شناسهٔ خبر: 58626800 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

وقوع ۷ زمین‌لرزه جدید در جنوب ترکیه طی ۱ ساعت

داده‌های زمین‌نگاری از ترکیه نشان می‌دهد که فقط طی ۱ ساعت اخیر ۷ زلزله جدید در جنوب ترکیه با قدرت‌های بیش از چهار یا پنج ریشتر رخ داده است.

صاحب‌خبر -

رسانه‌های ترکیه‌ای بامداد سه‌شنبه از وقوع زمین‌لرزه جدیدی در مناطق آسیب‌دیده در زلزله روز دوشنبه خبر دادند.

سازمان لرزه‌نگاری ترکیه اعلام کرد زلزله‌ای جدید به قدرت ۵.۴ ریشتر ساعت ۱۲:۱۴ بامداد (به وقت ایران) در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در شهر گوک‌سون واقع در استان قهرمان‌مرعش رخ داده است.

داده‌های زمین‌نگاری از ترکیه نشان می‌دهد که فقط طی ۱ ساعت اخیر ۷ زلزله جدید در جنوب ترکیه رخ داده که دارای قدرت‌های بالای ۴ و ۵ ریشتر بودند.

پیش از این، «اورهان تاتار» رئیس سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرده بود که شمار تلفات این زلزله به ۲۳۱۶ کشته و ۱۳ هزار و ۲۹۳ مجروح افزایش یافته است. 

در پی وقوع این حادثه و تلفات بسیار آن، دولت ترکیه به دستور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور، به‌مدت یک هفته عزای عمومی اعلام کرده و گفت تا تاریخ ۱۲ فوریه پرچم ترکیه در اماکن داخل و تمام دفاتر دیپلماتیک در خارج از کشور به حالت نیمه‌افراشته خواهد بود.

روز دوشنبه بود که دو زلزله شدید به قدرت‌های ۷.۸ ریشتر در ساعت ۴:۱۷ بامداد و ۷.۵ ریشتر در ساعت ۱۳:۲۴ ظهر به مرکزیت استان قهرمان‌مرعش در جنوب ترکیه رخ داد و به ۹ استان دیگر نیز آسیب رساند.

 

 

 

نظر شما