شناسهٔ خبر: 58577143 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اسکان ۱۲۵ هزار زلزله‌زده با برپایی ۹۵ اردوگاه اسکان ۱۲۵ هزار زلزله‌زده با برپایی ۹۵ اردوگاه

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در خوی گفت: جمعیت هلال احمر برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان خوی تاکنون ۹۵ اردوگاه در مدارس و نقاط ایمن دایر کرده و ۱۲۵ هزار زلزله‌زده را با توزیع چادرها و اردوگاه‌ها، اسکان داده است. رئیس جمیعت هلال احمر با اشاره به اینکه

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند در تشریح آخرین اقدامات انجام شده در خوی گفت: جمعیت هلال احمر برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان خوی تاکنون ۹۵ اردوگاه در مدارس و نقاط ایمن دایر کرده و ۱۲۵ هزار زلزله‌زده را با توزیع چادرها و اردوگاه‌ها، اسکان داده است.

رئیس جمیعت هلال احمر با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۱۰۰ امدادگر در شهرستان خوی، در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: با توجه به برودت هوا و مشکلات زلزله‌زدگان، تاکنون ۴۰ هزار و ۱۵۰ دستگاه چادر توزیع و برپا شده، ۱۲۰ هزار بسته غذایی، ۱۶۰ هزار و ۶۰۰ تخته پتو، ۴۷ هزار و ۴۵۰ تخته موکت و ۹۸۷۰ وسیله گرمایشی نیز توزیع شده است و همچنان عملیات امدادرسانی در خوی ادامه دارد.

گفتنی است، هشتم بهمن ماه، در ساعت ۲۱:۴۴ زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در عمق ۷ کیلومتر در شهرستان خوی به وقوع پیوست که ۲ نقطه شهری و ۷۲ روستا را تحت تأثیر قرار داد و منازل بسیاری از مردم شهرستان خوی دچار آسیب ۲۰ تا ۸۰ درصدی شد. این زلزله تاکنون ۹۸ پس‌لرزه بالای ۲.۵ ریشتر داشته است.

منبع: mehrnews-5700332

برچسب‌ها:

نظر شما