شناسهٔ خبر: 58411235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

امیرعبداللهیان در تماس با همتای فرانسوی:

تکرار سیاست شکست خورده تحریمی ترامپ راهی جز تقابل ملت ایران ندارد

موج نیوز

وزیر امور خارجه ایران گفت: ایران به دقت رفتار اتحادیه اروپا را تحت نظر داشته و متناسب با آن گام‌های بعدی خود را تنظیم خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای فرانسوی با بیان اینکه سیاست شکست خورده تحریمی ترامپ را تکرار نکنید، گفت: ایران به دقت رفتار اتحادیه اروپا را تحت نظر داشته و متناسب با آن گام‌های بعدی خود را تنظیم خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان و کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه امشب چهارشنبه پنجم بهمن ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات مهم مورد علاقه از جمله موارد مطرح در این گفت‌وگوی تلفنی بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار اخیرش با همتای فرانسوی در اردن و در حاشیه نشست بغداد ۲، به مناسبات تاریخی دو کشور اشاره کرد و مواضع فرانسه در تشویق اغتشاش در ایران را غیردوستانه خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی امشب نیز با انتقاد از اظهارات مداخله جویانه برخی مقامات فرانسوی گفت: ایران همواره مسیر مذاکره و دیپلماسی را ترجیح می‌دهد، اما همانگونه که شاهدید در رویکرد تقابلی، اقدام ما نیز فوری، موثر و‌ متقابل است. 

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن انتقاد از مواضع و اقدامات غیر سازنده پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران نهاد حاکمیتی و حافظ امنیت ملی ایران است و نقش مهمی در حفظ امنیت منطقه و مبارزه واقعی با تروریسم دارد.

وی گفت که جمهوری اسلامی ایران به دقت رفتار اتحادیه اروپا را تحت نظر داشته و متناسب با آن گام‌های بعدی خود را تنظیم خواهد کرد. 

نظر شما