کاپیتالیسم غرب بود به دنبال ضربه زدن به خانواده‌ها و تهاجم فرهنگ ما بودند، بچه‌ها و خانواده‌ها را هدف قرار دادند تا جایی که به ناتوی فرهنگی رسیدند؛ فهمیدند که باید فرهنگ انقلاب را هدف قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فرهنگ انقلاب مربوط به نظام آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد اجازه ندادند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شکل بگیرد، سندی که سال ۸۴ تا ۹۰ به نگارش درآمد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد اما در دولت قبل سند دیگری از بیرون بنام ۲۰۳۰ آوردند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید سند خودمان را اجرا کنیم و نباید در مسائل مبنایی از بیگانگان تبعیت کنیم، افزود: به رغم همه این مشکلات و تحریم‌ها، دانش‌آموزان ما سرآمد شده‌اند. ما رتبه چهارم المپیادهای جهانی را داریم و آمریکا رتبه پنجم، با اینکه امکانات آن‌ها بیشتر است.

آقای نوری سرانه فضای آموزشی در حوزه زیرساختی در سال ۱۵۷ را به ازای هر دانش‌آموز را ۱.۵ متر اعلام کرد و گفت: اکنون به ازای هر دانش‌آموز ۵.۲ متر فضای آموزشی ایجاد شده است که همگی مدیون مردم است.

وزیر آموزش و پرورش از افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه در ایام دهه مبارکه فجر در کشور خبر داد و با بیان اینکه از این تعداد ۵۱۸ مدرسه به همت خیرین ساخته شد، اظهار کرد: در حوزه باسوادی با فرمان نهضت سوادآموزی توسط حضرت امام، در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال، هنگام پیروزی انقلاب اسلامی ۴۷ درصد باسواد وجود داشت و اکنون این رقم به ۹۷ درصد رسیده است.

وی متذکر شد: در مسابقات جهانی قرآن، معلمان ایرانی رتبه نخست دنیا را به دست آوردند و این از برکات انقلاب اسلامی است.

وی بهترین و مهم‌ترین رتبه نظام را در گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در تمام جهان دانست و تصریح کرد: ایران در سلول‌های بنیادی در ردیف ۱۰‌ کشور برتر قرار دارد؛ در نانو، رتبه چهارم، در تولید واکسن از کشورهای پیشگام و برتر بوده و در برخی حوزه‌های انرژی هسته‌ای رتبه‌های اول را داراست.

وی به رتبه‌ها و دستاوردهای مختلف ایران در حوزه‌های مختلف علمی، برق، سد سازی، پتروشیمی و غیره اشاه کرد و متذکر شد: همه این موارد حاصل تلاش یکیاک دانش‌آموزان، دانشجویان، پژوهشگران و آن فرهنگی است که به ما جمله «ما میتوانیم» را تعلیم داد. همه این موارد در سایه پایداری مردم و هدایت حصرت امام و مقام معظم رهبری بدست آمد.

وی در پایان تصریح کرد: دولت سیزدهم مجری فرامین رهبری در راه خدمت به مردم است و تلاش شده در سفرهای استانی بخشی از ناتمامی‌ها و کاستی‌ها به اتمام برسد و در حوزه اقتصادی و معیشتی نیز اقداماتی شده که از سال آینده شاهد کنترل تورم باشیم.

قطعنامه پایانی راهپیمایی 22 بهمن

متن قطعنامه سراسری مراسم یوم الله 22 بهمن 1401، به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلَّهِ الَّذی هَدانا لِهذا وَما کُنّا لِنَهتَدِیَ لَولا أَن هَدانَا اللَّهُ ۖ (سوره اعراف/ آیه 43)

حمد و سپاس خداوند سبحان، که قرآن مبین را روشنگر مسیر ما و نعمت عظیم پیامبر رحمت و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را راهنمای گذر از ظلماتِ جهل و ضلال قرار داد تا با اعتصام به حبل متین و توسل به هادیان وحی، حیات طیبه و زندگی مطلوب را که همان قرب به ساحت ربوبی و موجب سعادت انسان است محقق سازیم.

