شناسهٔ خبر: 58583743 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مقامات آمریکایی: بازیابی لاشه بالون جاسوسی چینی طولی نخواهد کشید

صاحب‌خبر -
مقامات: بازیابی لاشه هواپیمای چینی طولی نخواهد کشید
خبرگزاری آریا- مقامات آمریکایی گزارش دادند که ارتش روز شنبه اعلام کرد که به سرعت سعی خواهد کرد اجزای کلیدی یک بالون نظارتی چینی را ازبدنه آن در سواحل کارولینای جنوبی پس از سرنگونی آن توسط یک جت جنگنده F-22 بازیابی کند.
به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از رویترز؛یک مقام ارشد دفاعی آمریکا به خبرنگاران گفت: «فرایند بازیابی در حال انجام است، هنوز مشخص نیست که چقدر طول می‌کشد.

یک مقام ارشد نظامی گفت که او انتظار دارد که بازیابی هفته ها یا ماه ها طول نکشید و نسبتا سریع باشد.
یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که این بالون مربوط به هواشناسی نیست، بلکه بالونی است که چین می‌خواست از آن برای جاسوسی از سایت‌های نظامی حساس استفاده کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشتی هوایی چین یکی از ناوگان بالن های تجسسی است که چین از آن در آسمان پنج قاره جاسوسی استفاده می کرد، خاطرنشان کرد: جنگنده آمریکایی F-22 تنها با یک موشک این بالون را ساقط کرد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز شنبه، موفقیت ارتش را در ساقط کردن یک بالن چینی در سواحل شرقی، پس از آن که چندین روز به منظور «جاسوسی» بر فراز ایالات متحده پرواز کرده بود، به وزارت دفاع تبریک گفت.

بایدن به خبرنگاران در مریلند گفت: «آنها موفق شدند آن را سرنگون کنند. و من می‌خواهم از خلبان‌هایمان که این کار را انجام دادند قدردانی کنم.»

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت: یک هواپیمای جنگنده کشتی هوایی چین را که چند روز بر فراز آمریکا در حال پرواز بود، سرنگون کرد و حضور آن نقض غیرقابل قبول حاکمیت آمریکا بود.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که او خواستار سرنگونی بالون جاسوسی چین در روز چهارشنبه شده است، اما ماموران آژانس امنیت ملی به او توصیه کردند که تا رسیدن به مکان مناسب صبر کند.

هنگامی که از رئیس جمهور آمریکا پرسیده شد که این حادثه چگونه بر روابط بیشتر با چین تأثیر می گذارد، رئیس جمهور ایالات متحده به خبرنگاران توجهی نکرد و به سمت ماشین خود رفت.

 پس از عبور از سایت‌های نظامی حساس در سراسر آمریکای شمالی و تبدیل شدن به آخرین کانون تنش بین واشنگتن و پکن، ارتش آمریکا کشتی هوایی چین را که از مرز شمال غربی وارد حریم هوایی آمریکا شد، به محض رسیدن به منطقه امن بر فراز این کشور در آ
بهای اقیانوس اطلس در سواحل شرقی این کشور سرنگون کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز به نوبه خود گفت که کشتی هوایی سرنگون شده چینی در حال رصد تاسیسات استراتژیک آمریکا برای اهداف جاسوسی است.

 واشینگتن امیدوار است که دستگاه های بارگذاری شده بر روی آن را پیدا و بررسی کند.

عملیاتی در آب های سرزمینی ایالات متحده برای بازیابی باقیمانده بالون که در ارتفاع حدود 60000 فوتی (18288 متری) در حال پرواز بود و تخمین زده می شود اندازه سه اتوبوس مدرسه باشد .

نظر شما