شناسهٔ خبر: 58585693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

آمریکا بالن چین را سرنگون کرد

آمریکا بالن چین را بر فراز سواحل شرق این کشور سرنگون کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آسوشیتدپرس از سرنگونی بالن چین بر فراز ساحل ایالت کارولینای جنوبی در شرق آمریکا خبر داد و اعلام کرد عملیات جست‌وجوی بقایای آن در حال انجام است.

مقامات آمریکایی اعلام کردند چند جنگنده ارتش کار سرنگون کردن بالن چین را انجام دادند.

پیش از این جنگنده‌های اف‌ـ‌‌۲۲ رپتور و اف‌ـ‌۱۵ ایگل و همچنین چندین هواپیمای ترابری نظامی بوئینگ کی‌سی‌ـ‌۱۳۵ ایالات متحده به هوا برخاسته‌ بودند.

 شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد بایدن و مشاوران ارشد وی تصمیم به سرنگونی بالن چین بر فراز آب‌های ساحل شرقی این کشور گرفته‌اند.

 آسوشیتدپرس نیز گزارش داد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با سرنگون کردن بالن چین موافقت کرده است.

وزارت امور خارجه چین امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بارها به آمریکا اعلام کردیم که بالن مذکور اهداف و ماموریت غیرنظامی دارد و تحت شرایطی کاملا ناخواسته و غیرعمدی وارد فضای آمریکا شده است.

در این بیانیه آمده است که چین بطور شفاف از آمریکا خواسته بود که این مسئله را با آرامش، بطور حرفه ای و با خویشتن داری مدیریت کند.

“ژنرال پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون نیز به صراحت اذعان کرده بود که این بالن هیچگونه تهدید نظامی یا فیزیکی برای مردم ندارد. اما با وجود چینی شرایطی، اصرار طرف آمریکایی به استفاده از نیروی نظامی ، اقدامی کاملا فراتر از یک واکنش است و نقض آشکار روش های بین المللی است.”

این بیانیه می افزاید: چین بطور قطع حق قانونی ارائه پاسخ های ضروری و بیشتر در این خصوص را برای خود محفوظ می داند.

برچسب‌ها:

نظر شما