شناسهٔ خبر: 58632489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور خبر داد؛

رشد ۱۱۶ درصدی حمل بار بین المللی نسبت به مدت مشابه سال گذشته

زاهدان-سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: در بازه زمانی ۱۰ ماه امسال، رشد ۱۱۶ درصدی حمل بار بین المللی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه این اداره کل، به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید ارجونی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در بازه زمانی ۱۰ ماهه امسال، ۷۳۸ هزار و ۲۴۳ تن کالا در راه آهن جنوب شرق حمل شده که نسبت به ۷۱۴ هزار و ۲۸۰ تن پارسال رشد ۳/۳ درصدی داشته است، در مجموع حمل بار حوزه بین الملل راه آهن جنوب شرق نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در خصوص تخلیه و بارگیری کالا اظهار کرد: در این بازه زمانی، ۶۱۴ هزار و ۵۷۵ تن کالا در این اداره کل تخلیه شده که نسبت به ۵۸۶ هزار و ۱۹۹ تن مدت مشابه پارسال رشد پنج درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۲۳ هزار و ۶۶۸ تن کالا در این منطقه به مقاصد مختلف بارگیری شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مدت ۱۰ ماهه امسال، ۲۷ هزار و ۶۸۴ تن کالا از طریق ناوگان راه آهن جنوب شرق ترانزیت شده که نسبت به ۱۹ هزار و ۳۶۳ تن مدت مشابه پارسال رشد ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره راه آهن جنوب شرق کشور گفت: در این مدت ۱۳ هزار و ۵۲۴ تن کالا از پاکستان واردات ریلی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۷ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: گوگرد و کمک‌های بشر دوستانه به سیل زدگان پاکستان عمده کالای ترانزیتی این خط ریلی به مقصد پاکستان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: سیمان، گوگرد، قیر، خرما و فوتس اویل عمده کالاهای صادراتی به کویته پاکستان و برنج عمده کالای وارداتی از پاکستان محسوب می‌شود.

نظر شما