شناسهٔ خبر: 58582797 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

برنامه دولت برای شهرهای جدید

دولت از برنامه توسعه شهرهای جدید در قالب دو هدف تامین مسکن و تامین سرانه‌‌‌ها و خدمات روبنایی در این مراکز شهری خبر داد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» به نقل از پایگاه خبری دولت، سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌‌‌جمهور ایران، صبح دیروز، شنبه، با حضور در شهر جدید پرند دستور افتتاح همزمان ۶‌هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی و ۲۹ پروژه خدماتی و عمرانی روبنایی و زیربنایی مرتبط در این منطقه را صادر کرد. در این مراسم همچنین حدود ۳‌هزار و ۱۶۲ واحد مسکونی روستایی نیز به شکل همزمان در سراسر کشور افتتاح شد. رئیس‌‌‌جمهوری با حضور در یکی از واحدهایی که در این مراسم افتتاح شد اعلام کرد: تکمیل واحدهای باقی‌مانده از طرح مسکن مهر به زودی به پایان می‌رسد و واحدهای در حال اجرا در نهضت ملی مسکن نیز با سرعت بیشتر ساخته شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای احداث این ۶‌هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی معادل‌ هزار و ۱۱۷ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان و بخش‌‌‌های عمرانی و خدماتی افتتاح شده نیز ۱۴۳ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان است.

صاحب‌خبر -

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته و در جریان افتتاح این واحدها اعلام کرد: امروز طبق قولی که به رئیس‌‌‌جمهور دادیم ۶‌هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی تکمیل‌شده در شهر پرند تکمیل و به مردم تحویل شد. همچنین امروز علاوه بر این واحدها ۳‌هزار واحد مسکونی در سراسر کشور افتتاح شد که در مجموع واحدهای افتتاح‌شده و تحویلی به مردم به بیش از ۱۰‌هزار واحد رسید.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بخشی از واحدهای تحویلی واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر بود که متقاضیان آن سال‌های سال منتظر تکمیل آنها بودند که بعد از دستور رئیس جمهور و تمهیدات در نظر گرفته شده، تجهیز منابع انجام و این واحدها تکمیل و تحویل مردم شد. وی گفت: اتمام پروژه‌‌‌های باقی‌مانده مسکن مهر در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌‌‌های وزارت راه و شهرسازی است. بذرپاش توضیح داد: سیاست وزارت راه و شهرسازی علاوه بر احداث و تکمیل واحدهای مسکونی، تامین خدمات روبنایی است که در جریان این افتتاح‌‌‌ها، همزمان دو مدرسه، دو مسجد، مجموعه ورزشی و حسینیه با حدود ۱۵۰ میلیاردتومان سرمایه‌گذاری افتتاح شده است. وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های مهم وزارت راه و شهرسازی، توسعه سرانه‌‌‌ها در شهرهای جدید و شهرک‌‌‌ها و سایرمناطق است تا با این شیوه‌‌‌ها به زیست و زندگی بهتر مردم کمک کنیم.

بذرپاش از افتتاح‌‌‌های دیگری نیز در سایر نقاط کشور هم در مناطق شهری و هم در مناطق روستایی در آینده خبر داد.

نظر شما