شناسهٔ خبر: 58682227 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اظهارات بلینکن پس از تحریم‌های جدید علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا امروز پنجشنبه پس از اعمال تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری این کشور علیه ایران گفت: هدف از اقدام امروز ایجاد اختلال در تلاش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌هاست.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نیو‌ز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به دنبال اعمال تحریم های جدید ضد ایرانی وزارت خزانه داری ایالات متحده گفت: اقدام امروز نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر ما برای وضع تحریم‌های آمریکا بر تجارت نفت و پتروشیمی ایران و ایجاد اختلال در تلاش‌های این کشور برای دور زدن تحریم‌ها است.
 
وزارت خزانه داری آمریکا امروز پنجشنبه تحریم‌هایی را علیه 9 شرکت که به تولید، فروش و ارسال پتروشیمی و نفت ایران به خریداران در آسیا متهم هستند، اعمال کرد.
 
خزانه‌داری ایالات متحده تحریم‌هایی بر 6 شرکت پتروشیمی مستقر در ایران یا شرکت‌های تابعه آن‌ها و سهشرکت در مالزی و سنگاپور به بهانه تسهیل فروش فرآورده‌های نفتی از شرکت ملی نفت ایران اعمال کرده است.
 
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: اقدام امروز در پی دستور اجرایی 13846 اعمال شده و اطلاعیه روز 17 نوامبر 2022 دفتر کنترل دارایی‌های خارجی مبنی بر تحریم 13 کمپانی در امارات عربی متحده و هنگ‌کنگ به‌دلیل تسهیل فروش محصولات پتروشیمی و نفت ایران به خریداران شرق آسیا اجرا شد.
 
شرکت هایی که امروز در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند شامل: پتروشیمی امیر کبیر، پتروشیمی سیمرغ، پتروشیمی لاله، شرکت مارون تدبیر تینا، شرکت مارون سپهر افق و شرکت صنایع تکمیلی مارون بوده که در ایران مستقر هستند.
 
علاوه بر این شرکتها, فیول آسیا پی تی ای مستقر در سنگاپور, سنس شیپینگ اند ترادینگ مستقر در مالزی و اونیشییس انرژی مستقر در سنگاپور, در میان شرکت های خارجی قرار دارند که به بهانه ارتباط با صنعت پتروشیمی ایران از سوی آمریکا تحریم شده اند.

نظر شما