شناسهٔ خبر: 58633454 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در شورای شهر تهران تصویب شد

افزایش ۴۰ درصدی بهای خدمات کارشناسی و فنی سامانه هوشمند اعلام حریق

سیدمیثاق اختر

بهای خدمات کارشناسی و فنی سامانه هوشمند پایش و اعلام حریق سازمان آتش نشانی برای سال آینده ۴۰ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورا تعیین بهای خدمات کارشناسی، فنی و خدمات ایمنی شهرداری تهران را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران، گفت: آتش نشانی بر اساس درخواست‌هایی که برای ارائه خدمات به این سازمان ارائه می‌شود خدماتی همچون حضور نیروها و تجهیزات آتش نشانی در وزارتخانه‌ها برای برگزاری برنامه‌ها و تجمعات و همچنین حضور نیروهای آتش نشانی در صحنه فیلمبرداری سینمایی را ارائه می‌دهد.

وی افزود: عنوان مصوبه حاضر بر اساس دستور وزارت کشور تغییر و به بهای خدمات کارشناسی و فنی سامانه هوشمند پایش و اعلام حریق سازمان آتش نشانی تبدیل شده که مربوط به اتصال سازمان‌ها، دستگاه‌ها و ساختمان‌های مسکونی به سامانه هوشمند اعلام حریق است.

بابایی تاکید کرد: برای سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن افزایش ۲۵ درصدی اعمال شد و برای سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ افزایش ۴۰ درصدی را پیشنهاد دادیم.

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی این لایحه گفت: از روزی که بررسی عوارض در صحن شورا آغاز شده اعلام شده است که بر اساس نرخ تورم تا ۴۰ درصد افزایش می‌تواند صورت بگیرد اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که این نرخ قطعی نیست و ممکن است تغییراتی داشته باشد.

در ادامه مهدی چمران ریاست شورای شهر تهران افزایش ۲۵ درصدی را برای این بهای خدمات پیشنهاد داد و تاکید کرد: ساختمان‌های شهرداری باید به صورت الزامی و اجباری به این سامانه متصل شوند.

محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی نیز با حضور در صحن شورای شهر تهران گفت: این سامانه به صورت رسمی به سامانه ۱۲۵ متصل شده است البته پس از هک سامانه‌های شهرداری این موضوع با کمی تغییر انجام شد ولی روز گذشته نهایتا انجام شد. ساختمان پلاسکو به صورت کلی برای اتصال به این سامانه ماهی هشت میلیون تومان پرداخت می‌کند و برای ساختمان مسکونی با مساحت ۶۰۰۰ متر زیربنا حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند که اگر به تعداد واحدها تقسیم شود مبلغ بسیار کمی می‌شود اما در عوض هر گونه اتفاقی برای ساختمان مورد نظر بیفتد سامانه ۱۲۵ متوجه می‌شود.

نهایتا چمران پس از پس گرفتن پیشنهاد خود، افزایش ۴۰ درصدی بهای این خدمات به تصویب اکثریت اعضای شورای شهر تهران رسید.

تصویب کمک ۱۵ میلیارد تومانی به زلزله زدگان خوی

به گزارش ایسنا، علیرضا نادعلی نیز در پایان یکصد و بیست وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات امروز شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این جلسه لوایح ارسالی شهرداری تهران در خصوص عوارض و بهای خدمات بیشتر در حوزه اجتماعی و فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جریان این جلسه بحث بهای خدمات کارشناسی سازمان آتش نشانی، عوارض تابلوهای تبلیغاتی مغازه‌ها و عوارض پایش و نظارت تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر و عوارض آنتن‌ها و دکل‌های سطح شهر به تصویب اعضای شورا رسید و همچنین بهای خدمات استفاده از مکان‌های تفریحی همچون برج میلاد، باغ موزه‌ها و موزه‌های متعلق به شهرداری و بهای خدمات مهاجرین و اتباع مورد بررسی و تصویب اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در این جلسه طرح دو فوریتی مجوز شهرداری تهران جهت کمک به آسیب دیدگان و زلزله زدگان شهر خوی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا رقم ۱۵ میلیارد تومان برای کمک به شهر خوی مورد تصویب اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. همچنین به دلیل آلام مردم شهر خوی مقرر شد هر یک از اعضا چند روز از حقوق ماهیانه خود را تقدیم کنند تا گوشه‌ای از شرایط و مشکلات فعلی در شهر خوی تغییر کند.

انتهای پیام

نظر شما