شکر بی‌پایان که در دوران اوج جهالت مدرن و اِمتلاء جهان از نظامات کفر و شرک و استبداد، توفیق حضور در عصر خمینی بزرگ، احیاگر اسلام ناب، و بیدارگر انسان غوطه‌ور در معصیت و گناه را نصیبمان کرد و بزرگ مردی از مکتب آن پیر فرزانه، که شمع وجودش، چون شمسی فروزان، گرمابخش وجود محرومان و پابرهنگان، و کوثر وجودش در زعامت ولی امر مسلمین جهان، موجب اقتدار روزافزون ایران اسلامی و مایه یأس و ناامیدی اردوگاه استکبار گشت. و مکتب حیات بخش اسلام ناب که در زنگارهای جهالت تاریخ، گرفتار تفسیرهای غلط و برداشت‌های ناروا و بعضاً هدفدار گشته بود با هدایت پیر روشن ضمیر و امروز با رهبری ولی امر مسلمین جهان حیاتی دوباره یافته و تداوم افتخارآفرین انقلاب اسلامی و صلح و امنیت پایدار امروز ایران را وامدار سلحشوری‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم بخصوص سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای سلامت، شهدای امنیت و صبر و استقامت خانواده آنان دانسته  و بر این باوریم  که در گام دوم انقلاب، پایه‌های نوین تمدن بزرگ اسلامی با ابتناء بر گفتمان بی‌بدیل سعادت و هویت بخش انتظار موعود، پی‌ریزی می‌گردد.

اینک در سالگرد پیروزی ظفرمند انقلاب اسلامی با شعار «ایران استوار، 44 سال افتخار» در پایان راهپیمایی سراسری و پرشکوه امروز که تبلور عزم راسخ و وحدت کلمه و همدلی ملت مسلمان ایران است با ندای بلند ‘الله اکبر، خامنه‌ای رهبر’ اعلام می‌داریم:

1.ما ملت ولایتمدار، ولایت فقیه که بزرگترین میراث گران‌بهای امام خمینی(ره) است و امروز بیش از هر زمان دیگر، نور وجودش برای شیاطین، خفاشان و اصحاب ظلمت و جهل سخت و دشوار است را رکن رکین انقلاب اسلامی و ضامن ثبات و تعالی نظام جمهوری اسلامی دانسته و کوثر وجود حضرت آیت‌الله ‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) را نعمتی بزرگ برای جهان اسلام می‌دانیم و امروز به همه کسانی که با تحلیل‌های غلط و بن بست‌های فکری ناشی از لجاجت بدنبال تضعیف نظام یا برهم زدن استحکام درونی و صفوف ملت ایران هستند؛ اعلام می‌کنیم یکپارچگی، اتحاد، انسجام، وحدت ملی و همدلی تمامی اقشار و گروه‌ها و همراهی همه اقوام و ادیان کشور، وظیفه شرعی و انقلابی و مهمترین راهبرد ما برای شکست دشمن می‌باشد.

2.ما ملت مومن و معتقد به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت به سران استکبار و مدعیان پنهان شده در ورای الفاظ نخ‌نما و پوشالی آزادی عقیده و آزادی بیان که در هراس از گسترش نورانیت قرآن، اسلام ستیزی و اسلام هراسی را راهبرد دشمنی خود قرار داده و با استخدام دست‌های آلوده و نفس‌های ناپاک به ساحت مقدس قرآن جسارت و اهانت می‌کنند، اعلام می‌نماییم امروز حقانیت کتاب آسمانی قرآن مبین، برای انسان غربی سرگشته از مکاتب دست‌ساز بشری که تشنه اخلاق و معنویت است بیش از پیش روشن‌ شده و دیر نخواهد بود که ندای ملکوتی آن درتمامی سپهر گیتی طنین انداز و تشنه کامان معنویت و اخلاق، فوج فوج رو به سوی این کلام آسمانی خواهند آورد.

3.ما ملت حق‌شناس رویکرد رهبر حکیم انقلاب اسلامی که از ابتدای فتنه سیاه حساب افراد فریب‌خورده و هیجان‌زده را از سازمان‌دهندگان آشوب و اغتشاش جدا ‌دانستند و اکنون نیز در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به تبعیت از سیره پیامبران و ائمه و از موضع قدرت نظام اسلامی با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر موافقت و جلوه‌ی دیگری از رویکرد محبت‌آمیز و پدرانه خویش را به‌نمایش گذاشتند، با جان و دل ارج نهاده و از تمامی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی می‌خواهیم بازسازی انقلابی و ترمیم اجتماعی و تقویت ذهنیت جامعه خصوصاً جوانان و نوجوانان را مهمترین راهبرد فرهنگی خود قرار داده و با تبیین درست و ارائه جذاب حقایق انقلاب، جوانان را از غلطیدن در دام‌های جریانات فکری معاند و طراحی‌های سرویس‌های جاسوسی بیگانه مصون نمایند.

4.ما مردم با ایمان و غیور ایران اسلامی، دیرزمانی است که به تقابل و نگاه ویرانگر، تحقیرکننده، و مستهجن فرهنگ غرب به زن و نتایج هولناک آن در نسبت به نگاه عزت‌بخش، مترقی و اصیل اسلامی و فضای کم‌نظیر ایجاد شده برای رشد و تعالی دختران و زنان در ساحت‌های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی آگاهیم و نیک می‌دانیم احترام به قانون حجاب و رعایت پوشش مناسب، موجب امنیت روانی و اجتماعی جامعه بوده؛ استحکام خانواده را درپی‌ خواهد داشت لذا از مسئولین کشور می‌خواهیم با تدابیر مناسب، مانع از اجرای نقشه‌های شوم دشمن و مخدوش‌شدن کرامت و ارزش‌های متعالی زنان ایرانی شوند.

