شناسهٔ خبر: 5847569 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اولين دوره بازي‌های اروپايی - آذربايجان؛

قهرمانی تکواندوکاری ایرانی در باکو/ آرون کوک حذف شد

تکواندوکار ایرانی الاصل تیم ملی آذربایجان با شکست همه رقبا موفق به کسب مدال طلا برای این کشور در اولین دوره بازیهای اروپایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،  اولين دوره بازيهای اروپايی در رشته تكواندو با حضور  ۶۳ تكواندوكار مرد و ۶۴ تكواندوكار زن از ۲۶ كشور روز سه‌شنبه در باکو آغاز شد. آذری‌ها که تا روز گذشته موفق به کسب یک مدال طلا و یک برنز شده بودند، عصر پنجشنبه توسط نماینده ایرانی تیم خود یک مدال طلای دیگر به داشته های خود اضافه کردند.

میلاد بیگی که اوایل سال‌جاری برای حضور در تیم ملی آذریجان راهی باکو شده بود، در وزن ۸۰- کیلوگرم به میدان رفت. وی ابتدا "دمیر" از صربستان را ۱۲ بر صفر از پیش رو برداشت و در ادامه  "محمد لاتلو" دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ لندن را ۱۷ بر ۵ شکست داد. بیگی در نیمه نهایی هم برابر "فررا" از پرتقال ۶ بر ۲ صاحب پیروزی شد و به دیدار نهایی راه يافت. دور نخست این مسابقات با یک شگفتی همراه بود و طی آن "آرون کوک" یکی از بهترین‌های جهان طی سال‌های اخیر در مبارزه برابر "فررا" پرتقالی ۸ بر ۷ بازنده شد. 

بیگی برای کسب مدال طلا به مصاف "آلبرت گان" از روسیه رفت. "گان" مدال طلای اروپا در سال ۲۰۱۴ ، نقره و برنز قهرمانی جهان در دو دوره گذشته را در کارنامه داشت. تکواندوکار ایرانی الاصل تیم آذربایجان در این بازی جذاب و دیدنی ۹ بر چهار صاحب پیروزی شد و به مدال طلا دست پیدا کرد. 

تیم ملی آذربایجان در رقابتهای قهرمانی جهان که چندی پیش به میزبانی روسیه برگزار شد سینا بهرامی، احمد محمدی و میلاد بیگی را در ترکیب خود داشت که به دلیل اعتراض مسئولان فدراسیون ایران موفق به استفاده از آنها نشد ولی در این بازی‌ها فقط نام میلاد بیگی را در ترکیب خود قرارداد.

هدایت تیم ملی آذربایجان برعهده رضا مهماندوست است.

نظر شما