شناسهٔ خبر: 58483148 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

گفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان با رهبران مقاومت فلسطین

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران طی تماس های جداگانه تلفنی با اسماعیل هنیه و زیاد النخاله از رهبران مقاومت فلسطین درباره آخرین اوضاع فلسطین و درگیری‌های اخیر گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین فلسطین، در تماس‌های تلفنی جداگانه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و زیاد نخاله دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین جنایات این رژیم در کشتار مردم بیگناه فلسطین را شدیدا محکوم کرد.

 

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی از هنیه برای سفر به ایران دعوت کرد.


حسین امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر همبستگی کامل جمهوری اسلامی ایران با ملت فلسطین و خانواده‌های شهدای جنین، شهادت ده‌ها فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها از ابتدای سال جاری را تسلیت گفت.


وی ضمن تمجید از مقاومت فلسطین، بر موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت و مقاومت قهرمان فلسطین تاکید کرد و گفت بدون شک ملت فلسطین به پیروزی دست خواهد یافت و قدس و مسجد الاقصی و سرتاسر سرزمین تاریخی فلسطین آزاد خواهد شد.


رئیس دفتر سیاسی حماس نیز از حمایت‌های همیشگی جمهوری اسلامی ایران از ملت و قضیه فلسطین تقدیر و تشکر کرد.


اسماعیل هنیه خاطر نشان کرد که دولت جدید رژیم صهیونیستی بسیار تندروتر و افراطی تر از دولت های قبلی است و برنامه های آن در هدف قرار دادن قدس و مسجد الاقصی، توسعه شهرک سازی، الحاق اراضی فلسطینی و تشدید تجاوزات و جنایات علیه ملت و اسرای فلسطینی به منظور درهم شکستن عزم و اراده آنان کاملا واضح و روشن است، اما این جنایات هرگز نمی تواند عزم و اراده این ملت را تضعیف کرده و راه به جایی نخواهد برد.


هنیه بار دیگر بر پایبندی جنبش متبوعش به گزینه مقاومت به عنوان یک گزینه راهبردی برای آزادسازی سرتاسر فلسطین تاکید کرد و از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت‌های دائمی از ملت و مقاومت فلسطین تقدیر و تشکر و از دعوت امیرعبداللهیان برای سفر به تهران استقبال کرد.


اسماعیل هنیه حمله شب گذشته به ایران (اصفهان) را هم به شدت محکوم کرد و اطمینان داد که جمهوری اسلامی ایران قادر به خنثی سازی توطئه های دشمنان و دفع تجاوزات آنان خواهد بود.

 

زیاد نخاله دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین نیز در گفت و گوی تلفنی با امیرعبداللهیان، ضمن تشکر از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت اسلامی در تمامی زمینه‌ها، گفت: ما به مواضع جمهوری اسلامی ایران افتخار کرده و همواره در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی در هتاکی به مقدسات اسلامی ایستادگی خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما