شناسهٔ خبر: 58561304 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هراس از بالون های جاسوسی از آمریکا به کانادا رسید؛اتاوا دومین بالون را زیر نظر دارد

صاحب‌خبر -
هراس از بالون های جاسوسی از آمریکا به کانادا رسید؛اتاوا دومین بالون را زیر نظر دارد
خبرگزاری آریا-هنوز چند ساعت از زمانی که ایالات متحده آمریکا بالنی را مشاهده کرد که به گفته آن «بالون چینی برای جاسوسی» بود، نگذشته بود تا اینکه دومین بالون به کانادا رسید.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛ مقامات کانادایی اعلام کردند که در حال نظارت بر چیزی هستند که به نظر می رسد دومین بالن جاسوسی چین باشد.

وزارت دفاع کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک بالون کنترل ارتفاع بالا شناسایی شده و حرکات آن توسط فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی به طور فعال ردیابی می‌شود.

 وزارت دفاع ادامه داد: کانادایی ها در امنیت هستند و کانادا اقداماتی را برای تضمین امنیت حریم هوایی خود از جمله نظارت بر بالون دوم احتمالی انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد که "فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی، نیروهای مسلح کانادا، وزارت دفاع و سایر شرکا در حال ارزیابی وضعیت هستند و با هماهنگی نزدیک کار می کنند."

در این بیانیه آمده است: «سازمان‌های اطلاعاتی کانادا با شرکای آمریکایی کار می‌کنند و به اتخاذ همه اقدامات لازم برای محافظت از اطلاعات حساس کانادا در برابر تهدیدات اطلاعاتی خارجی ادامه می‌دهند».

این بیانیه با تاکید بر "ادامه تماس مکرر با متحدان آمریکایی ما با توجه به وضعیت در حال تحول" پایان یافت.

واشینگتن اعلام کرده بود که "یک بالن جاسوسی چینی را که بر فراز ایالات متحده پرواز می کند ردیابی می کند" و تاکید کرده بود که "جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده از پرواز بالن مطلع شده و وضعیت را دنبال می کند."

و به گفته یکی از مقامات وزارت دفاع، او توضیح داد که "بالون دو روز پیش وارد حریم هوایی آمریکا شد، اما اطلاعات آمریکا مدت ها قبل از آن را ردیابی می کرد و در حال حاضر مسیر آن را بر فراز خاک آمریکا ردیابی می کند."

واشینگتن موضوع بالون را با چین مطرح کرد و تاکید کرد که "پکن را از جدی بودن این حادثه مطلع کرده است و آنها هر کاری را که لازم باشد برای محافظت از مردم آمریکا انجام خواهند داد."

نظر شما