خبرنگار ما پیگیر موضوع بود و با متولیان شعب بانک آینده در کرمان نیز تماس گرفت که این افراد ضمن اینکه گفتند موضوع مربوط به تهران است، پاسخ بانک آینده در پایتخت به این رویداد را شامل خطای فنی و سیستمی اعلام کردند.
روابط عمومی بانک آینده در این زمینه توضیح داده است: اخیرا برخی مشتریان بانک آینده پیامکی مبنی بر واریز مبلغی به حساب خود دریافت کرده بودند که موضوع، ناشی از خطای سیستمی و از سوی دستاندکاران فنی بانک آینده و شرکت خدمتدهنده مرتبط بوده که با بالاترین سرعت و بدون هیچ آسیب و هزینهای برای گیرندگان پیام، پایان یافته است.
همچنین برخی منابع خبری اعلام کرده بودند در نتیجه این خطای سیستمی پیامک واریز به حساب ۲ شهروند در کشور هرکدام به مبلغ ۴۰ هزار میلیاردتومان ارسال و در مجموع این رخداد با رقم ۸۰ هزار میلیارد تومان روی داده بود که علت آن نقص و خطای فنی اعلام شده است.