بررسیها نشان میدهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه است و ثبات نسبی دلار در این روزها کمکی به ثبات قیمتی بازار خودرو نکرده است.
در سایتهای خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به این شرح ثبت شده است:
پراید 111 هفتههای گذشته کانالشکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومانی شد. اما قیمت این خودرو مجددا به کانال قبلی بازگشت. البته به نظر میرسد پراید آماده بازگشت به کانال ۳۰۰ میلیون تومانی خود است. چراکه امروز صبح این خودرو به قیمت ۲۹۸ میلیون تومان رسید.
تارا اتوماتیک هم که این روزها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز با شش میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، وارد کانال ۸۰۰ میلیون تومانی و در نرخ ۸۰۴ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.
در میان نوسانات بازار پژو ۲۰۷ اتومات امروز در محدوده ثابت ۷۹۵ میلیون تومان قیمتگذاری شد. پژو ۲۰۷ این روزها تنها خودرو داخلی است که قیمت آن ثابت ماند.
دنا معمولی هم امروز در نرخ ۶۳۸ میلیون تومان عرضه شد.
پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز سه میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به نرخ ۶۲۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.
قیمت خودرو صفر داخلی روز سهشنبه، 18 بهمن ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.
بررسیها نشان میدهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه است و ثبات نسبی دلار در این روزها کمکی به ثبات قیمتی بازار خودرو نکرده است.
در سایتهای خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به این شرح ثبت شده است:
پراید 111 هفتههای گذشته کانالشکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومانی شد. اما قیمت این خودرو مجددا به کانال قبلی بازگشت. البته به نظر میرسد پراید آماده بازگشت به کانال ۳۰۰ میلیون تومانی خود است. چراکه امروز صبح این خودرو به قیمت ۲۹۸ میلیون تومان رسید.
تارا اتوماتیک هم که این روزها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز با شش میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، وارد کانال ۸۰۰ میلیون تومانی و در نرخ ۸۰۴ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.
در میان نوسانات بازار پژو ۲۰۷ اتومات امروز در محدوده ثابت ۷۹۵ میلیون تومان قیمتگذاری شد. پژو ۲۰۷ این روزها تنها خودرو داخلی است که قیمت آن ثابت ماند.
دنا معمولی هم امروز در نرخ ۶۳۸ میلیون تومان عرضه شد.
پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز سه میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به نرخ ۶۲۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید./ تجارت نیوز
در حال حاضر میتوان با مبلغ ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان پژو ۲۰۶ اتوماتیک کارکرده خریداری کرد. پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و تیپ ۶ از جمله مدلهای اتوماتیکی هستند که در بازار به صورت کارکرده وجود دارند.
ناگفته نماند که با این مبلغ خودروهایی با کارکرد ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار کیلومتر نصیبتان میشود./ روزگار خودرو
به نقل از تجارتنیوز، جک اس 5 (jac s5 ) یک کراس اوور جمع و جور شهری چینی است که نخستین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۲ به عنوان یک مدل مفهومی کانسپت به نمایش درآمد و از اواخر سال ۱۳۹۳ به صورت مونتاژ داخل راهی بازار کشورمان شد که استقبال نسبتا گسترده مشتریان کرمان موتور در پی داشت. در سال ۱۳۹۵ نیز نسخه اتوماتیک جک s5 به مشتریان تحویل داده شد.
جدیدترین قیمت خودرو جک S5 را در ادامه بخوانید.
جک،S5،اتوماتیک مدل 95
جک،S5،اتوماتیک مدل 96
جک،S5،اتوماتیک مدل 97
جک،S5،اتوماتیک مدل 98
جک،S5،اتوماتیک مدل 99
جک،S5،اتوماتیک مدل 400
جک،S5،دنده ای مدل 94
جک،S5،دنده ای مدل 95
جک،S5،دنده ای مدل 96
چینیها قصد دارند تا دستی به سر و روی جک S5 بکشند و این شاسی بلند پرطرفدار را با چهرهای جدید به بازار خودرو برگردانند. تصاویر منتشر شده از فیس لیفت جک S5، خودرویی را نشان میدهد که تغییرات زیادی پیدا کرده است.
