شناسهٔ خبر: 58644900 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

السیسی و اسد برای اولین بار گفت‌وگو کردند/ آرتی: از قبل هماهنگ شده بود

صاحب‌خبر -

شفقنا – روابط مصر و سوریه پس از تماس تلفنی عبدالفتاح السیسی با بشار اسد که اولین تماس تلفنی بین آنها به شمار می رود، شاهد تحولی بزرگ است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، زلزله ویرانگر سوریه باعث شد تا عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر برای اولین بار با همتای سوری خود تلفنی گفتگو کند. این تماس تلفنی با استقبال بالای رئیس جمهوری سوریه نیز همراه بود.

اسد در این تماس تلفنی از السیسی به خاطر ابراز همدردی با مردم و دولت سوریه، تشکر و تاکید کرد که سوریه به روابط تاریخی و برادرانه ای که دو کشور و مردم آنها را به هم گره می زند، افتخار می کند.

السیسی نیز در این تماس تلفنی کشته شدن شماری از مردم سوریه در زلزله ویرانگر اخیر این کشور را تسلیت گفت و برای زخمی شدگان آرزوی سلامتی کرد.

رئیس جمهور مصر همچنین با سوریه و مردم این کشور در این مصیبت دردناک ابراز همبستگی کرد و گفت که دستور هر نوع کمک و امدادرسانی ممکن به سوریه در این زمینه را صادر کرده است.

از سوی دیگر منابعی در گفتگو با آرتی عربی گفتند: تقریبا از دو سال  پیش  و از زمانی که محمد مرسی رئیس جمهور سابق فقید مصر روابط با سوریه را قطع کرد، برای تماس های مستقیم بین روسای جمهور مصر و سوریه برنامه ریزی و مقدمه چینی شده بود.

این منابع یادآوری کردند که روابط بین مصر و سوریه در دوران عبدالفتاح السیسی به طور کامل قطع نشده بود و بین دو طرف پاره ای هماهنگی های اعلام نشده وجود داشت.

منابع آرتی افزودند که مصر مدام  از اقدامات خلاف قانون ترکیه علیه خاک سوریه دفاع می کرده و خواستار خروج نیروهای ترکیه از خاک این کشور می شده است.

متن کامل خبر را در آرتی ببینید

نظر شما