شناسهٔ خبر: 58551615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خبرداد؛

استرداد ۱۰ درصد مالیات استان اصفهان به فعالان اقتصادی / صدور بیش از۵۰ هزاراوراق مالیاتی بصورت الکترونیکی

موج نیوز

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان از استرداد ۱۰ درصد مالیات استان اصفهان به فعالان اقتصادی در یکسال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عباس مزیکی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن چهل وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامیگفت: در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات به صادرکنندگان معادل ۱۰ درصد مالیات وصولی استان به فعالان اقتصادی استرداد شده است که بعد از تهران اولین استان در کشور هستیم که بیشترین استرداد مالیات را داشته ایم.

وی با بیان اینکه در ده ماهه امسال رشد ۴۴ درصدی درآمدهای مالیاتی را نسبت به سال گذشته داشتیم، بیان کرد:تا پایان دی ماه سال جاری ۲۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان اصفهان وصول گردیده است.

این مقام مسئول با اشاره باینکه اطلاعات اقتصادی کشور نشان دهنده این موضوع است که هنوز درآمدهایی وجود دارد که از آن مالیات اخذ نمی‌شود، افزود: با ساماندهی دستگاه های پوز، و تشکیل ۱۲۰ هزار پرونده  رشد تشکیل پرونده و مالیات ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مزیکی با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه امسال مردم ۷ هزار۵۰ و میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده پرداخت کرده‌اند، گفت: امسال ۵ هزار و۹۷۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان ادامه داد: طی ۱۰ ماهه سال گذشته ۳ هزار و۹۲۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها ، روستاهای فاقد دهیاری و عشایر استان واریز شده است.

عباس مزیکی در ارتباط با استرداد مالیات در استان نیز توضیح داد: در ۱۰ ماهه سال جاری بیش از ۲,۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۰ درصد مالیات وصولی استرداد شده است.

این مقام مسئول در خصوص قانون پایانه‌های فروشگاهی بیان کرد: مصوبه پایانه های فروشگاهی به شرکت های حاضر در بورس و فرابورس ابلاغ شده است تا صورت حساب گزارش های مالی را الکترونیکی اعلام کنند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این قانون برقراری عدالت مالیاتی است. در نظام سنتی مالیات ستانی اطلاعات مودیان موجود نبود و تشخیص مبتنی بر اسناد و چانه زنی صورت می گرفت که ممکن بود با واقعیت فاصله زیادی داشته باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به پیش بینی قانون در خصوص کمک شرکت های معتمد به افراد کم توان و ناتوان در اجرای قانون گفت: اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان همزمان با سازمان مالیاتی مراحل اجرای قانون را به فعالان اقتصادی اعلام می کند و با استفاده از ظرفیت های مطلوب اطلاع رسانی اقدام لازم در راستای اجرای قانون معمول خواهیم داشت.

مزیکی با بیان اینکه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برای سازمان مالیاتی دارای اهمیت است، گفت: اجرای این قانون در وصول مالیات و همچنین ایجاد فضای کسب و کار سالم جهت فعالان اقتصادی تاثیر گذار است.

 وی ادامه داد: سامانه مودیان، حسابرسان را محدود و به آنها تکلیف کرده است به جز موارد ضروری به مودیان مراجعه نکنند. سامانه مودیان همچون یک حساب بانکی است که همه اطلاعات از جمله محاسبات ارزش افزوده فعالان اقتصادی در آن موجود است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از اول آبان ماه سال جاری شرکت‌های بورسی و فرابورسی ملزم به استفاده از قانون پایانه‌های فروشگاهی شده‌اند، گفت: تا کنون بیش از ۶ میلیون فاکتور در سامانه مودیان ثبت شده است.

 مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اضافه کرد:همچنین ار ابتدای دی ماه امسال شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده پنج قانون خدمات کشوری ملزم به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی هستند.

مزیکی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ همه اشخاص حقوقی ملزم به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی هستند، بیان داشت: از ابتدای تیرماه سال آینده نیز اشخاص مشمول فراخوان هشت‌گانه ارزش افزوده باید فعالیت خود را در پایانه‌های فروشگاهی ثبت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اجرایی شدن این قانون برای کسبه،گفت: لازم است افراد به امور خود نظم دهند و فعالیتشان را شفاف کنند زیرا جریمه تخلف در این زمینه ۱۰ درصد سود فروش و یا حداقل دو میلیون تومان است.

وی افزود: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از صنفی و غیر صنفی مطابق با فراخوان های سازمان امور مالیاتی مکلف به ثبت نام در سامانه مودیان و اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان هستند.

عباس مزیکی بیان کرد: با اجرای این قانون، دستگاه‌های اجرایی نیز می‌توانند برای پژوهش و برنامه‌ریزی‌های خود از اطلاعات قابل استنادی که در سامانه مودیان ثبت شده بهره ببرند.

وی در ارتباط با سامانه سوت زنی توضیح داد: در استان اصفهان گزارشاتی از عدم استفاده پزشکان از دستگاه POS از طریق سامانه سوت زنی و مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ دریافت شد که مراتب دراجرای قانون پایانه های فروشگاهی  به سازمان نظام پزشکی اعلام و برای پزشکان مربوط پیامک ارسال گردیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در خصوص قانون مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: این قانون مالیات بر سوداگری‌های جامعه از جمله مسکن، ارز، طلا و خودرو را مورد هدف قرار داده است.

نشست خبری مدیر مالیاتی اصفهان

 

نظر شما