شناسهٔ خبر: 5848197 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

اعتراف بان کی مون به کودک کشی صهیونیست ها در غزه/ نتانیاهو سخنان بان کی مون را محکوم کرد

دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه سال گذشته یکی از بدترین سال ها برای کودکان در کشورهای جنگ زده بود، افزود: به سبب آسیب شمار زیادی از کودکان در نتیجه عملیات نظامی سال گذشته اسرائیل در نوار غزه به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -
اعتراف بان کی مون به کودک کشی صهیونیست ها در غزه/ نتانیاهو سخنان بان کی مون را محکوم کرد
به گزارش پایگاه خبری بان کی مون در حاشیه نشست سالانه شورای امنیت سازمان ملل متحد به طور ضمنی رژیم صهیونیستی را متهم به هدف قراردادن کودکان فلسطینی به ویژه در جنگ علیه غزه در تابستان 2014 کرد.
 
دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: من واقعاً برای بسیاری از کودکان فلسطینی که به علت اقدامات نظامی اسرائیل در غزه طی سال گذشته، رنج های زیادی متحمل شده اند نگرانم؛ و مصرانه از اسرائیل می خواهم که به سرعت تلاشها و سیاست های مناسبی را برای جلوگیری از کشتار و جراحت کودکان اتخاذ کند و به حریم مدارس و بیمارستان ها احترام بگذارد.
 
اظهارات بان کی مون تاکید می کند: تبلیغات رسانه های صهیونیستی ضد نهادهای سازمان ملل متحد در متهم کردن این رژیم به جنایات جنگی، با شکست مواجه شده است.
 
سازمان ملل متحد در گزارشی، ارتش رژیم صهیونیستی را مسئول حمله به مدارس این سازمان در غزه نمود جایی که شهروندان فلسطینی به آن پناه برده بودند.
 
با این حال به رغم اعتراضات سازمان ملل به جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی، این سازمان از درج نام اسرائیل در فهرست موسوم به "لیست ننگ" خودداری کرده است.
 
واکنش نخست وزیر رژیم صهیونیستی
 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه آنچه را که "دورویی" سازمان ملل متحد خواند،‌ محکوم کرد. او این سخنان را پس از آن بیان کرد که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد از اسرائیل خواست از جان کودکان در غزه حفاظت کند.

نتانیاهو گفت: امروز روزی سیاه برای سازمان ملل است. سازمان ملل به جای آن که به این حقیقت اشاره کند که حماس زمانی که از مهدهای کودک اقدام به شلیک راکت می کند، کودکان غزه را به گروگان می گیرد بار دیگر راه انتقاد از اسرائیل را در پیش گرفته است.

نخست وزیر اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد: واضح است که هیچ گونه محدودیتی برای ریاکاری وجود ندارد.

نظر شما