شناسهٔ خبر: 5864276 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سازمان ملل 19 ژوئن را روز مبارزه با خشونت جنسی اعلام کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- بالاخره روزی هم به نام روز جهانی مبارزه با خشونت جنسی نامگذاری شد. سازمان ملل متحد روز 19 ژوین هرسال را به عنوان روز مبارزه با آزار و اذیت جنسی اعلام کرده است. نام دقیق تر این رویداد، یک روز بین المللی برای نابودی خشونت جنسی در درگیری ها و جنگ ها است.

به گزارش پرس تی وی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست روز جمعه خود ثبت این روز را با رای 113 کشور دنیا به تصویب رساند. این سازمان اعلام کرده هدف از تعیین چنین روزی، بالابردن آگاهی ها در مورد لزوم مبارزه با خشونت های جنسی علیه زنان و دختران در همه مناطق دنیا به خصوص در نقاط جنگی است.

لیلا زروقی نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور کودکان و مناقشات مسلحانه در مورد ثبت چنین روزی گفته است: روز مبارزه با خشونت جنسی درواقع نوعی پیروزی برای کسانی است که هدف تجاوز وآزار جنسی در مناطق جنگی قرار گرفته اند اما هیچگاه صدایشان درنیامده است؛ این روز برای همه ما است و ما از این پس در نوزدهم ژوین هر سال بر نابودی خشونت جنسی علیه زنان و دختران بی گناه تاکید خواهیم کرد.

سام کاتسا رییس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در این باره گفت هم اکنون در برخی از نقاط جهان از تجاوز جنسی علیه زنان بعنوان سلاح جنگی استفاده می شود.

ثبت روز مبارزه باخشونت جنسی علیه زنان درحالی رخ می دهد که هم اکنون بسیاری از زنان و دختران در نقاط مختلف جهان به خصوص در عراق، سوریه و نیجریه تحت شدیدترین آزارهای جنسی از جانب گروه های افراطی و تکفیری چون داعش و بوکوحرام قرار دارند.

منبع: پرس تی وی

ترجمه: شفقنا

انتهای پیام

http://shafaqna.com/persian/

نظر شما