طراحی سپر، جلوپنجره، چراغهای جلو، گلگیر و کاپوت این خودرو که در چین با نام سی هائو یا سیهول X5 شناخته میشود، از نو طراحی شده است. یک جلوپنجره بزرگ، چراغهای چند تکه از المانهای جدید فیس لیف جک S5 است.
نمای جانبی تقریبا دستنخورده باقی مانده و فقط آینه بغل و رینگهای جدید اضافه شدهاند. با این وجود، طراحی جدید جلو چندان سنخیتی با طراحی ثابت جانبی ندارد.
عقب سی هائو X5 هم مثل بخش جلو، کاملا عوض شده و شاهد در، سپر و چراغهای جدید هستیم. چراغهای عقب به وسیله یک نوار نوری به یکدیگر متصل شدهاند و در پایین آن نام SEHOL دیده میشود.
فیس لیفت جدید از نظر ابعاد و اندازه چندان تفاوتی با مدل فعلی جک S5 ندارد و برابر است با ۴۵۰۵ میلیمتر طول، ۱۸۵۰ میلیمتر عرض و ۱۶۹۸ میلیمتر ارتفاع. فقط ۳ میلیمتر به طول خودرو جدید اضافه شده است.
یک نمایشگر بزرگ لمسی، پانوراما، سانروف، چراغهای LED و دوربین ۳۶۰ درجه از آپشنها و امکانات سی هائو X5 است و احتمالا با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۰ اسب بخار به بازار میآید.
بعد از استقبال خریداران، در سال ۹۵ کرمان موتور تصمیم گرفت تا جک S5 را به جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه مجهز کند. بعد از این بهروزرسانی، وزن کراس اوور چینی به ۱۵۴۵ کیلوگرم افزایش یافت. جک S5 اتومات برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به ۱۱.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. باک این خودرو ۵۵ لیتر گنجایش دارد و برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر راه، ۷.۷ لیتر بنزین میسوزاند و با این حال توانسته استاندارد آلایندگی یورو ۵ را کسب کند. سیستم ترمز هر چهار چرخ جک S5 دیسکی بوده و به سیستم ترمزضدقفل (ABS) مجهز است.
به نقل از فرارو ، پراید صفرکیلومتر آرامآرام به پایان داستان خود نزدیک میشود. دقیقا دو سال بعد از خروج پراید از خط تولید سایپا حالا روی هم ۱۴ مدل صندوقدار و هشتتا نسخه هاچبک در سایت دیوار وجود دارد و اغلب این آگهیها را در پلتفرمهای دیگری مثل شیپور و... پیدا میکنیم. همین معدود مدلهای صفرکیلومتر را برخی فروشندهها ۳۰۰ میلیون تومان یعنی رقمی نزدیک به قیمت تیبا، ساینا و کوییک دندهای آگهی کردهاند و شاهد رشد تقریبا ۵۵ درصدی ارقام پیشنهادی فروشندههای پراید صفرکیلومتر نسبت به یک سال قبل هستیم. حالا قیمت پراید صفرکیلومتر تقریبا با شش هزار و ۷۰۰ دلار آمریکا برابری میکند و با پول آن در بازار مدلهای دستدوم میشود نیمنگاهی به امثال جک J۳، تندر ۹۰ دندهای یا امویام ۳۱۵ داشت.
۱- تعداد پرایدهای صفرکیلومتر صندوقدار در پلتفرمهای معروف خرید و فروش خودرو به ۲۰ تا نمیرسد. الان در سایت دیوار ۱۴ تا پراید صفرکیلومتر صندوقدار بین آگهیها بهچشم میخورد و تعداد مدلهای هاچبک یا همان پراید ۱۱۱ کمتر از ۱۰ تاست. همین معدود مدلهای فعلی پراید صفرکیلومتر در سال ۹۹ یعنی همان سالی که پراید از خط تولید خارج شد، راهی بازار شدند که البته فروشندههای آنها هنوز موفق به پیدا کردن مشتری نشدند.
