شناسهٔ خبر: 58572550 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ایران بازسازی بزرگترین مجتمع پالایشگاهی ونزوئلا را ظرف چند هفته آغاز می کند

صاحب‌خبر -
ایران بازسازی بزرگترین مجتمع پالایشگاهی ونزوئلا را ظرف چند هفته آغاز می کند
خبرگزاری آریا-چهار منبع آگاه گفتند که شرکت‌های دولتی ایران و ونزوئلا در هفته‌های آتی بازسازی 100 روزه بزرگترین مجتمع پالایشگاهی این کشور آمریکای جنوبی را برای احیای ظرفیت تقطیر خام آن آغاز خواهند کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از رویترز؛این منابع گفتند که تلاش های شرکت دولتی پترولئوس د ونزوئلا و شرکت ملی پالایش و پخش نفت ایران برای افزایش تولید سوخت در کارخانه تقطیر پاراگوانا گامی در جهت پایان دادن به وابستگی ونزوئلا به فناوری پالایشگاه های ایالات متحده است.

ونزوئلا که دارای بزرگترین ذخایر نفت خام جهان است، در چند سال گذشته به دلیل خرابی پالایشگاه ها، کمبود سرمایه گذاری و تحریم های آمریکا که موانعی برای واردات ایجاد می کند، برای تولید بنزین و گازوئیل کافی تلاش کرده است. صف های طولانی در جایگاه های سوخت رسانی از سال 2020 به یک منظره رایج تبدیل شده است.

تهران در چند سال گذشته روابط خود را با کاراکاس تقویت کرده است، زیرا نفت خام و میعانات گازی و همچنین قطعات یدکی و مواد اولیه شبکه قدیمی پالایشگاه نفت ونزوئلا را که ظرفیت 1.3 میلیون بشکه در روز دارد، تامین کرده است.

یکی از واحدهای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران قراردادی به ارزش 110 میلیون یورو با پترولئوس د ونزوئلا برای تعمیر کوچکترین پالایشگاه ونزوئلا به نام ال پالیتو با ظرفیت 146 هزار بشکه در مرکز این کشور در ماه مه امضا کرد، پروژه ای که هم اکنون در حال انجام است.

این منابع گفتند که انتظار می رود این دو شرکت در هفته های آینده قراردادی به ارزش 460 میلیون یورو برای بازسازی مجتمع تقطیر پاراگوانا با ظرفیت 955 هزار بشکه در روز در سواحل غرب ونزوئلا امضا کنند.

بر اساس توئیت سفارت ایران در کاراکاس و وزارت نفت ونزوئلا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران امروز جمعه وارد کاراکاس شد و با طارق العیسمی وزیر نفت ونزوئلا دیدار کرد.


نظر شما