شناسهٔ خبر: 58429127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش وزارت خارجه یمن به جنایت صهیونیست‌ها در جنین

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن، تداوم اقدامات و جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین را گواهی بر شکست طرح رخنه به ملت‌های عربی از طریق دولت‌های سازشکار قلمداد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن به شدت ادامه حملات رژیم صهیونیستی و کشتار و جنایات آن علیه غیرنظامیان فلسطینی که -آخرین آن حمله به اردوگاه جنین بود- را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: ما رژیم صهیونیستی را مسئول تبعات این اقدامات و جنایات که با همه منشورها و معاهدات بین المللی در تضاد است، قلمداد می‌کنیم.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن بیان کرد: اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها، گزینه مقاومت را نزد ملت فلسطین و امت اسلامی تقویت می کند و اینکه در راستای پایان دادن به موجودیت این رژیم جنایتکار به عنوان تنها گزینه برای بازپس گیری زمین و حقوق حرکت شود.

در این بیانیه آمده است: افزایش جنایات رژیم صهیونیستی، گواهی بر شکست طرح رژیم صهیونیستی در رخنه به ملت‌های عربی از طریق عادی سازی روابط با دولتهاست.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: ما از شورای امنیت و سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب می خواهیم که این اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و به مسئولیت خود در حمایت از غیرنظامیان در فلسطین عمل کنند.

در این بیانیه آمده است: ما حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام می داریم و همبستگی کامل خود را با خانواده شهیدان اعلام می داریم و از تدابیر و اقدامات رزمندگان فلسطینی در حمایت از ملت و برپایی کشور فلسطین حمایت به عمل می آوریم.

 پیش از این هم جنبش انصارالله یمن یورش ارتش رژیم اسرائیل به کرانه باختری و کشتار فلسطینیان در اردوگاه جنین را محکوم و تأکید کرد که مردم فلسطین امروز با تقدیم 10 شهید و ده‌ها زخمی در راه آرمان خود، با عزت و کرامت خواست مردم منطقه مسئله مقدس امت اسلامی را فراموش نکنند.

 

ارتش رژیم اسرائیل از ساعات اول صبح پنجشنبه به اردوگاه جنین یورش برد و با نیروهای فلسطینی درگیر شد که در نتیجه آن 10 فلسطینی از جمله یک پیرزن به شهادت رسیدند و بیش از 20 نفر نیز زخمی شدند. صهیونیست‌ها در این یورش یک ساختمان را با تمام افرادی که در داخل آن بودند، ویران کردند.

این جنایت صهیونیست‌‌ها واکنش‌های داخلی و داخلی داشته است. در داخل اراضی اشغالی گروه‌های مقاومت فلسطین به اشغالگران هشدار دادند و همین مسئله باعث شد که ارتش اسرائیل در مرزهای جنوبی و نزدیک غزه به حالت آماده باش کامل درآید.

از سوی شهرهای جنین، نابلس و رام الله شاهد تظاهرات خودجوش ضد صهیونیستی شد. تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس مجبور شد ضمن محکوم کردن این جنایت، سه روز عزای عمومی اعلام کند و به ادعای سخنگویش، همکاری امنیتی را متوقف کند؛ ادعایی که صهیونیست‌ها در آن تشکیک کرده و آن را پروپاگاندا دانستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما