شناسهٔ خبر: 58611728 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق:

عفو رهبر انقلاب آغوش نظام را به روی همه فرزندان این کشور گشودند

رئیس دفتر حسن روحانی گفت: رهبر انقلاب آغوش نظام را به روی همه فرزندان این کشور گشودند؛ با تدبیر رئیس محترم قوه قضائیه این عطوفت شامل محکومان و متهمان شد اما باید تمام دانشجویان، هنرمندان، روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی و کنشگران اجتماعی و ایرانیان خارج از کشور را به چشم فرزندان عزیز این کشور دید که آغوش گشوده نظام همه آنها را دربرمی‌گیرد.

صاحب‌خبر -
عفو رهبر انقلاب آغوش نظام را به روی همه فرزندان این کشور گشودند / این همان حکمرانی اسلامی برگرفته از سیره نبوی است
کد خبر: 595587
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۲:۲۹:۵۷

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق با ابراز خرسندی از موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات ده‌ها هزار نفر از متهمان و محکومان حوادث اخیر گفت: این تدبیر رهبری معظم انقلاب، آغاز فصلی جدید در فضای سیاسی و اجتماعی کشور پس از رخدادهای چند ماه گذشته است که می‌تواند با رفع شکاف‌های پدیدآمده، انسجام و اتحاد ملی را تقویت کند.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی واعظی را در ادامه می‌خوانید:

  • پیام مهم عفو رهبری در آستانه چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تاکید بر رافت و عطوفت نظام است؛ اینکه نظام اسلامی به چنان استحکام و قدرتی رسیده که همه محکومان و حتی متهمان را زیر چتر الفت و حمایت خود قرار می‌دهد و با معترضان با گذشت و مدارا رفتار می‌کند.
  • رهبر انقلاب آغوش نظام را به روی همه فرزندان این کشور گشودند؛ با تدبیر رئیس محترم قوه قضائیه این عطوفت شامل محکومان و متهمان شد اما باید تمام دانشجویان، هنرمندان، روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی و کنشگران اجتماعی و ایرانیان خارج از کشور را به چشم فرزندان عزیز این کشور دید که آغوش گشوده نظام  همه آنها را دربرمی‌گیرد.
  • این همان حکمرانی اسلامی برگرفته از سیره نبوی است؛ انس به جای انتقام، همدلی به جای طرد و جذب به جای دفع. این نگاه بسیط می‌تواند شامل همه جریانات و جنا‌ح‌های سیاسی شود و فضا را برای مشارکت گسترده مردم در آینده نظام مهیا کند.
  • این نگاه پدرانه رهبری به بهترین وجه می‌تواند انقلاب اسلامی را در سالگرد پیروزی‌اش برای نسل جوان تبیین و تعریف و پایگاه مردمی نظام را تقویت کند.

نظر شما