شناسهٔ خبر: 58697401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

یک مقام آمریکایی :یک شی پرنده ناشناس بر فراز آلاسکا سرنگون شد

صاحب‌خبر -
یک مقام آمریکایی :یک شی پرنده ناشناس بر فراز آلاسکا سرنگون شد
خبرگزاری آریا-یک مقام آمریکایی فاش کرد که شی پرنده ای که بر فراز آلاسکا در حال پرواز بود و سپس توسط یک جنگنده سرنگون شد، به نظر نمی رسد که حاوی تجهیزات جاسوسی باشد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛شبکه خبری آمریکایی "سی ان ان" به نقل از این مقام ناشناس گفت که این موضوع باعث می شود که شی پرنده مورد اشاره "پیچیده‌تر" از بالون چینی که واشینگتن آخر هفته گذشته سرنگون کرد، باشد.

سی ان ان همچنین به نقل از یک مقام دیگر اشاره کرد که روند ساقط کردن شی پرنده "خطر جدی برای افراد یا اموال روی زمین ایجاد نمی کند."

این مقام افزود: پس از کشف شی مذکور برای اولین بار در روز پنجشنبه، ارتش جنگنده های F-35 را برای بررسی فرستاد.

به گفته همین سخنگو:وزارت دفاع ایالات متحده و آژانس فضایی مشترک ایالات متحده و کانادا (NORAD) می خواستند در طول روز به این جسم شلیک کنند، زیرا ساعات کوتاه تابش خورشید در قطب شمال ، شناسایی یک شی با حرکت آهسته را برای یک هواپیمای سریع آسان تر می کند.

این مقام افزود: «فرماندهان نظامی مطمئن بودند که هدف، دارایی متعلق به ارتش یا دولت آمریکا نیست.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه تایید کرده بود که یک هواپیما از هواپیمای "اف-22" شیئی را که در ارتفاع بالا بر فراز آلاسکا در حال پرواز بود با موشک "سایدوندر" ساقط کرد.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت که این شی که به اندازه یک خودروی کوچک است، روز پنجشنبه وارد حریم هوایی آمریکا شد.

  وی افزود که در ارتفاع 40000 پایی در حال حرکت بود که مورد اصابت موشک قرار گرفت ؛او تاکید کرد:آن شی در آنجا "یک تهدید بالقوه برای ترافیک هوایی غیرنظامی" بود.

کاخ سفید اعلام کرد که جنگنده آمریکایی به دستور رئیس جمهور جو بایدن این شی را ساقط کرد.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که اطلاعات ناشناخته زیادی در مورد این شی وجود دارد، اما ایالات متحده انتظار دارد پس از سقوط آن در آب های سرزمینی ایالات متحده، آن را بازیابی کند.

کربی با بیان اینکه مشخص نیست این شی از کجا آمده است، افزود: ما نمی دانیم این شی متعلق به چه کسی است.

این سخنگو توضیح داد که این شی در بخش شمال شرقی آلاسکا در نزدیکی مرز کانادا سقوط کرده است.

وی گفت که ارزیابی خلبان آمریکایی نشان می دهد که هیچ فردی در آن نبوده است.

نظر شما