شناسهٔ خبر: 58647660 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تظاهرات هندوهای افراطی علیه محصولات حلال

گروهی از هندوهای افراطی در شهر «دانباد» ایالت «جارکند» هند علیه محصولات حلال تظاهرات برگزار کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، دو سازمان افراطی هندو به نام‌های جانجاگروتی سامیتی (HJS) و سازمانی به نام کمیته اقدام علیه حلال اجباری ( Halal Sakhti Virodhi Kriti Samiti) این تظاهرات را برپا کرده‌ بودند.

شامبهو گاواره (Shambhu Gavare) در مورد علت برپایی این کمپین و تظاهرات گفت: افزایش تقاضا برای محصولات حلال در هند صاحبان هندو مشاغل را مجبور به دریافت گواهی حلال می‌کند .در حالی که پیش از این ایده مجوز حلال به فرآورده‌های گوشتی و صادرات به کشورهای اسلامی محدود می‌شد، اما اکنون محصولات مختلفی مانند شکر، روغن، آرد، شکلات، شیرینی، لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو و ... نیز در هندوستان گواهی حلال دارند.

این رهبر افراطی هندو در ادامه ادعا کرد که وقتی دولت هند محصولات را از طریق نهادهای مجاز مانند سازمان ایمنی و استانداردهای غذایی هند (FSSAI) و سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) تأیید می‌کند، گواهی حلال نباید ضروری باشد.

این اعتراض آخرین مورد از تلاش های طولانی و هماهنگ افراطیان هندو برای هدف قرار دادن موضوع گواهی حلال یا به ادعای آنها جهاد حلال است. براساس نظرات توهم توطئه هندوهای افراطی، مسلمانان از طریق جهاد حلال و جهاد عشق (ازدواج با زنان هندو برای تغییر دین آنها) سعی در افزایش جمعیت خود و تبدیل هند به کشوری اسلامی دارند.

در حال حاضر هند سیستم صدور گواهینامه حلال اجباری و مقررات ملی برای صدور این گواهینامه را ندارد و صدور گواهینامه در هند از طریق سازمان‌های خصوصی مانند Halal India Pvt Ltd و با صرف هزینه انجام می‌شود.

از آنجایی که بازار بین‌المللی و داخلی محصولات حلال در حال رشد است بسیاری از کارآفرینان و صاحبان صنایع در هند داوطلبانه به دنبال صدور گواهی حلال برای محصولات خود هستند.

انتهای پیام/

نظر شما