۲- قیمت پراید صفرکیلومتر هاچبک حدود ۲۹۵ میلیون است و نسخه صندوقدار ۲۸۵ میلیون آگهی میشود. البته این اعداد را باید میانگین قیمت پراید صفرکیلومتر هاچبک یا صندوقدار بدانیم. چون بین همان معدود مدلهای صفرکیلومتری که در دیوار آگهی شدهاند، رقم ۳۰۰ میلیون تومانی را برای پراید صفرکیلومتر ۱۳۱ مدل ۹۹ میبینیم و در طرف مقابل یکی از فروشندههایی پراید صفرکیلومتر صندوقدار، رقم پیشنهادی به خریداران را ۲۸۰ میلیون تومان اعلام کرده است. پراید صفرکیلومتر هاچبک هم نهایتا ۳۰۰ میلیون فروخته میشود و برای یکی از ارزانترین گزینهها رقم ۲۷۳ میلیون تومان را درنظر گرفتند که البته این یکی مدل ۹۸ است.
۳- قیمت پراید صفرکیلومتر حالا فرق زیادی با تیبا، ساینا و کوییک ندارد. درحالی که تا یک سال پیش پراید صفرکیلومتر را ۲۰ تا ۳۰ میلیون ارزانتر از ساینا و کوییک معامله میکردند، الان قیمت ساینا دندهای صفرکیلومتر به ۳۱۰ میلیون رسیده و کوییک دندهای صفرکیلومتر را تقریبا با همین قیمت دست بهدست میکنند. قیمت تیبا صندوقدار و تیبا هاچبک نیز بهطور متوسط ۳۰۵ و ۳۱۰ میلیون تومان است و بهاین ترتیب پراید صفرکیلومتر به لطف کمیاب شدن، تقریبا معادل تیبا، ساینا و کوییک فروخته میشود.
۴- قیمت پراید صفرکیلومتر در یک سال گذشته حدود ۵۵ درصد افزایش پیدا کرده است. الان درباره پراید ۳۰۰ میلیونی صحبت میکنیم، اما بهمن پارسال یعنی درست یک سال پیش قیمت نسخههای هاچبک تقریبا ۱۹۰ میلیون بود و بابت پراید صندوقدار صفرکیلومتر ۱۷۰ میلیون رد و بدل میشد. پنج سال پیش قیمت پراید صفرکیلومتر در بازه ۲۱ تا ۲۳ میلیون تومان قرار داشت. ۱۰ سال قبل پراید صفرکیلومتر را ۱۶ تا ۱۷ معامله میکردند و نخستین نسخههای پراید را اوایل دهه ۷۰ بین یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان میفروختند.
۵- قیمت پراید صفرکیلومتر الان تقریبا معادل شش هزار و ۷۰۰ دلار است. اگر نرخ دلار آزاد را با گردکردن به سمت پایین، ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان حساب کنیم، آنوقت قیمت پراید صفرکیلومتر دقیقا با شش هزار و ۷۴۱ دلار آمریکا برابری میکند. آنهایی که بهقصد سرمایهگذاری سراغ پراید صفرکیلومتر میروند، میتوانند بهجای ۳۰۰ میلیونی که بابت این خودرو رد و بدل میشود، ۱۴۲ گرم طلای ۱۸ عیار، ۱۲ قطعه سکه امامی یا ۳۲ قطعه سکه ربعبهار آزادی بخرند.
۶- قیمت منصفانه پراید دستدوم با احتساب ۱۰ سال کارکرد، تقریبا ۱۰۰ میلیون کمتر از مدلهای صفرکیلومتر است. درحالی که قیمت پراید صفرکیلومتر به مرز ۳۰۰ میلیون رسیده، قیمت کارشناسی نسخههای تولید شده در سال ۹۱ را با فرض ۲۰۰ هزار کیلومتر –سالی ۱۰ هزار کیلومتر- نزدیک ۲۰۰ میلیون تخمین زده میشود. بین آگهیهای مربوط به فروش پراید دستدوم، با مدلی روبهرو میشویم که فروشنده آن ۱۹۸ میلیون تومان را بهعنوان قیمت پیشنهادی در کادر مربوط قرار داده است. این پراید طبق ادعای فرشنده از حیث فنی ایرادی ندارد، اما در توصیف وضعیت بدنه آن به داشتن چند خط و خش اشاره شده است.
