شناسهٔ خبر: 58634558 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کسب 4 مدال طلا ، نقره و برنز پاراتکواندوکاران در جام رياست ترکيه

صاحب‌خبر -
کسب 4 مدال طلا ، نقره و برنز پاراتکواندوکاران در جام رياست ترکيه
خبرگزاری آریا-جام ریاست ترکیه با کسب4 مدال طلا، نقره و برنز پاراتکواندوکاران ایران به پایان رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا، رقابت‌های آزاد جام ریاست فدراسیون جهانی G 2  با حضور 101 پاراتکواندوکار در شهر استانبول کشور ترکیه برگزار شد که در بخش آقایان، نمایندگان پاراتکواندو ایران صاحب4 مدال رنگارنگ شدند.
علیرضا بخت در وزن 80- کیلوگرم طلایی شد؛ سعید صادقیان پور در وزن 63- کیلوگرم و حامد حق شناس در وزن 80+ کیلوگرم به نقره رسیدند و امیرمحمد حقیت شناس نیز مدال برنز را تصاحب کرد.
سعید صادقیانپور در وزن 63- کیلوگرم، دور نخست با قرعه استراحت رو به رو شد. او در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر 2 «ساندرو» نماینده گرجستان را از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد در این مرحله مقابل «آنتونیو بوسولو» از ایتالیا با نتیجه 9 بر 3 به پیروزی رسید و راهی فینال شد که در دیدار پایانی مقابل «محمود بوتزکه» از ترکیه در رقابتی نفس گیر نتیجه را 14 بر 13 واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.
امیرمحمد حقیقت شناس در وزن 70- کیلوگرم در دور نخست با قرعه استراحت مواجه شد و در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 8 بر 7 «علی کلیف» از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. حریف ازبکستانی حقیقت شناس در این مرحله دارای رنک هفتم دنیا بود و ملی پوش کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 12 بر یک نماینده لهستان را از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد. حقیقت شناس در نیمه نهایی مقابل «نیکولادزه» از گرجستان با نتیجه 14 بر 7 شکست خورد و از صعود به فینال بازماند و به برنز رسید.
علیرضا بخت در وزن 80- کیلوگرم، دور نخست با قرعه استراحت مواجه شد و در مرحله یک چهارم نهایی در راند طلایی موفق شد «ژانبولات کازیف» از قزاقستان را شکست دهد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف «جوزف لین» از انگلستان برود که با نتیجه 13 بر 11 حریف خود را مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. بخت در دیدار پایانی به مصاف «لوئیز ناجرو» از مکزیک رفت و توانست حریف خود را با نتیجه 9 بر 7 شکست دهد و مدال طلا را از آن خود کرد.
حامد حق شناس در وزن 80+ کیلوگرم دور نخست با قرعه استراحت رو به رو شد و در مرحله یک چهارم نهایی 8 بر یک «گاریپولایف» از قزاقستان را برد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. این بازیکن در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 12 بر 5 «زولتان کیس» حریف مجارستانی خود را شکست داد و به فینال راه یافت. حق شناس در بازی فینال مقابل «سامی» از ترکیه با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.
هدایت تیم ملی پاراتکواندو آقایان برعهده مرتضی سلطانی به عنوان سرمربی؛ علی کریمی صابر به عنوان مربی است و جمشید سهرابی نیز سرپرست تیم ملی را برعهده دارد.

نظر شما