شناسهٔ خبر: 58659778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

مروری بر آثار سومین روز جشنواره فیلم فجر قم

مهدی بخشی سورکی

قم- سومین روز جشنواره فیلم فجر در قم با اکران چهار فیلم «هفت بهار نارنج»، «در آغوش درخت»، «بعد از رفتن» و «پرونده باز است» دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم، ۴ فیلم در سینماهای «تربیت»، «ونوس» و «بازار شهر» به نمایش در خواهد آمد.

در سانس ساعت ۱۸ پردیس سینمایی بازار شهر قم، فیلم «هفت بهار نارنج» برای علاقمندان سینما اکران می‌شود.

این فیلم که ادای احترام به علی نصیریان از پیشکسوتان سینمای ایران است، به کارگردانی فرشاد گل سفیدی درجشنواره چهل‌ویکم فجر حضور دارد.

فرشاد گل سفیدی که بیشتر به عنوان تصویربردار در سینما شناخته می‌شود و سابقه همکاری با مسعود ده‌نمکی را در اخراجی‌ها، معراجی‌ها، رسوایی‌ها و زندانی‌ها دارد، برای نخستین‌بار با ساخت «هفت بهار نارنج» عرصه فیلمسازی را تجربه کرده و فیلمش روایتگر یک ملودرام عاشقانه از قصه زندگی استاد نصیریان است.

مروری بر آثار سومین روز جشنواره فیلم فجر قم

علی نصیریان، لادن مستوفی، سارا رسول‌زاده، فرهاد آئیش و هومن حاجی عبداللهی از بازیگران «هفت بهار نارنج» هستند.

این فیلم قصه عشق اساطیری شمس و طلعت است. «طلعت» یک زندگی نباتی دارد که هفت سال است روی تخت خوابیده و «شمس» نمی‌داند که به هوش می‌آید یا نه و هر سال برای این زن یک درخت بهار نارنج نذر می‌کند تا سال هفتم که فکر می‌کند به هوش می‌آید.

«در آغوش درخت» ساخته بابک خواجه پاشا نیز به عنوان دومین فیلم، ساعت ۲۰ به روی پرده پردیس سینمایی بازار شهر می‌رود.

در خلاصه داستان این فیلم که با همکاری مشترک سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده آمده است: «بحران پیچیده زندگی کیمیا و فرید که دوازده سال از ازدواجشان می‌گذرد، جهان زیبای فرزندانشان را برهم می‌ریزد. کودکانی که هیچ چیز جز سادگی و مهربانی را در زندگی نمی‌شناسند.»

«در آغوش درخت» با نمایش قاب‌هایی خارج از فضای تهران در شهر ارومیه به تولید رسیده و با خلق داستانی شاعرانه، آخرین تلاش‌های یک خانواده در آستانه فروپاشی را به تصویر می‌کشد.

مروری بر آثار سومین روز جشنواره فیلم فجر قم

خواجه پاشا که دستیار مجید مجیدی و سید رضا میرکریمی بوده و از این دو سینماگر مشهور کشورمان درس فیلمسازی آموخته، حالا برای نخستین‌بار کارگردانی را با «در آغوش درخت» تجربه کرده و به جشنواره چهل‌ویکم آمده است.

در خلاصه داستان این فیلم که با همکاری مشترک سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده، آمده است: «تو خودت گفتی با قرص خوب می‌شم ولی سرد شدم. آنقدر سرد که این مریضی افتاد تو جونم.»

مارال بنی‌آدم، جواد قامتی، روح الله زمانی، اهورا و رایان لطفی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«بعد از رفتن» به عنوان سومین فیلم روز سوم جشنواره فیلم فجر در قم در سانس ۱۸ سینما ونوس و سانس ۲۰ در سینما تربیت برای مخاطبان هنر هفتم اکران می‌شود.

این فیلم محصول باشگاه فیلم‌اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی است و صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام، پانته‌آ پناهی‌ها، بهرام شاه محمدلو، احترام برومند، روشنک گرامی، یسنا میرطهماسب، خسرو احمدی و حامی ترابی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

رضا نجاتی از فیلمسازان جوان دهه هفتادی سینمای ایران به شمار می‌رود که ساخت فیلم‌های کوتاه «گوزن»، «تریبون»، «چندش»، «شوفر» و «ارفاق» را در کارنامه دارد و سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه از جشنواره فیلم فجر را شکار کرد و در خصوص این فیلم می‌گوید: نگارش این فیلم ۳ سال زمان برد، در این مدت اتفاقات زیادی رخ داد و در نهایت این فیلم به مرحله تولید رسید.

مروری بر آثار سومین روز جشنواره فیلم فجر قم

«بعد از رفتن» روایت مادری است که فرزند خردسال و همسرش را ترک کرده و حالا پس از چند سال سر و کله‌اش پیدا شده و چالش‌هایی پدید می‌آید.

«پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد آخرین فیلمی روز سوم جشنواره فیلم فجر در قم است که در سانس ۱۸ به روی پرده سینما تربیت و همچنین در سانس ۲۰ در سینما ونوس اکران می‌شود.

«پوراحمد» قدیمی‌ترین فیلمساز این دوره جشنواره فجر با ۷۳ سال سن است که ۲۷ سال قبل سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فجر را برای «خواهران غریب» به خانه برد حالا با «پرونده باز است» به جشنواره چهل‌ویکم آمده است.

حالا این فیلمساز قدیمی و کهنه‌کار سینمای ایران که بسیاری او را با «قصه‌های مجید» و «شب یلدا» به یاد می‌آورند، سراغ یک پرونده جنایی رفته و دست روی سوژه قصاص گذاشته است.

مروری بر آثار سومین روز جشنواره فیلم فجر قم

قصه فیلم «پرونده باز است» در ارتباط با نوجوان ۱۵ ساله‌ای به نام فرهاد کیوانی است که ناخواسته مرتکب قتل می‌شود و در انتظار حکم دادگاه است.

پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، علی باقری، سام قریبیان، مه‌لقا باقری، پویا نجفی، راشین ربی، مهبد جهان‌نوش و محمدمتین ستاری از بازیگران جدیدترین اثر کیومرث پوراحمد به شمار می‌روند.

نظر شما