۷- قیمت پراید صفرکیلومتر در بازار مدلهای دستدوم با خودروهایی مثل تندر ۹۰، امویام ۳۱۵ یا حتی جک J۳ برابری میکند. مثلا تندر ۹۰ دندهای مدل ۸۹ را درحالی ۲۹۰ میلیون آگهی کردهاند که در این سالها ۱۸۰ هزار کیلومتر راه رفته و فروشنده سالم بودن وضعیت فنی و بدنه آن را تضمین کرده است. امویام ۳۱۵ مدل مدل ۹۲ را با کارکرد ۱۳۸ هزارکیلومتر ۲۸۰ میلیون تومان میفروشند و فروشنده جک J۳ مدل ۹۲ رقم ۲۹۵ میلیون تومان را برای فروش زیرنظر دارد. البته دوررنگ بودن این مدل در شیوه قیمتگذاری آن بیتاثیر نبوده است.
به گزارش پارس نیوز به نقل از تجارتنیوز، اطلاعات مهم درباره جدیدترین قیمت چانگان وارداتی را در ادامه بخوانید.
سایپا در مرحله اول واردات دو محصول از برند چانگان با مدلهای uni-t و cs ۳۵ پلاس را در نظر گرفته است.
چانگان cs ۳۵ پلاس با پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو با حداکثر توان ۱۵۸ اسببخار و حداکثر گشتاور ۲۶۰ نیوتن. متر در ایران عرضه خواهد شد.
از جمله امکانات رفاهی مهم CS ۳۵ پلاس میتوان به ترمز پارک و فرمان برقی، صندلی راننده برقی، کروز کنترل هوشمند، شارژر وایرلس موبایل، ۶ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه و دید عقب، استارت دکمهای، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری هوشمند، صفحهنمایش لمسی، سقف پانورامیک، پشت آمپر دیجیتال، سیستم تهویه اتوماتیک، رادار نقطه کور، دریچه تهویه عقب اشاره کرد.
نسخه قدیمی cs۳۵ موجود در ایران در حال حاضر قیمتی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان دارد. با توجه به این موضوع احتمال میرود که قیمت این خودرو پس از تعیین در بورس کالا بالای ۱ میلیارد تومان باشد.
چانگان چین یک خودروی کوچک در مجموعه محصولات خود دارد که از پیشرانه الکتریکی و برد حرکتی ۲۰۵ کیلومتر استفاده میکند.
نیو ۲ نام محصولی از کمپانی چانگان است که در کلاس میکروکارها قرار میگیرد. ظاهرا تمامی خودروسازهای چینی دست کم یک خودرو را در این کلاس معرفی کرده اند!
امروز روند نزولی قیمت دلار در بازار باعث شده تا قیمتهای انواع خودروهای مونتاژی و داخلی نیز شاهد کاهش قیمت باشد.
البته عرضه خودرو در بورس کالا نیز در روند نزولی قیمتها بیتاثیر نبوده است. در حال حاضر بررسی بازار نشان میدهد همچنان معاملهای در بازار صورت نمیگیرد اما بازار امروز نسبت به روزهای گذشته شاهد قیمتهای کاذب در انواع خودروهای داخلی و مونتاژی نیست و به نوعی افزایش قیمتها متوقف شده است.
به گفته فعالان بازار، با ادامه روند نزولی قیمت ارز میتوان به کاهش قیمتها در بازار امیدوار بود اما نکته مهم اینجاست خودروسازان باید نیاز بازار را تامین و نسبت به افزایش عرضه اقدام کنند در غیر این صورت همچنان بازار با بیثباتی قیمتها روبرو و آرام نخواهد شد.
قیمت امروز (10 دی) در بازار
نام خودرو
436 میلیون
سمند ال ایکس
460
سمند ای اس سون
638
دنا پلاس
510
پژو پارس tu5
442
پژو 206 تیپ 2
433 میلیون
رانا پلاس
728 میلیون
تارا اتوماتیک
یک میلیارد و 340 میلیون تومان
هایما s پلاس
289 میلیون
تیبا 2
288 میلیون
کوییک
510 میلیون
شاهین
370 میلیون
کوییک پلاس اتوماتیک
533 میلیون
پژو 207 دندهای
222 میلیون
سایپا 151
280 میلیون
تیبا
288 میلیون
ساینا
293 میلیون
ساینا s
594 میلیون
تارا دستی
500 میلیون
سورن پلاس دوگانه سوز
665 میلیون
پژو 207 اتوماتیک
استارت رشد قیمت خودرو از 90 روزگذشته زده شد، بطوریکه در این مدت به دفعات شاهد جهش قیمت در بازار بودیم.