5.امروز جبهه شیطان به سرکردگی آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی در یک جنگ بزرگ ترکیبیِ بسیار پیچیده و با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای خود در صدد کمرنگ کردن عناصر ماندگاری انقلاب است و با استفاده از تحریف، تشکیک در مبانی اعتقادی و کتمان دستاوردهای نظام و حمایت از جنایتکارانی که کارنامه شوم آنان، مملو از جنایت در حق ملت ایران است و با دروغ و وارونه سازی حقایق، بدنبال ایجاد ناامیدی، بی ثباتی و دو قطبی سازی و مخدوش کردن مرزبندی با دشمنان و نهایتا از بین بردن یکپارچگی ایران اسلامی است، لذا از تمامی عناصر فکر، فرهنگ و اندیشه و اصحاب سخن و قلم می‌خواهیم ضمن توجه به راهبرد جهاد تبیین و بیان حقایق ناب و زلال فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، توطئه‌‌‌های شوم دشمن را نقش برآب سازند.

6.ما در این روز مقدس و با نمایشی از وحدت و همبستگی خود با اقتدار و آمادگی کامل خطاب به مجامع بین‌المللی و دول خارجی اعلام می‌داریم، گسیل یک مشت ضد انقلاب اجیر شده با همراهی بازوهای رسانه‌ای تروریست‌ها و میدان دادن به آن‌ها از تورنتو تا برلین با رنگ و لعاب حمایت از مردم را بر نمی‌تابیم و به کشورهای اروپایی هشدار می‌دهیم در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتکب اشتباه تاریخی نشوند چرا که ما آن را به‌مثابه اعلام جنگ علیه ملت ایران تلقی می‌نمائیم و در آن ‌صورت باید سپاه را در تنگه‌های راهبردی و عرصه‌های دشوار ملاقات نمائید.

7.ما ضمن حمایت کامل از دولت محترم و خدمتگزاران صدیق و پرتلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی، انتظار داریم  به‌پاس این همه وفاداری و حمایت همه جانبه مردم، با اتخاذ تدابیر مناسب و انجام اقدامات اساسی، تنگناها و فشارهای معیشتی این ملت عزیز را مرتفع نمایند.

8.ما ملت بصیر و انقلابی ضمن اعلام حقانیت جبهه مقاومت و لزوم دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، لبنان، سوریه، یمن بر تقویت عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی تاکید می‌نمائیم.

در پایان ضمن اظهار همدردی با زلزله‌زدگان عزیز شهرستان خوی؛ حادثه تلخ و مصیبت‌بار وقوع زلزله در دو کشور همسایه و هم کیش را به مردم سوریه و ترکیه تسلیت گفته از تمامی ملت‌ها و دولت‌ها بخصوص کشورهای اسلامی می‌خواهیم با امداد و کمک از آلام و درد آن‌ها کاسته و وظیفه انسانی و اسلامی خویش را ادا نمایند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

شنبه 22 بهمن ماه سال 1401

مصادف با 20 رجب 1444 و 11  فوریه 2023»

حضور شخصیت ها در راهپیمایی 22 بهمن

مسیرهای دوازده‌گانه راهپیمایی

مسیرهای دوازده‌گانه راهپیمایی بیست و دوم بهمن تهران در سال 1401 را به شرح زیر اعلام کرد:

مسیر شماره 1: مسجد امام حسین (علیه السلام)، میدان امام حسین(علیه السلام)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 2: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره 3: مسجد امام هادی(علیه السلام)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره 4: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 5: مسجد الجواد (علیه السلام)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت‌الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 6: مسجد حضرت امیر (علیه السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 7: مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 8: مسجد ابوالصدق، خیابان امام خمینی (ره)، تقاطع خیابان کارون، خیابان آذربایجان، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر شماره 9: مسجد جامع امام سجاد (علیه السلام)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

مسیر شماره 10: مسجد قمر بنی‌هاشم (علیه السلام)، خیابان شهید بختیاری (سی متری جی)، خیابان شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی

مسیر شماره 11: مسجد جامع رسول‌اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشکری، میدان آزادی

مسیر شماره 12: مسجد نظام مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

مسیر ویژه از محل قتلگاه شهید آرمان علی‌وردی از شهرک اکباتان به سمت میدان آزادی

نظر شما