شناسهٔ خبر: 58646679 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فیصل مقداد:

سوریه آماده ارسال کمک های بشردوستانه به همه مناطق است

دولت سوریه اعلام کرده که آماده است تا کمک های بشردوستانه را به همه مناطق این کشور ارسال کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، «فیصل مقداد»، وزیر امور خارجه سوریه به شبکه المیادین گفت که سوریه آماده است تا اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه را به تمام مناطق این کشور را بدهد، مشروط بر اینکه این کمک‌ها به دست گروه‌های تروریستی نیافتد.

مقداد گفت: «دولت سوریه آماده است تا اجازه ارسال کمک‌ها به همه مناطق را بدهد، مشروط بر اینکه به دست تروریست‌ها نرسد.»

از سوی دیگر، زیاد نخاله در پیامی به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از همبستگی کامل جنبش جهاد اسلامی و ملت فلسطین با ملت سوریه خبر داد.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، فاجعه زلزله ویرانگر و جان باختن شماری از مردم سوریه را به رئیس جمهوری و مردم این کشور تسلیت گفت و با خانواده‌های داغدار اعلام همدردی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که ملت سوریه این حادثه دردناک را با قدرت پشت سرگذاشته و این فاجعه امتحانی برای اتحاد و خروج از همه بحران‌ها و چالش‌هایی باشد که ملت سوریه با آن روبرو است.

گفتنی است، زمین لرزه بزرگی بامداد روز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۷ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

همچنین «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان امروز سه شنبه بدون اشاره به مانع تراشی تحریم کنندگان غربی علیه مردم مظلوم سوریه، از «همه بازیگران بین المللی، از جمله روسیه» خواست به دمشق فشار بیاورند تا کمک‌های بشردوستانه برای آسیب دیدگان زمین لرزه‌های مرگبار دیروز به سرعت و بدون مانع‌تراشی وارد سوریه شوند!

وزیر امور خارجه آلمان در موضع گیری خصمانه در بحوبحه امدادرسانی دمشق و برخی از سایر کشورها به مردم زلزله زده این کشور، ادعا کرد: اکنون باید سلاح‌ها کنار گذاشته شود و تمام تلاش‌ها در منطقه بر امدادرسانی‌های بشردوستانه و حفاظت از آسیب دیدگان متمرکز باشد!

موضع گیری خصمانه برلین علیه دمشق در حالی مطرح می‌شود که علیرغم فقدان روابط دیپلماتیک میان سوریه و آلمان، برلین می‌تواند با خودداری از ادامه مانع تراشی‌ها، کمک‌های خود به مردم زلزله زده سوریه را از طریق سازمان‌های غیردولتی بین المللی برای این کشور ارسال کند.

نظر شما