جهشی که در برخی از روزها به 100 میلیون تومان هم رسید و این نوسان موجب شد تا فعالان بازار خودرو تغییر قیمت را له جابجا شدن ارقام در بازار نسبت دهند و بر این نکته تاکید کنند که جابجایی تنها به فاصله گرفتن خریداران منجر می شود.
براساس ارزیابی بازار در میان پرطرفدارهای بازار در 90 روز گذشته «هایماS7 پلاس» در بازار رشدی 430 میلیون تومانی داشته است. در اولین روزهای مهرماه این خودرو در بازار 770 میلیون تومان در بازار معامله می شد اما در آخرین روز آذر پاییز قیمت آن به یک میلیارد و 200 میلیون رسید تا این خودرو در کنار خودروهای میلیاردی قرار گیرد.
«تارا دندهای» دومین خودرو است که در این مدت رشدی 237 میلیون تومانی را تجربه کرد و قیمت آن به 588 میلیون تومان رسید و در میان خودروهای نیم میلیاردی قرار گرفت.
دنا و شاهین می تازند
ارزیابیها نشان دهنده آن است که در این مدت خانواده دنا هم از کورس رشد قیمت جانماندند و رشد قیمت 214 و 272 میلیونی را تجربه کردند. براین اساس قیمت «دنامعمولی» با افزایش 214 میلیونی در پایان پاییز به 542 میلیون تومان رسید.
«دناپلاس» یکی دیگر از خودروهایی است که در این مدت رشد قیمت 272 میلیونی را تجربه کرد و در آخرین روز پاییز قیمت آن به 692 میلیون رسید.
اما در میان پرطرفداران خودورهای داخلی «شاهین» هم در مدت زمان مورد ارزیابی رشد 124 میلیون تومانی داشت و قیمت آن در آخرین روز پاییز به 502 میلیون تومان رسید.
براساس ارزیابی بازار بررسی بازار خودرو در هفته سپری شده «پژو 207 دنده ای» رکوردشکنی کرد و با رشد قیمت 35 میلیون تومانی یشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و پس از آن «هایما S7پلاس» با افزایش 25 میلیونی قیمت رکوردشکن بازار بود. اما در میان خودروهای پرطرفدار بازار این هفته «دنا پلاس توربو اتومات» افت 14 میلیونی قیمت داشت که بیشترین افت قیمت در ماه های اخیر محسوب می شود.
ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در آخرین هفته آذر ماه خانواده کوییک در بازار افت 2 تا 5 میلیون تومانی داشته است. رصد بازار نشان دهنده آن است که «کوییکR» با افت 2 میلیون تومانی در بازار 314 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم با افتی 5 میلیونی 302 میلیون تومان قیمت خورد. «شاهین» هم افتی 4 میلیونی داشت و در بازار 525 میلیون تومان دست به دست شد.
بورس کالا هفته سوم دی ماه 1401 هم میزبان ۱۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه خودرو خواهد بود که شامل پژو ۲۰۷ اتوماتیک، پژو ۲۰۷ دستی، تارا دستی، شاهین، کارا دو کابین و فیدلیتی میشود. بر این اساس در روز یکشنبه ۱۸ دی، ۴۰۰۰ دستگاه تارا دستی، ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی، ۲۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک و ۲۰۰۰ دستگاه شاهین روی تابلوی معاملات میرود. در روز سه شنبه ۲۰ دی نیز ۵۰۰ دستگاه کارا دو کابین و چهارشنبه ۲۱ دی ۷۵۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره روی تابلو می رود.
