شناسهٔ خبر: 5850578 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اخبارهشتاد وچهارمین روز حمله عربستان به یمن ومذاکرات ژنو:حملات جنگنده ‌های عربستان به یمن با بمب ‌های خوشه ‌ای/یمن پایگاه های مرزی عربستان را هدف موشک و توپخانه قرارداد

صاحب‌خبر -

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) - حملات جنگنده های سعودی و متحدانش به استان های مختلف یمن در حالی هفتاد و هفتمین روز خود را پشت سر می گذارد که این جنگنده ها محله های مسکونی، ارودگاه های متعلق به پناهجویان، ساختمان ها و تاسیسات عمومی و حیاتی از جمله بنادر و فرودگاه ها هدف قرار می دهند.

بامداد پنج‌شنبه ششم فروردین سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «طوفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

عربستان سعودی به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن و ادعای حمایت از مردم در مقابل کسانی که آن ها را کودتاچیان توصیف کرد، از پنجشنبه گذشته دست به تجاوز نظامی به یمن زد اما حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز چهارشنبه صنعا نشان داد که هیچیک از ادعاهای عربستان صحت ندارد و این کشور به دلیل اینکه نفوذ خود را در یمن از دست داده است، سعی می کند یمن را به آتش و آشوب بکشاند.

10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ به جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان است.

مخالفت های منطقه ای و جهانی با ادامه تجاوز نظامی عربستان در یمن در بستر درخواست های بشردوستانه برای توقف کشتار غیرنظامیان و کاهش آلام روز افزون آنها رو به افزایش است.

در درگیری‌های یمن تاکنون بیش از دو هزار نفر کشته شده‌اند.


براثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستانها و مدارس و حتی خانه های مردم این کشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.


رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت در صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچکدام از خواسته های خود نرسیده است.

به گزارش شفقنا از منابع مختلف خبری آخرین و جدیدترین خبرهای حمله عربستان سعودی و حامیان این کشور به یمن درپی می آید:



حملات جنگنده ‌های عربستان به یمن با بمب ‌های خوشه ‌ای

در حالی که مذاکرات میان گروه های یمنی در ژنو با نظارت سازمان ملل جریان دارد، جنگنده های عربستان سعودی در ادامه تجاوز به یمن از بمب خوشه ای استفاده کردند.

یک منبع امنیتی اعلام کرد، جنگنده های عربستان با بکارگیری بمب های خوشه‌ای که از تسلیحات ممنوعه بشمار می‌رود، مجددا حملات هوایی علیه منطقه "المزرق"در استان "حجه" انجام دادند.

این منبع اظهار کرد، جنگنده های سعودی شش حمله هوایی علیه دو منطقه "الخضر"و "المداحشه" و سه حمله دیگر در "میدی " واقع در استان حجه صورت دادند.

جت‌های سعودی همچنین منطقه "بنی معین" در صعده را نیز مورد حمله قرار دادند.

از سوی دیگر یک منبع نظامی اعلام کرد، نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی در واکنش به حملات ائتلاف به رهبری عربستان، به پایگاه سعودی "المنجره" در منطقه "الطوال" یورش برده و ساختمان فرماندهی آن را تخریب و نیروهای عربستانی را وادار به فرار کردند.

این منبع افزود، ارتش و کمیته های مردمی با استفاده از توان موشکی و توپخانه‌ای خود برخی پایگاه‌های نظامی عربستان در "جیزان" را هدف حمله قرار دادند.

 

ایندیپندنت: عربستان شایستگی پیروزی در هیچ معادله‌ ای را ندارد



روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس، با اشاره به ادامه کشتار مردم یمن در حملات عربستان، تأکید کرد که عربستان سعودی شایستگی پیروزی در هیچ معادله‌ای را ندارد.

روزنامه ایندیپندنت در سرمقاله خود نوشت: افراد بسیاری با فرارسیدن ماه رمضان، پیش بینی می کردند که آتش بس در یمن آغاز شود ولی پیش بینی آنها محقق نشد.

این روزنامه انگلیسی افزود: مذاکراتی که در ژنو میان طرف های یمنی برگزار شد، بدون امضای توافقنامه پایان یافت هر چند عدم توافق در این مذاکرات قابل پیش بینی بود.

ایندیپندنت نوشت: حملات هوایی عربستان که برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی به یمن  آغاز شده است، جان مردم عادی را می گیرد و در یکی از این حملات 23 شهروند یمنی هنگام فرار از شهر عدن کشته شدند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، یمن هم اکنون گرفتار آشوب و ناآرامی شدیدی است و طبق آمار سازمان ملل متحد؛ تاکنون هزار و 412 غیرنظامی کشته و 3 هزار و 423 نفر دیگر در این کشور زخمی شده اند.

