شناسهٔ خبر: 58598506 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

کت چرمی؛ جواد عزتی به دنبال سیمرغ!

صاحب‌خبر -

 امروز یکی از فیلم‌هایی که برای منتقدان و اهالی رسانه به نمایش درخواهد آمد، «کت چرمی» است. اولین تجربه کارگردانی حسین میرزامحمدی که تنها حضور امسال جواد عزتی را نیز در جشنواره امسال در این فیلم خواهیم دید. بازیگری که با حضور پررنگش در سینمای سه، چهار سال اخیر، تبدیل به چهره ثابت ادوار اخیر جشنواره فیلم فجر
شده‌بود. این بازیگر که کارنامه‌اش را با فیلم‌های طنز آغاز کرده، در سال‌های اخیر از جمله پارسال با «ماجرای نیمروز» محمدحسین مهدویان، با فیلم‌های جدی به جشنواره آمد. روندی که امسال هم با «کت چرمی» حسین میرزامحمدی ادامه دارد و این امیدواری را برای دوستداران این بازیگر به وجود آورده که شاید بعد از سالیان سال بی‌توجهی، عزتی بالاخره امسال با این فیلم بتواند جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد!
درباره «کت چرمی» باید به این موضوع هم اشاره کرد که این فیلم را کامران حجازی تهیه کرده است. تهیه‌کننده جوانی که سال گذشته اولین حضورش را در سینما در مقام تهیه‌کننده با فیلم «مرد بازنده» مهدویان تجربه کرد و امسال هم -در حالی که فیلم تازه مهدویان را هم با عنوان «مطرود» تهیه می‌کند- با «کت چرمی» در جشنواره حضور دارد.
درباره «کت چرمی» -که از آثار بنیاد فارابی در جشنواره امسال است- به این نکات نیز باید اشاره کرد که مضمونی اجتماعی دارد و داستان یک کارمند بهزیستی را روایت می‌کند که در یکی از زیرمجموعه‌های خود با یک پرونده فساد مواجه می‌شود و در پیگیری آن به یک پرونده مواد مخدر می‌رسد.

نظر شما