شناسهٔ خبر: 58630681 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

شرکت Take-Two به دنبال تعدیل نیرو و کاهش هزینه‌ی 50 میلیون دلاری است

آرش بوالحسنی

صاحب‌خبر -

شرکت Take-Two روز دوشنبه اعلام کرد که به عنوان بخشی از برنامه‌ی کاهش هزینه‌های 50 میلیون دلاری این شرکت، تعدیل نیرویی در بخش‌های مختلف صورت خواهد گرفت.

شرکت مادر راکستار گیمز (Rockstar Games) و 2K Games این برنامه را پس از اعلام آمار مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی مشخص کرد. سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی Take-Two در دسامبر سال گذشته به پایان رسید. Take-Two در مورد این برنامه و نیاز کاهش هزینه‌ها گفت:

با توجه به افت مالی کنونی بازار و تعهد Take-Two به بازدهی بالا، این شرکت قصد دارد تا هزینه‌های سالانه‌ی خود را تا 50 میلیون دلار کاهش دهد. این برنامه در سه‌ماهه‌ی چهارم سال مالی 2023 آغاز خواهد شد. این برنامه شامل پرسنل، پروسه‌ها، ساختار و نواحی دیگر شرکت می‌شود. تمرکز اصلی این برنامه روی بخش‌های انتشارات و سهامی خواهد بود.

این برنامه‌ی کاهش هزینه‌ها در ترکیب با 100 میلیون دلاری خواهد بود که در نیتجه‌ی هم نیروبخشی با شرکت Zynga ذخیره خواهد شد. انتظار نمی‌رود که برنامه‌ی چند ساله‌ی عرضه‌ی ما تغییری پیدا کند. Take-Two بر این باور است که این اعمال در ترکیب با تمرکز این شرکت روی رشد سودآور به ما اجازه خواهد داد تا نتایج مالی بهتری را در آینده شاهد باشیم.

در مصاحبه‌ای با Gamesindustry.biz، مدیر عامل شرکت Take-Two یعنی آقای استراس زلنیک (Strauss Zelnick) گفت که هدف این برنامه کاهش نیروی کار کلی شرکت به صورت وسیع نیست:

ما به پشتیبانی و ساخت تیم‌های توسعه‌ی خود ادامه خواهیم داد. ما باید به هزینه‌های سربار خود نگاه کنیم و در این مورد دقیق باشیم. انتظار نمی‌رود که شاهد کاهش نیروی کار کلی شرکت به صورت وسیع باشیم. در عوض ما دپارتمان به دپارتمان پیش خواهیم رفت و سعی خواهیم داشت تا بازدهی را افزایش دهیم.

تعدیل نیروی شرکت‌های بزرگ بازی اخیرا به اتفاق مرسومی تبدیل شده است. مایکروسافت هم قصد دارد تا پایان ماه مارس 10 هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کند. این یعنی حدود 4.5 درصد نیروی کار 220 هزار نفری این غول فناوری به زودی از بیکار خواهند شد.

اطلاعات بیشتری در مورد این برنامه در جریان جلسات مالی سه‌ماهه‌ی آخر شرکت Take-Two برملا خواهد شد.

DARKSIRENGOD OF WARموز سخنگوKratos021GamerSoulmeysambHaj ClankEzio Auditore da Firenze

نظر شما