شناسهٔ خبر: 58451492 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

فریدون حسنوند در گفت و گو با افکارنیوز:

عمده هدر رفت انرژی در بخش‌های دولتی است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: عمده هدر رفت انرژی در بخش‌های دولتی است و نه مصرف خانگی و مردمی.

صاحب‌خبر -

فریدون حسنوند در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به ناترازی در حوزه انرژی گفت: کمیسیون انرژی از زمان شروع فعالیت خود به موضوع ناترازی حوزه انرژی حساسیت ویژه‌ای داشت.

 وی با بیان اینکه ناترازی در حوزه انرژی هم در حوزه برق و هم در حوزه گاز است، گفت :منابع انرژی در این بخش‌ها از جمله اولویت‌های زیرساختی کشور محسوب می‌شوند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به دلیل اینکه از سال‌های گذشته یک سرمایه گذاری مناسبی در بخش برق و گاز انجام ندادیم ،طبیعتاً این رویکردها به ناترازی در حوزه انرژی کمک کرده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین برخی پروژه های ما به دلیل تحریمها و عدم امکان تامین منابع مالی، به نتیجه نرسید لذا ما این مسئله را در قالب یک گزارش رسمی به مسئولین اعلام کردیم.

وی تصریح کرد: در زمینه رفع ناترازی در حوزه انرژی هم بحث سرمایه‌گذاری و هم بهینه سازی انرژی مد نظر است.

حسنوند با بیان اینکه آنالیز هدر رفت برق و گاز را به ریز استخراج کرده ایم بیان کرد: با وجود آنالیز صورت گرفته باید بگویم، عمده هدر رفت انرژی در بخش‌های دولتی است و نه مصرف خانگی و مردمی.

 عمده هدر رفت انرژی در بخش‌های دولتی است

وی با اشاره به مبحث بهینه سازی انرژی بیان کرد: به هر حال باید به این نکته اشاره کنم که ما در زمینه بکارگیری ابزار جهت بهره مندی از انرژی، استانداردهای لازم را مد نظر قرار ندادیم تا این مسئله مانعی بر سر هدر رفت انرژی باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به مبحث ساختارهای معیوب پیرو گزارش کمیسیون انرژی بیان کرد: همچنین ما در این گزارش تاکید داشتیم که یک سیستم هماهنگ کننده بین دستگاه ها و سازمان ها وجود ندارد و باید این مسئله مد نظر قرار گیرد.

نظر شما