ایندیپندنت عربستان را  ضد دمکراسی خواند و افزود : عربستان هیچ سنخیتی با لیبرال دمکراسی ندارد و شلاق زدن رائف بدوی به علت بیان افکار خود در اینترنت بیانگر وحشیگری نظام عربستان است .

ایندیپندنت سرمقاله خود را چنین به پایان برد : عربستان شایسته برنده شدن در هیچ معادله ای نیست زیرا برنده شدن عربستان فاجعه به بارخواهد آورد و هیچ کس نمی خواهد که بی ثباتی منطقه که باعث سرنگونی تعدادی از نظام های حاکم شد ، باعث آشفته ترشدن اوضاع منطقه از جمله وضعیت نفت شود.

بی بی سی: پرتاب کفش به سوی نماینده انصارالله نتوانست او را عصبانی کند


خالد بحاح با رد آتش بس موقت در یمن گفته است: درگذشته آتش بسی پنج روزه به اجرا گذشته شد و حوثی ها در این مدت چندین منطقه را تحت کنترل گرفتند.

اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن جلسه خود با حوثی ها (انصارالله) را که قرار بود عصر پنج شنبه (دیروز) برگزار شود تا آنها را از نتایج گفتگوهایش با هیئت نمایندگان رئیس جمهوری (مستعفی و فراری یمن) با خبر کند، به تعویق انداخته است. تلاشها برای برقراری آتش بس انسانی در یمن با مانع روبرو شده است زیرا طرفین نتوانسته اند درخصوص سازوکار اجرایی آن توافق کنند. خالد بحاح نخست وزیر (فراری) یمن حوثی ها (انصارالله) را متهم کرده است که در درخواست خود برای برقراری آتش بس صداقت ندارند.

یولا زهرالدین گزارشگر این شبکه در ادامه در گزارشی گفت: حمزه الحوثی که ریاست هیئت (انصارالله) را در مذاکرات صلح ژنو زیر نظر سازمان ملل متحد برعهده دارد در مشاجره ای چند دقیقه ای که هنگام برگزاری کنفرانس خبری در ژنو روی داد توانست اعصاب خود را کنترل کند. این مشاجره زمانی به وجود آمد که یک زن با نزدیک شدن به سکوی سالن کفش خود را به سوی او پرتاب کرد.

الحوثی در پایان این مذاکرات گفت که مسئله آتش بس همچنان موضوع بحث طرف های مذاکره است. وی ابراز امیدواری کرد که آتش بسی دراز مدت در یمن برقرار شود و خواستار توقف حملات هوائی به یمن شد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: ما پیش شرطی نداریم. بنابر درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد ما در حال مذاکره درخصوص آتش بس هستیم. ما معتقدیم تجاوزگری های خارجی و محاصره باید متوقف شود. باید صدای سازمان ملل رساتر باشد. صدای جامعه بین المللی باید در برابر تجاوزگری های ظالمانه رساتر باشد. این حملات شرعاً و قانوناً غیرقابل توجیه و برخلاف موازین بین المللی و سازمان ملل و حتی اتحادیه عرب است.

گزارشگر بی بی سی عربی در ادامه گفت: خالد بحاح نخست وزیر(فراری) یمن در قاهره با نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر دیدار کرده است.

نبیل العربی پس از این دیدار گفت: روشن است که همه کشورهای عربی از حکومت یمن پشتیانی و سعی می کنند تا حد امکان به آن کمک کنند.

بحاح گفته است: حوثی ها از برقراری آتش بس انسانی سخن می گویند اما در باطن این سخنان خیرخواهی وجود ندارد. زیرا درگذشته آتش بسی پنج روزه به اجرا گذشته شد که آنها دراین مدت چندین منطقه را تحت کنترل گرفتند. بنابراین آتش بس انسانی در میان نیست. إن شاء الله آتش بسی دائمی در یمن به وجود خواهد آمد و این پیام ما در ژنو است.

گزارشگر بی بی سی عربی افزود: قرار است مذاکرات ژنو امروز (جمعه) یا فردا (شنبه) به پایان برسد اما نمایندگان از عدم هرگونه پیشرفت در مذاکرات برای دستیبابی به آتش بس مورد درخواست سازمان ملل سخن می گویند.

این شبکه افزود: از سوی دیگر جنگ در یمن ادامه دارد و در درگیری های مداوم میان حوثی ها (انصارالله) و اعضای قبایل مأرب دهها تن کشته شده اند. مواضع نظامی حوثی ها (انصارالله) در صنعا نیز هدف حملات هوایی قرار گرفته است.

