شناسهٔ خبر: 5856233 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

کواچ: پیروزی را مدیون تماشاگران هستیم/ توانایی ارائه بازی بهتر را هم داریم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از نخستین دیدار برگشت برابر تیم ملی آمریکا گفت: بازیکنان در این دیدار دست به کار بزرگی زدند و انتظار دارم در دیدار دوم هم اینگونه کار کنند.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:

اسلوبودان کواچ بعد از پیروزی 3 بر صفر ایران مقابل آمریکا در لیگ جهانی گفت:‌ امشب کار بزرگی انجام دادیم. بازی کردن برای هر دو تیم مشکل بود. فشاری روی ایران وجود داشت. توانایی این را داریم که نسبت به بازی امروز بهتر شویم. توقع دارم آمریکا در بازی بعدی بهتر باشد. هیچ تیمی تاکنون نتوانسته به اندازه روسیه دریافت خوبی داشته باشد. باید تلاش کنیم فشار بیشتری روی آنها وارد کنیم. باید با احساسات کمتری وارد زمین شویم. چراکه در صورت ارائه بازی احساسی اشتباهات زیادی خواهیم داشت.

وی افزود: به کل تیم تبریک می‌گویم. این گام اول بود و برای صعود به مرحله دوم 5 قدم دیگر باید برداریم. بازی‌ها تمام شده و باید به فکر دیدار روز یکشنبه باشیم.

سرمربی تیم ملی والیبال در مورد اینکه چه دلیلی باعث شد که تیمش آنقدر خوب بازی کند، اظهار داشت: 4 تیم قدرتمند همراه برزیل در مسابقات حاضر هستند. همیشه تلاش کردیم که بجنگیم. آمریکایی ها سرویس‌های پرشی خوبی می‌زنند و همیشه گفتم با این موضوع مشکل خواهیم داشت چراکه در ایران سرویس پرشی زیادی زده نمی‌شود. امروز به خوبی توانستیم این موضوع را کنترل کنیم. بعد از 6 بازی خارج از خانه در مورد ایران اظهار نظر خوبی نشد و همه باید به تیم ایران و جنگندگی آن احترام بگذارند.

کواچ در مورد منتقدان گفت: آنها که می‌گویند هنوز 6 نفر اول تیم را نشناختم بگویم که درک خوبی از والیبال ندارند. ما 14 بازیکن داریم.

وی افزود: جان اسپرو سرمربی تیم آمریکا هم مثل ما در این مسابقه سعی کرد از تمام بازیکنانش استفاده و نتیجه را به سود خودش تمام کند اما شرایط به سود ما پیش رفت این دلیل بر ضعف آمریکا یا عدم مهارت وی در مربیگری نبود. شاید درک مثبتی از این موضوع در رادیو یا تلویزیون وجود نداشته باشد، اما ورزش همین است.

 

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد ست دوم مسابقه نیز گفت: ما خوش شانس بودیم که ست دوم را برنده شدیم، توپ نزدیک تور بود و بازی را بردیم. من و بازیکنانم تلاش کردیم تا آنچه در توان داریم ارائه کنیم. باید به بازی خوب فرهاد قائمی اشاره کنم که خیلی موثر کار کرد. ما یک مقدار در اسپک موفق نبودیم اما ترکیب میرزاجانپور و عبادی پور مثل همیشه جواب داد.

 

وی افزود: من قدری نگران بودم که میرزاجانپور در بازی های خانگی احساسی شود، اما خدا را شکر خیلی خوب کار کرد. ما 16 بازیکن داریم که با آن‌ها تمرین می‌کنیم . مهدی مرندی هم در ترکیب ابتدایی بازی اول نبود، اما خیلی خوب به ترکیب اضافه شد.

 

نظر شما