شناسهٔ خبر: 58654285 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

قوه قضاییه اعلام کرد

آغاز روند آزادی زندانیان در سراسر کشور

روند آزادی زندانیان در سراسر کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

روند آزادی زندانیان در سراسر کشور آغاز شد. مرکز رسانه قوه قضاییه، اعلام کرد: بعد از اعلام خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد رجبیه؛ با دستور رئیس قوه قضاییه، روسای دادگستری استان‌های کشور به همراه تیم‌های متشکل از قضات و مقام‌های قضایی‌ کار بررسی و رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کرده‌اند.

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه به روسای دادگستری تمام استان‌ها دستور داد: در راستای تسریع در اجرای فرمان عفو رهبر انقلاب، هیئت‌هایی را جهت تطبیق مصادیق با معیارهای پیش‌بینی شده تشکیل دهند تا این هیئت‌ها هر چه سریع‌تر فهرست زندانیان و محکومان مشمول عفو قرار گرفته را به خود آنها و جامعه اعلام کنند و در همین روزهای اعیاد دینی و ملی، حلاوت و شیرینی به کام مردم بنشیند.

در همین رابطه، مسئولان قضایی استان‌ها با حضور در زندان‌ها کار تطبیق پرونده زندانیان با معیارهای عفو مورد موافقت رهبر انقلاب و آزادی زندانیان را آغاز کرده‌اند.

بر اساس اخبار رسیده مسئولان قضایی استان‌های تهران، البرز، سمنان، آذربایجان غربی، قزوین و سیستان و بلوچستان کار رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کرده‌اند، همچنین اخبار واصله نشان می‌دهد سایر استان نیز کار تشکیل هیات‌های قضایی به منظور عفو زندانیان را آغاز نموده و موضوع آزادی زندانیان واجد شرایط تا حد قابل قبولی پیش رفته و تسریع شده است.

طبق اعلام رئیس کل دادگستری استان تهران بلافاصله بعد از ابلاغ عفو گسترده مقام معظم رهبری، ۳۲ گروه از مسئولان قضایی استان تهران با حضور در ۸ زندان، تطبیق پرونده زندانیان با معیارهای عفو را آغاز کرده‌اند.

همچنین امروز القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه معاونین دادگستری و معاونین دادستان با حضور در زندان اوین پرونده زندانیان را برای تطبیق با معیارهای عفو بررسی می‌کنند.

نظر شما