 

یمن پایگاه های مرزی عربستان را هدف موشک و توپخانه قرارداد


شفقنا - درپی ادامه تجاوزهای عربستان سعودی به یمن، رسانه ها از حملات موشکی و توپخانه ای ارتش یمن به پایگاه های مرزی عربستان خبر دادند.

شبکه خبری العهد: ارتش و کمیته های مردمی یمن، پایگاه های عربستان در «جبل الرمیح»، «الدخان»، «الدود» ،«مشعل»، «ملحمه» در «جیزان» و مرکز گارد مرزی این کشور در «الخوبه» را هدف موشک و توپخانه قرار دادند.


نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین پایگاه «المبخره» عربستان در منطقه «الطوال» در «جیزان» را مورد حمله قرار دادند.

این در حالی است که جنگنده های عربستان سعودی روز گذشته با وجود اینکه مذاکرات گروه های یمنی در ژنو با نظارت سازمان جریان داشت، چندین نوبت مناطق مختلف یمن را بمباران کردند که در جریان آن دهها نفر به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

جنگندهای عربستان در تازه ترین حملات خود، با استفاده از بمب های خوشه ای، منطقه المرزوق در استان حرض را هدف قرار دادند.


شبکه المیادین با اشاره به تجاوز ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن گزارش داد که جنگنده های متجاوز عربستان سعودی شهر «میدی» در استان حجه را بمباران کردند.

این در حالی است که بنا به اعلام منابع یمنی، سعودی های متجاوز در نخستین روز ماه مبارک رمضان با ادامه کشتارغیرنظامیان بی دفاع یمن، تعداد دیگری را به شهادت رساندند.


این منابع افزودند که هواپیماهای رژیم متجاوز سعودی روز پنجشنبه دست به کشتار جدیدی زده و با هدف قرار دادن اتوبوس های حامل خانواده های کوچ کرده از عدن در لحج، دست کم 23 نفر را به شهادت رسانده و چندین نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

هواپیماهای جنگی عربستان سعودی روز پنج شنبه مناطق مختلف صنعا و از جمله جبل نقم و منطقه فج عطان را بمباران کردند که بر اثر آن شمار زیادی از خانه های مردم ویران شد.

این در حالی است که سازمان ملل خواستار برقراری فوری آتش بس و لغو محاصره یمن و ارسال هرچه سریع تر مواد غذایی و دارویی به این کشور شده است.



براثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستانها و مدارس و حتی خانه های مردم این کشور ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.



رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت در صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچکدام از خواسته های خود نرسیده است.

بمباران مناطق مسکونی صنعا وصعده توسط جنگنده های عربستان


شفقنا -جنگنده های عربستان صبح امروز (جمعه) چندین منطقه مسکونی در صنعا پایتخت و استان صعده را بمباران کردند.

خبرگزاری آلمان: منابع محلی به این خبرگزاری گفتند: جنگنده های متجاوز عربستان طی سه نوبت اردوگاه السواد در جنوب صنعا و منازل مسکونی اطراف آن را به شدت بمباران کردند. شدت بمباران به حدی بود که دود غلیظ ناشی از انفجار ساعتها پس از حمله همچنان قابل مشاهده است.


منابع مذکور همچنین به حملات هوایی صبح امروز جنگنده های متجاوز عربستان به منطقه دار الشریف در منطقه خولان در جنوب صنعا اشاره کردند که بر اثر آن دهها خانه ویران و شماری زن و کودک کشته و یا زخمی شدند.


هنوز آمار دقیق کشته و زخمی های تجاوز صبح امروز عربستان به صنعا وصعده منتشر نشده است.


علی رغم شلیک ضد هوایی از سوی نیروهای مقاومت مردمی، تا لحظه مخابره خبر جنگنده های متجاوز عربستانی در آسمان صنعا دیده می شدند.


سخنگوی انصارالله یمن :عربستان با خطر تهدید داخلی روبه رو می شود /امیدورای نسبت به مذاکرات به نفع ملت یمن

سخنگوی جنبش انصارالله یمن ابراز امیدواری کرد، مذاکرات گروه های یمنی در «ژنو» که با نظارت سازمان ملل جریان دارد، به نفع ملت یمن رقم زده شود.

خبرگزاری رسمی یمن(سبا): «محمد عبدالسلام» توانایی و بردباری ملت یمن در رویارویی با تجاوز عربستان را ستود و آن را در تاریخ معاصر کشورهای شبه جزیره عرب بی سابقه دانست.


