شناسهٔ خبر: 58598854 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تظاهرات در خارطوم در اعتراض به عادی‌سازی روابط با اسرائیل+تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا-شهروندان سودانی در اعتراض به سفر «ایلی کوهین»، وزیر امور خارجه اسرائیل به خارطوم و اعلام گام‌های عادی‌سازی روابط میان دو طرف دست به برگزاری تظاهرات زدند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از عربی 21، تظاهرات‌کنندگان سودانی با در دست داشتن پلاکاردهایی شعارهایی تحت عنوان «نه به صلح، نه به مذاکرات نه به رسمیت شناختن اسرائیل»، «قدس برای ماست» و «عادی‌سازی روابط خیانت است» سر دادند.

در روی این پلاکاردها هم عبارت‌هایی چون «علیه عادی‌سازی روابط»، «فلسطین فروشی نیست»، «الاقصی عقیده ماست»، «خارطوم به بیت المقدس خیانت نخواهد کرد» و «حاکمان ظالمان نماینده ما نیستند» نوشته شده بود.

این تظاهرات بنا به دعوت ائتلاف «سودانی‌ها علیه عادی‌سازی روابط با اسرائیل» برگزار شد که رسما در فوریه سال 2020 میلادی برای اعمال فشار بر البرهان به منظور متوقف‌سازی عادی‌سازی روابط با اسرائیل تشکیل شده است.

گروه‌ها و احزاب سیاسی سودانی نیز ضمن محکوم کردن سفر وزیر امور خارجه اسرائیل به خارطوم، با قصد دولت برای عادی سازی روابط با تل آویو اعلام مخالفت کردند.

گروه‌های سیاسی سودانی تاکید کردند: سودان همواره حامی مردم و مساله عادلانه فلسطین باقی خواهد ماند و ما مخالف برقراری روابط با اسرائیل هستیم که یکی از دلایل اصلی جدایی جنوب سودان از شمال بوده است.

ایلی کوهین، وزیر امور خارجه اسرائیل پنجشنبه گذشته به سودان سفر و با «عبدالفتاح السودانی»، رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار و بر سر پیشبرد عادی‌سازی روابط توافق کرد.

کوهین اظهار داشت: سفر به خارطوم با موافقت امریکا صورت گرفته است و مراسم امضای عادی سازی روابط پس از انتقال قدرت در سودان به دولتی مدنی انجام خواهد شد.

این خبر را در عربی 21 ببینید.

نظر شما