ایران خودرو برای پژو ۲۰۷ دستی قیمت پایه ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را اعلام کرده و برای پژو ۲۰۷ اتوماتیک قیمت پایه ۲۸۰ میلیون تومان و تارا دستی ۲۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را در نظر گرفته است. سایپا نیز شاهین را با قیمت ۳۰۴ میلیون تومان عرضه میکند. کارا دو کابین از سوی بهمن موتور با قیمت ۳۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و فیدلیتی ۷ نفره با قیمت ۷۷۲ میلیون تومان عرضه می شود.
تاریخ تحویل محصولاتی که قرار است از سوی ایران خودرو در بورس عرضه شود ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ است و شاهین از سوی سایپا ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ به مشتریان تحویل داده می شود. بهمن موتور نیز کارا و فیدلیتی را ۱۴ اسفند به مشتریان خود تحویل می دهد.
درصد پیش پرداخت در خودروهای تارا، پژو ۲۰۷ دستی و اتوماتیک و شاهین ۱۰۰ درصد، در فیدلیتی ۷ نفره ۵۰ درصد و در کارا دو کابین ۱۰ درصد است.
قیمت خودرو پس از یک موج دوماهه گرانی، بالاخره روند نزولی را در پیش گرفت. بررسیها نشان میدهند ترمز افزایش قیمت در بازار کشور کشیده شده و فروشندگان خودروهای خود را با قیمت کمتری نسبت به هفتههای گذشته به بازار عرضه میکنند.
بر اساس میانگین قیمت خودروها در سایت دیوار، قیمت خودروهای پر متقاضی در روز جاری به شرح زیر بود:
قیمت دنا پلاس تیپ ۱ دندهای: ۶۳۸ میلیون تومان
قیمت دنا معمولی تیپ ۱: ۵۸۵ میلیون تومان
قیمت پژو پارس: ۴۵۳ میلیون تومان
قیمت پژو پارس دو گانه سوز: ۵۲۵ میلیون تومان
قیمت پژو ۲۰۷ i پانومارا دندهای: ۶۰۵ میلیون تومان
قیمت پژو ۲۰۷ i دندهای: ۵۶۲ میلیون تومان
قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲: ۴۴۸ میلیون تومان
قیمت سورن پلاس: ۴۸۱ میلیون تومان
قیمت سمند LX ساده: ۴۲۵ میلیون تومان
قیمت تارا دندهای: ۶۲۵ میلیون تومان
قیمت رانا پلاس: ۴۳۵ میلیون تومان
قیمت پراید ۱۱۱: ۲۸۸ میلیون تومان
قیمت پراید ۱۳۱: ۲۷۴ میلیون تومان
قیمت تیبا صندوق دار: ۳۰۰ میلیون تومان
قیمت تیبا هاچ بک: ۳۰۱ میلیون تومان
قیمت ساینا دندهای: ۲۹۸ میلیون تومان
قیمت کوییک دندهای: ۲۹۹ میلیون تومان
قیمت شاهین: ۵۱۵ میلیون تومان
سایپا و ایران خودرو به عنوان دو سازنده به نام داخلی همیشه با در نظر گرفتن شرایطی اقدام به پیش فروش خودروهایشان می کردند. افرادی که یکی از خودروهای ارائه شده این طرح ها را برای خرید انتخاب میکردند و برنده قرعهکشی میشدند، تا یک سال به هیچ عنوان حق واگذاری ماشین خریداری شده را نداشند. این قرعه کشی چندین مرتبه در سال انجام می شد و معمولا مدت زمانی برای تحویل خودرو از سوی کارخانه اعلام می شد.
مزیت خرید این خودرو ها نسبت به خودروی موجود در بازار قیمت مناسب آن بوده است؛ به طوریکه در برخی موارد بررسیها نشان میداد که برخی از خودرو ها با اختلاف ۱۰۰ درصدی یا بیشتر از آن در کارخانه و بازار خرید و فروش میشدند.
در حال حاضر دو قیمت در بازار وجود دارد. یک قیمت کارخانه و دیگری قیمت بازار آزاد که مسلماً قیمت بازار آزاد بسیار بیشتر از کارخانه است
همچنین بر اساس مشاهدات میدانی قیمت خودروهای خارجی در کشور، نسبت به دیروز با تغییرات کمی همراه بوده است.
قیمت بازار انواع خودرو کوییک (بهمن ۱۴۰۱)
برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)/نبض بازار،
∎
نظر شما