وی گفت: کشورهای شبه جزیره عرب تاکنون شاهد این نبوده اند که یکی از آنها همچون رژیم آل سعود به کشور مستقلی مانند یمن تجاوز و خیال کند که می تواند انقلاب21 سپتامبر یمن را متوقف سازد.


سخنگوی انصارالله افزود: عربستان سعودی بدون حمایت و پشتیبانی غرب به ویژه آمریکا توان حمله به یمن را نداشت؛ این حمله به نفع آل سعود نیست زیرا رژیم شان را با خطر تهدید داخلی روبه رو می سازند؛ْ مشابه کاری که رژیم صهونیستی با ادامه اشغال فلسطین کرده و خود را در معرض تهدید ملت های منطقه قرار داده است.

عبدالسلام، پیروزی های بی سابقه ارتش و کمیته های مردمی یمن را ستود و گفت که نسل های آینده این پیروزی ها را به یاد خواهند آورد.

رسانه ها روز پنجشنبه از تمدید مذاکرات صلح ژنو درمورد یمن تا روز شنبه و تاکید نماینده سازمان ملل بر ضرورت آتش بس خبر دادند.

به گزارش آناتولی از ژنو، اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت که توافق بر سر آتش بس ضرورت دارد.

وی افزود: بازگشت به روش سیاسی برای حل مساله یمن از اهمیت زیادی برخوردار است و به رغم اینکه مشکلاتی بر سر راه صلح وجود دارد باید برای توافق به تلاشهای خود ادامه دهیم.

نماینده سازمان ملل با اشاره به مشکلات زیاد مردم یمن خواهان برقراری آتش بس در ماه مبارک رمضان شد.


به نوشته رسانه ها، نمایندگان برخی از کشورهای اتحادیه اروپا نیز جداگانه با هیات های ریاض و صنعا دیدار داشته اند و در این دیدارها از هیات ریاض خواسته اند تا ژنو را پیش از موعد ترک نکنند.


گفته می شود، طرف های مذاکره کننده درمورد ضرورت آتش بس همفکر هستند، اما هنوز بر سر زمان و جزئیات آن به توافق نرسیده اند.

 

الجزیره: کشته و زخمی شدن 12 حوثی در شمال صنعا
خبرنگار شبکه خبری الجزیره در یمن بامداد امروز (جمعه) گزارش داد که در پی حمله عناصر مسلح طرفدار عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری فراری یمن به منطقه "یحیص" در شهرستان ارحب در شمال استان صنعا، پایتخت این کشور، 12 تن از نیروهای حوثی کشته و زخمی شدند.

حمله جنگنده های سعودی به مناطق مسکونی در "رازح" یمن

- شبکه تلویزیونی المسیره در خبری فوری از حمله جنگنده های متجاوز عربستان به منطقه رازح در استان صعده یمن خبر داد.

این جنگنده ها در حملات خود به رازح خانه یکی از شهروندان در منطقه بنی معین را بمباران کردند.

این شبکه افزود: جنگنده های عربستان همچنین بمب های خوشه ای خود را بر فراز منطقه المرزق در استان حجه رها کردند..

 

مفتی آل سعود به سربازان عربستانی اجازه روزه خواری داد

مفتی دربار آل سعود، قاتلان مردم بی ‌دفاع یمن را مجاهد و حافظ مرزها توصیف کرد و به آنان اجازۀ روزه‌خواری داد.

باوجود ادعاهای مکرر تبلیغاتی و رسمی رژیم سعودی مبنی بر کنار گذاشتن طائفه گرایی و زندگی بی دغدغه مردم عربستان، عبدالعزیز آل الشیخ مفتی این کشور عناصر ارتش متجاوز سعودی در مرزهای یمن را به عنوان "مجاهد و حافظ مرزهای کشور" توصیف کرد و به آنها اجازه روزه خواری داد.

ناظران این سوال را مطرح می کنند که  بر اساس فتوای این روحانی وهابی اگر مرزهای عربستان با یمن مرزهای اسلام به شمار می رود و افراد مهاجم به غیرنظامیان یمن " مرزداران اسلام و مجاهد " هستند پس بدین ترتیب مردم یمن که در برابر تجاوز وحشیانه رژیم سعودی - که تفاوتی میان مسجد و مدرسه و بیمارستان و اردوگاه نظامی قائل نیست- ایستادگی می کنند، خارج از قلمرو اسلام قرار دارد!

مفتیان سعودی به هر آنچه از سوی دیوان پادشاهی سعودی به آن فرمان می یابند، فتوا می دهند. ماموریت آنها این است که به سیاست های رژیم سعودی پوششی از دین ببخشند، حتی اگر مجبور شوند خود را تسلیم صهیونیست ها کنند و نیروهای آمریکایی و غربی وارد شبه جزیره عربستان شوند و روسای جمهور و سران کشورهای اسلامی مخالف رژیم سعودی را متهم به کفر نمایند.


