شناسهٔ خبر: 58478709 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

یارانه معیشتی ۴۳۳ هزار تومانی و ۸۴۵ هزار تومانی خواص

جزئیات کامل واریز یارانه معیشتی ۴۳۳ هزار تومان و ۸۴۵ هزار تومانی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پارس نیوز ، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آمار ۹ ماهه طرح اکرام و محسنین و حامیان این طرح را تشریح کرد.

حبیب‌الله آسوده با اشاره به طرح اکرام و محسنین به ارائه آمار ۹ ماهه این طرح پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۳۲۷ نفر حامیِ ۴۲۰ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور هستند که از تعداد فرزندان یتیم و محسنین به تفکیک ۱۴۶ هزار و ۹۶۲ هزار فرزند یتیم و ۲۷۳ هزار و ۳۳۲ فرزند محسنین هستند.

وی در پاسخ به این سوال که متوسط سرانه دریافتی ایتام و محسنین در هر ماه چقدر است؟ بیان کرد: متوسط سرانه دریافتی ایتام در هر ماه ۸۴۵ هزار تومان و متوسط سرانه دریافتی محسنین در هر ماه ۴۳۳ هزار تومان است.

کالابرگ+کی+در+سراسر+کشور+اجرا+می+شود؟+_+زمان+واریز+یارانه+بهمن+ماه+اعلام+شد

آسوده این را هم گفت که هر حامی می‌تواند حداقل با ۱۰ هزارتومان حامی یک فرزند یتیم یا محسنین شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد درباره راه‌های ارتباطی برای جذب خیرین بیان کرد: خیران برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین می‌توانند از طریق سایت ekram.emdad.ir ثبت‌نام کرده و حامی شوند. همچنین خیران می‌توانند با ارسال کد ۱ به ۳۰۰۰۳۳۳۳ برای حمایت اقدام کنند که پس از آن مددکاران کمیته امداد برای ثبت‌نام با آنها تماس خواهد گرفت./ ایسنا

​رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از اقدامات مهم ما پرداخت مستمری کمک‌معیشت به جانبازان است که امسال مبلغ این مستمری با ۳ برابر افزایش از یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۴.۵ میلیون تومان رسیده است.

وی همچنین از جذب 67 هزار نفر از اعضای خانواده شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های دولتی و حکومتی طی یک‌سال اخیر خبر داد و گفت: همچنین یکی از برنامه‌های مهم ما اجرای قانون تبدیل وضعیت شغلی و استخدامی ایثارگران بود که با اجرای این قانون در 36 ماه گذشته 100 هزار نفر از ایثارگران کارمند دولت تبدیل وضعیت شدند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: تخصیص زمین جزو مسئولیت‌های سازمان ملی زمین و مسکن است که در استان‌ها از طریق ادارات‌کل راه و شهرسازی صورت می‌گیرد و بنیاد شهید هیچ زمینی در اختیار ندارد تا آن را به ساخت مسکن ایثارگری اختصاص دهد. با این حال از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرده‌ایم که در این حوزه نگاه ویژه‌ای به جامعه ایثارگری حاکم شود./فارس

در این مقاله باهم به علت‌های مختلف قطع یارانه، نحوه اعتراض به یارانه معیشتی و چگونگی پیگیری اعتراض به یارانه یا پیگیری اعتراض به دهک بندی یارانه می‌پردازیم. همراه ما باشید.

از اصلی‌ترین دلایل قطع یارانه، دهک دهم بودن درامد خانوار است. البته این اتفاق ممکن است گاهی به اشتباه رخ دهد . به همین علت، سرپرست خانوار می‌تواند به سایت hemayatmcls.gove.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کند. ستاد هدفمندی یارانه نیز موظف است دوباره به بررسی منابع درآمدی خانواده پرداخته و در صورت رخ دادن اشتباه، دهک جدید خانوار را اعلام کند.

گروه دیگری نیز در دوره‌های قبل به هر دلیلی یارانه دریافت نمی‌کردند یا به طور خودخواسته یارانه خود را قطع کرده‌اند. این افراد نیز به قطع یارانه معیشتی اعتراض داشتند و درحال حاضر خواستار دریافت یارانه هستند. این افراد که جاماندگان از یارانه محسوب می‎شوند ، برای ثبت نام یارانه لازم است به سایت my.gov.ir مراجعه کنند.

افراد معترض به یارانه معیشتی خود می‌توانند بر اساس گفته رییس ستاد هدفمندی یارانه‌ها به سایت وزارت کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند و اعتراض خود را ثبت کنند.

این سامانه در بستر درگاه ملی خدمات دولت قرار داد و افراد می‌توانند با ثبت شماره تلفن، کدملی و شماره شبا، ثبت نام خود را کامل کنند.

اما افرادی که بعد از مشخص شدن دهک درآمدی خود متوجه شدند جزو دهک دهم درآمدی هستند و نسبت به این دهک‌بندی اعتراض دارند، لازم است به سایت hemaya.tmcls.gov.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را در این راستا اعلام کنند. لازم به ذکر است که برای استعلام یارانه معیشتی با کدملی هم نیاز به مراجعه به همین سایت میباشد.

معمولا بعد از گذشت 10 روز از ثبت اعتراض به یارانه معیشتی ، جواب اعتراض به شما اطلاع داده خواهد شد. اما اگر ده روز از ثبت اعتراض یارانه معیشتی شما گذشته بود و همچنان نه پاسخی برای شما آمد و نه یارانه‌ای دریافت کردید، لازم است دوباره به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را بار دیگر برای بررسی مجدد وارد کنند.

جزئیات بیشتر پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض hemayat.mcls.gov.ir ذکر شده است. با مراجعه به این سامانه میتوانید استعلام یارانه معیشتی با کدملی سرپرست خانوار را مطلع شوید.

نظر شما