 

افخم اقدامات تروریستی در یمن را محکوم کرد


سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی در صنعا که موجب کشته و زخمی شدن ده ها نفر گردید، با خانواده قربانیان این حركت ضد انساني  ابراز همدردی کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر شفقنا، مرضيه افخم با تاکید بر اینکه مردم مظلوم یمن در حال حاضر با دو جبهه تروریسم داخلی و عملیات نظامی نیروهای خارجی به رهبری عربستان سعودی مواجهه  و در پيكار هستند،  ابراز امیدواری کرد که بزودي شاهد توقف بمباران ها و برقراری آتش بس باشیم.

وی با اشاره به شرايط سخت و دشوار زندگي مردم مسلمان يمن و كمبود جدي مواد خوراكي و بهداشتي و دارو و لزوم افزايش کمک های فوري امدادي و انسان دوستانه، اظهار داشت: انتظار مي رود سازمان های مسوول بین المللی ارسال مستمر و روان کمک های انسان دوستانه براي مردم روزه دار يمن  در ماه مبارك رمضان را بطور وي‍ژه مد نظر قرار دهند.

 

یک افسرسعودی در مرز این کشور با یمن کشته شد

پایگاه خبری الیوم السابع گزارش داد : یک افسر عربستان سعودی در مرز این کشور با یمن به هلاکت رسید.

این پایگاه خبری روز پنجشنبه به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی اعلام کرد که سرهنگ دوم «عبدالله بن صالح البلوی» روز گذشته بر اثر انفجار مین در منطقه «جازان» کشته شد.

انفجار در جریان یک عملیات جستجو در «جبل تویلق» در مرز دو کشور رخ داد.

صنعا بر خلاف ریاض خواستار آتش بس دایمی است


منابع یمنی نزدیک به مذاکرات جاری در ژنو تاکید کردند: اختلافات حول دو نکته اساسی درباره آتش بس تمرکز یافته است.

هیات ریاض خواستار برقراری آتش بس موقت است، در حالیکه جریانهای سیاسی یمن خواستار برقراری آتش بس دایمی هستند.

این در حالی است که سازمان ملل خواستار برقراری آتش بس فوری در یمن و لغو فوری محاصره و فراهم آمدن فوری فرصت ارسال کمکهای غذایی به این کشور شد.

هیئت ریاض همچنین با عقب نشینی نیروهای مسلح از تمامی شهرها مخالفت کرده و فقط خواستار عقب نشینی این نیروها از شهر عدن است.

از سوی دیگر "محمد الزبیری" عضو هیئت صنعا تاکید کرد: عقب نشینی از شهرها باید پس از انتخاب رییس جمهور و تشکیل دولت در صنعا و بازسازی ارتش یمن انجام گیرد زیرا در غیر این صورت عقب نشینی ارتش و نیروهای مردمی یمن به سود گروهک تروریستی القاعده است.

"حمزه الحوثی" عضو جنبش انصارالله در کنفرانس ژنو تاکید کرد: جنبش انصارالله آتش بس پیشنهادی سازمان ملل را تایید می کند اما سعودی ها و همپیمانان شان آن را نمی خواهند.

الحوثی در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو اظهار داشت: هدف از مشورت ها بررسی راههای احیای فرآیند سیاسی در یمن و دستیابی به راه حلی برای بحران در این کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد که این مشورتها منجر به برخی از اصول شود تا سازمانهای سیاسی یمن بتوانند بر اساس آن به یک راه حل فراگیر دست یابند.

مرگ صدوپنجاه نفر درجنوب یمن بر اثر ابتلا به تب دنگي

بیش از صد و پنجاه نفر در شهر عدن در جنوب یمن بر اثر ابتلا به بیماری تب دنگی جان خود را از دست دادند.

شمار مبتلایان به بیماری تب دنگی در شهر عدن به پنج هزار نفر رسید که تاکنون بیش از صد و پنجاه نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

صلیب سرخ جهانی مناطق کریتر، التواهی، خورمکسر و معلی شهر عدن را با توجه به وخامت اوضاع بهداشتی، تاخیر زیرساخت ها، کمبود دارو و قطع برق و آب در فهرست قرمز خود قرار داد.

ادامه حملات هوایی عربستان سعودی به یمن و محاصره دریایی، زمینی و هوایی این کشور مانع از انتقال دارو و تجهیزات پزشکی به بیمارستان ها می شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما